A címvédő Lewis Hamilton magabiztosan nyitott Spielbergben: az első szabadedzésen 356, a másodikon 197 ezredet adott a mindkétszer második pozícióban záró csapattársának. A remek formában kezdő Mercedes a DAS-rendszert is tesztelte, ami azonnal ki is váltotta a már tesztidény során is leginkább ellenkező Red Bull nemtetszését, ez odáig vezetett, hogy a „vörös bikák" először állásfoglalást kértek az FIA-tól, majd este óvást nyújtottak be a Mercedes ellen.
JÚLIUS 3., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.816 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.304 | |||
JÚLIUS 4., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 5., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 12., 15.10 | Stájer Nagydíj | ||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj |
Véleményük szerint a DAS mozgó aerodinamikai elem, és szabálytalan módon változtatja meg a felfüggesztés beállításait az autó mozgása közben.
Az innováció előnyeivel kapcsolatban sok találgatás látott már napvilágot, a Mercedest vezető Toto Wolff még az óvás előtt világosabb képet festett arról, pontosan mire jó az elem, és elárult pár érdekességet is.
„Nagyon jól működik, ez igazán nagyszerű innováció. Számítottam arra, hogy néhányan ellenkezni fognak, de az FIA majd tiszta vizet önt a pohárba, és meglátjuk, kinek van igaza – kezdte a Sky Sports F1-nek adott nyilatkozatában. – Az már köztudott, hogy előnyt jelent a gumihőmérséklet menedzselésében, ám az is biztos, hogy az autó tömegét tekintve nagy előnyben vagyunk, ha nincs beszerelve a rendszer, hiszen nyom pár kilót, méghozzá elég rossz helyen, viszonylag magasan helyezkedik el – magyarázta, és azt is felfedte, mikor jelenthet igazán előnyt a rendszer. – A versenyzők jelzést kapnak, amikor használhatják. A leghatékonyabb a felvezető köröknél, illetve a biztonsági autó mögött lesz” – tette hozzá.
A csapatok képviselőit 19 óra 10 percre hívta be meghallgatásra a szövetség.