Rosbergnek így is maradt négy másodperc előnye az ötödik helyezett Daniel Ricciardóval szemben.
A szombati időmérő után váltócsere miatt megbüntetett Rosberg két büntetőpontot is kapott – ha ebből valakinek 12 hónap alatt 12 összegyűlik, egy versenytől eltiltják. Rosbergnek eddig egy sem volt.
„Megbüntettek, azaz szerintük én voltam a hibás. Ez szívás, de el kell fogadnom. Mást gondolok az esetről, de ez nem segít” – mondta Rosberg.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elmondta, nagy döntés előtt áll Rosberg és Hamilton karambolja után.
Bár korábban egyértelműen kiállt amellett, hogy korábbi ütközések után is hagyják a két pilótát szabadon versenyezni, most már elgondolkodnak azon, hogy csapatutasítást alkalmazzanak.
Wolff szerint az ő naivsága is állhat a mögött, hogy reménykedtek abban, hogy a 2014-es Belga és az idei Spanyol Nagydíj után tanult a hibáiból Rosberg és Hamilton, és többször nem történik hasonló baleset kettejük között. Wolff elmondása szerint most más helyzetben vannak, mint Spanyolországban.
„Barcelonában könnyebb volt a dolgunk, mert előtte 30 verseny alatt egyszer sem történt hasonló – mondta az osztrák szakember. – Nyilvánvaló volt, hogy egyszer ez is bekövetkezik, de bevallom, túl naiv voltam, és azt hittem, hogy tanultak az előző hibából. De most ott tartunk, hogy újra megtörtént a baj, ezért az összes lehetőséget meg kell vizsgálnunk, ami között van természetesen az is, hogy egy bizonyos ponton megállítjuk őket, és az akkori sorrend marad. Ezt azonban nem szeretném, sőt egyenesen hánynom kell tőle, mert szeretném látni őket egymás ellen versenyezni."
Más csapatok ilyen helyzetben egyértelmű csapatsorrendet állítottak fel a múltban, de Wolff eddig szerette volna ezt elkerülni. Ez a baleset azonban elgondolkodtatta a Mercedes vezetőségét arról, hogy talán eljött az ideje a csapatutasítás bevezetésének.
„Most le kell nyugodnunk egy kicsit, de a következő napokban meglátjuk, hogyan tovább. Amiatt, hogy a jövő héten lesz a következő verseny, hamar meg kell beszélnünk az összes érintett személlyel, hogy hogyan kezeljük a helyzetet."
Toto Wolff szerint viszont ezt a döntést a Mercedes egy szűk köre fogja meghozni, és nem lesz hatással rájuk az, hogy mit mond el a csapatnak az esettel kapcsolatban Lewis Hamilton és Nico Rosberg.
„Nico és Lewis magyarázatától függetlenül hozzuk meg a döntést. Ennek az a legfontosabb célja, hogy elkerüljük azt, hogy a két autónk összeütközzön a jövőben" – szögezte le Toto Wolff.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27:38.107 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 5.719 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 6.024 mp h. |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 26.710 mp h. |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 30.981 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 37.706 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 44.668 mp h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 47.400 mp h. |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
13. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1 kör h. |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 2 kör h.* |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 7 kör h.* |
19. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 7 kör h.* |
20. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 8 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 26 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 2 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 5 | 5 | 8 | 153 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 8 | 142 |
3. | Sebastian Vettel | – | 5 | 6 | 96 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 7 | 96 |
5. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 8 | 88 |
6. | Max Verstappen | 1 | 2 | 7 | 72 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 8 | 54 |
8. | Sergio Pérez | – | 2 | 5 | 39 |
9. | Felipe Massa | – | – | 7 | 38 |
10. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 28 |
11. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 3 | 22 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 6 | 22 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 20 |
14. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 18 |
15. | Jenson Button | – | – | 4 | 13 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 295 |
2. | Ferrari | 192 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 168 |
4. | Williams-Mercedes | 92 |
5. | Force India-Mercedes | 59 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 36 |
7. | McLaren-Honda | 32 |
8. | Haas-Ferrari | 28 |
9. | Renault | 6 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |