Összesen hét csapat készült fejlesztésekkel az ausztrál hétvégére, köztük a két favorit, a Ferrari és a Red Bull is. Közülük előbbi kezdett magabiztosabban: az élen záró Carlos Sainz Jr. bő öt tizedet adott a csapattársának, valamint a harmadik helyen érkező Sergio Péreznek is, míg a negyedik helyet elfoglaló Max Verstappen már majdnem nyolc tizedet kapott.
ÁPRILIS 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:19.806 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.978 | ||||
ÁPRILIS 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 5.00–6.00 | ||||
Időmérő: 8.00–9.00 | ||||
ÁPRILIS 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja: 7.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami | |||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A meglepetésre frissítések nélkül érkező Mercedes eközben továbbra is szemmel láthatóan küszködött, Lewis Hamilton a hetedik, míg George Russell a 12. pozíciót foglalta el a továbbra is pattogó W13-assal, a második edzés legnagyobb kérdése így az volt, hogy az „ezüstnyilakra” fenyegetést jelenthetnek-e a fejlesztő középcsapatok, illetve, hogy a Red Bull szorosabbá tudja-e tenni a versenyt az élen.
Ahogyan az várható volt, délutánra bekúsztak a felhők az átalakított melbourne-i pálya felé, ráadásul eleinte arra is volt némi esély, hogy leszakad az ég, így meglehetősen nagy volt a forgalom már az első percekben is. Egyedül a visszatérő Sebastian Vettel vesztegelt a garázsban, méghozzá a teljes edzés alatt, miután az Aston Martin úgy határozott, kicseréli az erőforrást a délelőtt elfüstölő autóban.
Míg a négyszeres világbajnok a garázsból szemlélte az eseményeket, a Ferrari párosa ádáz csatát folytatott egymással az élen, s noha sokáig úgy tűnt, Sainznak mindig van válasza, Charles Leclerc bő húsz perccel a vége előtt elsőként ment be 1:19 alá, és csaknem négy tizedet vert csapattársára. A spanyol elé ráadásul többszöri próbálkozás után Verstappen is bejött, így végül meg kellett elégednie a harmadik pozícióval.
Negyedikként a hírek szerint az új padlólemezének köszönhetően közel négy kilogrammot karcsúsodó Alpine érkezett Fernando Alonsóval a volán mögött, valamint Sergio Pérez, Esteban Ocon, Valtteri Bottas, az eddig jóval biztatóbb képet mutató McLarennel Lando Norris, Pierre Gasly, illetve a hazai pályán versenyző Daniel Ricciardo zárt az első tízben.
A Mercedes eközben mindkét versenyzőjével kiszorult a top 10-ből: George Russell a 11., míg Lewis Hamilton a 13. helyet foglalta el.
Folytatás szombaton 5 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.978 | átlag: 240.583 km/ó | 27 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.223 | 0.245 mp h. | 22 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.376 | 0.398 | 27 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:19.537 | 0.559 | 22 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:19.658 | 0.680 | 20 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.842 | 0.864 | 25 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.055 | 1.077 | 25 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.100 | 1.122 | 24 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.142 | 1.164 | 27 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.203 | 1.225 | 24 |
11. | George Russell | brit | Mercedes | 1:20.212 | 1.234 | 25 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:20.424 | 1.446 | 30 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.521 | 1.543 | 23 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.611 | 1.633 | 28 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.063 | 2.085 | 23 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.191 | 2.213 | 23 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:21.912 | 2.934 | 28 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:21.974 | 2.996 | 22 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:22.307 | 3.329 | 24 |