Már hónapok óta nyílt titok volt, hogy az AlphaTauri szerződteti Cunoda Jukit, ha a japán megszerzi a szuperlicencét. Két héttel ezelőtt aztán biztossá vált, hogy a fiatal versenyző Formula–2-ben elért harmadik helye elegendő lesz az induláshoz, s Danyiil Kvjat is már az esetleges 2022-es visszatérésről kezdett beszélni úgy, hogy hivatalosan még nem is történt bejelentés.
A csapat végül az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjat követő teszt másnapján erősítette meg, hogy Cunoda lesz a már biztosan maradó Pierre Gasly csapattársa 2021-től, ami egyben azt is jelenti, hogy Kvjat ülés nélkül marad a következő idényre.
„Mint minden versenyzőnek, nekem is az volt az álmom, hogy egy napon a Formula–1-ben versenyezhessek, szóval nagyon örülök a hírnek. Szeretnék köszönetet mondani az AlphaTaurinak és Helmut Markónak, hogy megadták a lehetőséget, és persze a Hondának, hogy végig támogattak a pályafutásom során, és remek lehetőségeket nyújtottak számomra, hogy Európában versenyezhessek. Emellett köszönettel tartozom azoknak a csapatoknak is, amelyekkel az alsóbb kategóriákban versenyeztem, különösképpen a Carlinnak, amellyel nagyszerű eredményeket értem el idén. Tudom, hogy jövőre sok japán F1-es rajongó számít rám, és mindent meg fogok tenni értük" – áll a japán közleményében.
Cunoda lesz az első japán versenyző a Formula–1-ben azóta, hogy Kobajasi Kamui 2014-ben búcsút intett a száguldó cirkusznak.
„A Red Bull már jó ideje figyelemmel követi Juki pályafutását, és biztos vagyok benne, hogy nagy értéke lesz a csapatunknak. A Formula–2-es bajnokságban bizonyította, hogy egyaránt megvan benne az agresszív versenyzési stílus és a technikai hozzáértés is. A novemberi imolai teszten, amikor a 2018-as gépünket vezette, a versenyszimuláció során nagyon kiegyensúlyozottak voltak a köridejei, a nap folyamán folyamatosan fejlődött, és hasznos visszajelzéseket adott a mérnököknek is. Emellett a Honda-mérnökökkel is zökkenőmentes volt az összecsiszolódása, ami nyilván nagy segítség. Az abu-dzabi tesztjén pedig bizonyította azt is, hogy gyorsan tanul, és készen áll arra, hogy a Formula–1-be lépjen" – nyilatkozta a csapatfőnök, Franz Tost.
Cunoda Nyikita Mazepin (Haas) és Mick Schumacher (Haas) mellett a harmadik újonc versenyző lesz a 2021-es mezőnyben. A japán szerződtetésével már csak Lewis Hamilton mercedeses szerződtetése, illetve a Red Bull bejelentése várat magára. A „vörös bikáknál" Sergio Pérez és esetleg Nico Hülkenberg esélyes Alexander Albon helyére – sajtóinformációk szerint az osztrák csapat már a napokban ismertetheti a döntését.
Rajtszám | Név (nemzetiség) | Csapat | Motor |
? | Mercedes | Mercedes | |
77 | Valtteri BOTTAS (finn) | Mercedes | Mercedes |
55 | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | Ferrari | Ferrari |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Ferrari | Ferrari |
33 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | Honda |
? | Red Bull | Honda | |
5 | Sebastian VETTEL (német) | Aston Martin | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Aston Martin | Mercedes |
63 | George RUSSELL (brit) | Williams | Mercedes |
6 | Nicholas LATIFI (kanadai) | Williams | Mercedes |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | Alpine | Renault |
31 | Esteban OCON (francia) | Alpine | Renault |
10 | Pierre GASLY (francia) | AlphaTauri | Honda |
CUNODA Juki (japán) | AlphaTauri | Honda | |
9 | Nyikita MAZEPIN (orosz) | Haas | Ferrari |
47 | Mick SCHUMACHER (német) | Haas | Ferrari |
3 | Daniel RICCIARDO (ausztrál) | McLaren | Mercedes |
4 | Lando NORRIS (brit) | McLaren | Mercedes |
7 | Kimi RÄIKKÖNEN (finn) | Alfa Romeo | Ferrari |
99 | Antonio GIOVINAZZI (olasz) | Alfa Romeo | Ferrari |