„Nem működik ez a rendszer. Az FIA, a FOM és a csapatok közösen alkotják a szabályokat, de nincs olyan döntés, amely mindenkire nézve kedvező. Ki kell találni egy új, független mechanizmust, mert különben örökké egy helyben toporgunk – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, arra reagálva, hogy az ötödik motor ötletéből sem lesz semmi sem, mert a Mercedes partnerei nem mennek bele a változtatásba. – A jövő héten összeül az F1 stratégiai csoportja, és nagyon bízunk benne, hogy sikerül megegyeznünk valami drasztikus változásról. Az F1 érdeke, hogy változtassunk, egyre kevesebb embert érdekelnek a versenyek, új szponzorok sincsenek.”Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, arra reagálva, hogy az ötödik motor ötletéből sem lesz semmi sem, mert a Mercedes partnerei nem mennek bele a változtatásba. – A jövő héten összeül az F1 stratégiai csoportja, és nagyon bízunk benne, hogy sikerül megegyeznünk valami drasztikus változásról. Az F1 érdeke, hogy változtassunk, egyre kevesebb embert érdekelnek a versenyek, új szponzorok sincsenek.”
Marko hozzátette, Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa az F1 állapota miatt egyre erősebben gondolkozik azon, hogy kiszálljon a sportágból.
A Red Bullnak Barcelonában a motorjával is gondjai vannak, a Renault erőforrásait „letekerték” a megbízhatóság javítása érdekében, így hiába az új, eddiginél rövidebb orrkúp és első légterelő, a csapat nem lépett előre. Sőt a szombati időmérőn a szintén Renault-motorokat használó Toro Rosso pilótái mindkét autót megelőzték, és ezt már nem lehet a motorgyártóra fogni.
„Rengeteg bírálatot kaptam azért, mert Carlos Sainz Jr.-t és Max Verstappent szerződtettem a Toro Rossóba, de én továbbra is úgy gondolom, megérte hinni bennük” – mondta Marko.