Kisebb meglepetésre Valtteri Bottas szerezte meg a pole pozíciót az Amerikai Nagydíj időmérőjén. A Mercedes finn versenyzője szerette volna életben tartani halovány világbajnoki esélyeit, ezért mindent meg is tett az austini kvalifikáción – övé lett a rajtelsőség, miközben Lewis Hamilton csak az ötödik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A második helyről Sebastian Vettel, Bottas mögül pedig Max Verstappen kezdhette meg a futamot.
Utóbbi számára azonban nem sikerültek izgalommentesre a rajt előtti percek, ugyanis még a motorborítást is le kellett venni a 33-as számú Red Bullról. Végül Verstappen gond nélkül el tudott rajtolni.
Bottas az élen maradt a start után, Verstappen meg feljött a második pozícióba. Sebastian Vettel azonban beragadt – a német mellett így Verstappen, valamint Leclerc és Hamilton is elment. Nem sokkal később Vettel már Lando Norris és Daniel Ricciardo mögött találta magát, és arra panaszkodott a csapatrádión, hogy megsérült az autója. A második körben már csak a hetedik helyen haladt.
NOVEMBER 1., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:34.057 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.232 | |||
NOVEMBER 2., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:33.305 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:32.129 | |||
NOVEMBER 3., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Bottas, 2. Hamilton, 3. Verstappen | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 17., 18.10 | 47. Brazil Nagydíj | ||
December 1., 14.10 | 11. Abu-dzabi Nagydíj |
A szombati napon brillírozó Norris a második körben feljött az ötödik pozícióba, a következő körökben azonban kénytelen volt védekezni Ricciardo ellen. A nyolcadik körben Vettel számára véget ért a futam: a Ferrari jobb hátsó kereke igen furcsán járt, sejteni lehetett, hogy a hátsó futómű megadta magát.
Az élmezőnyből Verstappen kezdte meg a kerékcserék sorát a 14. körben, ám reagáltak a Mercedesnél, s a következő körben Bottast is kihívták. Ekkor átmenetileg Hamilton vette át a vezetést. Leclerc a 21. körben járta meg a bokszutcát, a Ferrari szerelői nem végeztek tökéletes munkát, ami miatt a monacói több másodpercet veszített.
Hamiltont először a 24. körben hívták ki, de a brit a saját belátása szerint a pályán maradt. Viszont miután Bottas utolérte, és megelőzte, ő is indokoltnak tartotta, hogy kihajtson friss gumikért.
Bár Bottas tulajdonképpen a rajttól kezdve magabiztosan vezette a versenyt – a 35. körben már hét másodperc volt az előnye az élen –, nem igazán volt olyan pillanat, amikor veszélyben lett volna Hamilton újabb bajnoki címe. A 35. körben Verstappen újra megjárta a bokszutcát, Bottas pedig egy körrel később tette meg ugyanezt, így Hamilton átvette a vezetést.
Ráadásul a brit a két riválisával ellentétben egykiállásos stratégián volt, vagyis Bottasnak ahhoz, hogy behúzza a futamgyőzelmet, előbb fel kellett zárkóznia, majd meg kellett előznie a csapattársát.
A 43. körben Leclerc másodszor is megjárta a bokszutcát (ezúttal sikeresebben), Bottas hátránya ekkor már kevesebb mint négy másodperc volt. A 45. körben Nico Hülkenberg elment Kimi Räikkönen mellett, de mivel a sportfelügyelők szerint a német a pályáról lesodródva előzte meg Räikkönent, vissza kellett adnia neki a 11. pozíciót.
Az 51. körre Bottas olyannyira utolérte Hamiltont, hogy meg is próbálkozhatott az első előzési kísérlettel. Ez azonban nem zárult sikeresen, így továbbra is Hamilton állt az élen. Egy körrel később azonban összejött az előzés, így Bottas a szezonbéli negyedik győzelme felé autózhatott.
Össze is jött neki a diadal, és bár Verstappen a leintésig támadta Hamiltont, a brit a második helyen célba érve matematikailag biztossá tette hatodik világbajnoki címét.
Verstappen lett a harmadik Austinban, pontot szerzett továbbá: Leclerc, Albon, Ricciardo, Norris, Sainz, Hülkenberg és Pérez. A leggyorsabb körért járó bónuszpont Leclerc-é lett.
A 2019-es vb-idényből még hátravan két versenyhétvége, legközelebb Brazíliában csap össze a mezőny két hét múlva.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | ||
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 4.148 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 5.002 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 52.239 mp h. | |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:18.038 p h. | |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:30.366 p h. | |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:30.764 p h. | |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 2 kör h. | leállás |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 4 kör h. | fék |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 31 | hidraulika | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 7 | felfüggesztés |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 10 | 16 | 19 | 381 |
2. | Valtteri Bottas | 4 | 15 | 18 | 314 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 9 | 17 | 249 |
4. | Max Verstappen | 2 | 7 | 17 | 235 |
5. | Sebastian Vettel | 1 | 9 | 15 | 230 |
6. | Alexander Albon | – | – | 12 | 84 |
7. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 11 | 80 |
8. | Pierre Gasly | – | – | 13 | 77 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 7 | 46 |
10. | Sergio Pérez | – | – | 8 | 43 |
11. | Lando Norris | – | – | 9 | 41 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 37 |
13. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 9 | 35 |
14. | Kimi Räikkönen | – | – | 8 | 31 |
15. | Lance Stroll | – | – | 6 | 21 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 4 | 20 |
17. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | – | – | 3 | 4 |
19. | Robert Kubica | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 695 |
2. | Ferrari | 479 |
3. | Red Bull-Honda | 366 |
4. | McLaren-Renault | 121 |
5. | Renault | 83 |
6. | Toro Rosso-Honda | 65 |
7. | Racing Point-Mercedes | 64 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
9. | Haas-Ferrari | 28 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |