A futam izgalmairól nagyon röviden:
A RAJT MEGPECSÉTELTE A VERSENYT. Hamilton a pole-ból a hatodik helyre csúszott vissza, Rosberg az élre állt, és onnan nem is állította meg senki.
ÖSSZEESKÜVÉS-ELMÉLET. Ebből sem volt hiány a hétvégén. Ronnie O’Sullivan, a világ talán legnépszerűbb sznúkerjátékosa a Twitteren fejtette ki teóriáját, nehéz eldönteni, hogy komolyan gondolta-e vagy humorizált.
„Rosenberg csak azért tudta megelőzni Hamiltont, mert a Merc a rajtnál lelassította az autóját. A két pilóta nem ugyanaz a szint” – írta Ronnie bejegyzésében.
Történt azért más is a rajt után... Mennyire mehet közel egymáshoz két Formula–1-es autó? Felipe Nasr és Jolyon Palmer ezt a végsőkig fokozta, utóbbi ki is esett, az előbbi pedig 10 mp-es büntetést kapott. Utóbbi ezt kevesellte. Érdekesség, hogy ez volt az Olasz Nagydíj egyetlen koccanása.
Grande Prêmio on Twitter
Nico Rosberg győzelme után a pódium előtti aszfaltcsík olyan vörösbe borult, amilyet csak az Olasz Nagydíjon tudunk elképzelni. Nico Rosberg tökéletesen kezelte a helyzetet, olaszul szólt a közönséghez, és meg is énekeltette őket. Profi munka volt a némettől.
SZEMSZÖG. Hogyan látta a világ Nico Rosberg első monzai győzelmét?
És hogyan látták az olaszok?
A HÉTVÉGE RÖHÖGÉSE. Fernando Alonsóé. A McLaren-Honda spanyol pilótája a rádión utasítást küldő mérnökét nevette ki, miután felhívta a figyelmét a még utolérhető Romain Grosjeanra. A válasz ez volt: „Hahahahahaha!”
Alonso nem sokkal később frusztráltan megjegyezte a rádióban, hogy: „Ember, nem működött a jelzőlámpánk! A ki....ott jelzőlámpánk!”
A HÉTVÉGE LEGGONOSZABB POÉNJA. „Ennél közelebb a Ferrari nem kerül idén a győzelemhez.”
(Segítség: sapka. Vettel rossza sapkát vett fel.)
A HÉTVÉGE LEGJOBB POÉNJA: #SlidingAlonso
Fernando Alonso látványos (és egy eléggé ütemtelen) becsúszással vétette észre magát a Formula–1-es pilóták soros futballmérkőzésén. Nem is kellett több, a spanyol mozdulatából ismét mém született.
ÉRDEKES STATISZTIKÁK:
Fernando Alonso futotta a leggyorsabb kört Monzában, karrierje során a 22. alakalommal, ezzel már a 12. az örökranglistán. 2016-ban a spanyol a hetedik pilóta, aki egy nagydíjon leggyorsabb kört jegyez.
Nico Rosberg 2009 óta az első pilóta, aki nem a pole-ból indulva megtudta nyerni a monzai futamot. Összességében ő a 36. pilóta, aki felállhatott a dobogó tetejére a „sebesség templomában”.
BACK IN BUSINESS. A nyári szünet óta rendezett két nagydíjon összesen 97 kört futottak az F1-es autók, ebből 96-on Nico Rosberg ment az élen.
Nico Rosberg az 50., Lewis Hamilton a 98. alkalommal állhatott dobogóra. A brit ezzel már egyedül harmadik az örökranglistán Alain Prost (106) és Michael Schumacher (155) mögött.
1. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:25.340 | átlag: 244.373 km/ó | 51. kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:25.919 | 0.579 mp h. | 52. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:26.016 | 0.676 | 50. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.303 | 0.963 | 27. |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:26.310 | 0.970 | 48. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:26.354 | 1.014 | 40. |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:26.400 | 1.060 | 50. |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:26.405 | 1.065 | 50. |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:26.599 | 1.259 | 26. |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:26.708 | 1.368 | 46. |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.751 | 1.411 | 41. |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:26.920 | 1.580 | 40. |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:26.954 | 1.614 | 40. |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:27.106 | 1.766 | 42. |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:27.227 | 1.887 | 50. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:27.618 | 2.278 | 52. |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.037 | 2.697 | 35. |
18. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:28.534 | 3.194 | 51. |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:28.552 | 3.212 | 37. |
20. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:28.723 | 3.383 | 18. |
21. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:31.361 | 6.021 | 4. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 6 | 11 | 13 | 250 |
2. | Nico Rosberg | 7 | 9 | 13 | 248 |
3. | Daniel Ricciardo | – | 4 | 13 | 161 |
4. | Sebastian Vettel | – | 6 | 11 | 143 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 12 | 136 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 11 | 121 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 12 | 70 |
8. | Sergio Pérez | – | 2 | 9 | 62 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 46 |
10. | Felipe Massa | – | – | 9 | 41 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 4 | 30 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 28 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 4 | 23 |
15. | Jenson Button | – | – | 5 | 17 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 498 |
2. | Red Bull-TAG Heuer | 290 |
3. | Ferrari | 279 |
4. | Williams-Mercedes | 111 |
5. | Force India-Mercedes | 108 |
6. | McLaren-Honda | 48 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
8. | Haas-Ferrari | 28 |
9. | Renault | 6 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |