Az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj alatt felröppent a hír, miszerint Bernie Ecclestone a Red Bull és a Renault közötti motorszállítási szerződés 2016-os kitöltésének hírére módosítani akarja a francia autógyártónak ígért FOM-jutalmazást. A Renault vezetősége újra tárgyalóasztalhoz ült Ecclestone-nal, és csak a következő napokban jelenti be, hogy valóban felvásárolja-e a Lotust, vagy kiszáll az F1-ből.
Félő volt, hogy a kivonulás miatt a Lotus mellett a motor nélkül maradó Red Bull is távozni kényszerül, és akkor már a Toro Rosso sem marad az F1-ben.
Ám Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, istállója a Renault döntésétől függően az F1-ben marad, mert érvényes motorszállítási szerződése van. Korábbi hírek szerint a Red Bull megvenné a Renault jelenlegi motorját, és házon belül, más néven fejlesztené tovább.
„Aláírt motorszállítási szerződésünk van, a részleteket remélhetőleg egy héten belül ismertethetem. Rengeteg esemény történt az elmúlt hetekben, de erről sem beszélhetek. Még semmit sem jelenthetünk be, de van motorunk 2016-ra – mondta Horner. – nagyon szeretném elmondani, mi lesz, de még nem tehetem.”
Horner elmondta, a Red Bull főhadiszállásán a Renault, a Mercedes, a Ferrari és a Honda motorjához is terveztek vázat, így minden eshetőségre felkészültek. A Toro Rosso a Ferrari idei erőforrását kapja meg, ezt Carlos Sainz Jr. jelentette be véletlenül a hétvégén, aztán később visszaszívta, mondván, ezt másoknak kell közölniük a sajtóval.
Érdekesség, hogy a Lotus jelenlegi tulajdonosai azt állították, a Mercedesszel megkötött motorszállítási szerződésüket még nem bontották fel, így akkor sem feltétlenül tűnik el a csapat a rajtrácsról, ha a Renault kivonul.