DECEMBER 11., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:37.378 | ||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:36.276 | ||
DECEMBER 12., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||
DECEMBER 13., VASÁRNAP | ||
A verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja: 14.10 |
A lemenő nap fényében kezdődő második szabadedzés első szakaszában nagy volt a forgalom a Yas Marina Circuiten, hiszen a teljes mezőny a pályán körözött. Ennek hátterében a Pirelli újabb tesztje állt, az olasz gumigyártó ugyanis elhozta Abu-Dzabiba a 2021-re tervezett C4-es keverékét. A pilótáknak legalább nyolc kört kellett teljesíteniük az abroncsokon, azonban többen ennél is hosszabb etapokat futottak valamelyest készülve már a következő évre.
Egyedül az azonnal az élre álló Mercedes-versenyzők töltöttek el több időt a bokszban, Valtteri Bottas a gázpedálra panaszkodott, míg Lewis Hamiltonnál a kormányt kellett kicserélni, így nem indult zökkenőmentesen a német gárda edzése.
A hétszeres világbajnok kisebb szünet után azonban visszahajtott a pályára, ezúttal már az idei C4-es keveréken, s azonnal át is vette a vezetést a csapattársától. A brit 1.253 másodpercet javított a 2020-as gumikon, s 1:36.479-es idővel foglalta el az első helyet. Hamiltonhoz hasonlóan a mezőny nagy része ugyancsak az idei C4-es abroncsokra váltott, s szinte mindenki meg is javította az addigi idejét, vagyis egyértelműen megmutatkozott az a „visszalépés", amiről többen is beszéltek már az idei Pirelli miniteszteket követően.
Az időmérős szimulációk sorát Hamilton nyitotta meg, s bár sikerült javítania Bottas addigi legjobb idején, az utolsó kanyarban túlságosan kiszélesítette a pályát, aminek következményeként elvették az idejét. A brit ezt követően nem is tudott már javítani, és a többieknél is elmaradt a nagy tűzijáték, hiszen a finn, sőt, Verstappen sem tudott faragni az idején. Utóbbit Sergio Pérez zökkentette ki az utolsó szektorban, így az első hármas a közepesen futott körével maradt az élen.
Alexander Albonnak viszont sikerült előrelépnie, a thaiföldi a negyedik pozícióba ugrott fel a friss lágy abroncsokon, mögötte Lando Norris, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Charles Leclerc, Daniel Ricciardo és Lance Stroll sorakozott fel az első tízesben.
Bő negyed órával a vége előtt két motorprobléma is felütötte a fejét: először George Russell MGU-K-ja hibásodott meg, majd Kimi Räikkönen Alfa Romeo gyulladt ki. Utóbbi eset miatt piros zászlóval meg is szakították az edzést, amelyet csak hat perccel a vége előtt indítottak újra.
Az újraindítást követően Hamilton ragadt rövid időre a Haas garázsa előtt, miután valami probléma akadt a Mercedesszel, ám végül sikerült kihajtania a bokszból. A hétszeres világbajnok azonban egy kör után vissza is gurult a bokszutcába, ahol újabb kormánycserét hajtott végre nála a csapat.
Az első szabadedzés után visszatérő Kevin Magnussen a 16., míg Antonio Giovinazzi a 17. pozícióban végzett.
Folytatás szombaton 11 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:36.276 | átlag: 207.677 km/ó | 28 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.479 | 0.203 mp h. | 30 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:37.046 | 0.770 | 30 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:37.263 | 0.987 | 33 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:37.438 | 1.162 | 29 |
6. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:37.505 | 1.229 | 30 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:37.506 | 1.230 | 35 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:37.508 | 1.232 | 31 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:37.508 | 1.232 | 29 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:37.560 | 1.284 | 29 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:37.596 | 1.320 | 32 |
12. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:37.616 | 1.340 | 31 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:37.900 | 1.624 | 32 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.068 | 1.792 | 28 |
15. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:38.198 | 1.922 | 32 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:38.504 | 2.228 | 34 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.564 | 2.288 | 31 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:38.817 | 2.541 | 24 |
19. | Pietro Fittipaldi | brazil | Haas-Ferrari | 1:39.027 | 2.751 | 25 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:39.132 | 2.856 | 31 |