MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Nagy várakozás előzte meg a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick Schumacher Formula–1-es bemutatkozását, azonban – mint ahogyan arra számítani lehetett – nem alkotott maradandót az egyértelműen utolsó erőnek számító Haasszal. A Formula–2 tavalyi bajnoka az időmérőn 824 ezreddel ért el jobb köridőt, mint ugyancsak újonc csapattársa, Nyikita Mazepin, s a 19. rajtkockát sajátította ki. A versenynek aztán Sebastian Vettel büntetése miatt egy pozícióból előrébb vághatott neki, s végül tizenhatodikként szelte át a célvonalat.
„Összességében azt mondanám, hogy kilencven százalékban elégedett vagyok és tíz százalékban nem, utóbbi a biztonsági autós újraindítást követő megforgásom miatt. Szerencsére az autó vezethető maradt az eset után, minden működött, szóval folytatni tudtam, és építhettem tovább a hétvégén megszerzett tapasztalatomat. A C3-as és a C2-es gumikon is jó érzés volt vezetni, de kicsit sajnálom, hogy nem tudtam a mezőnnyel együtt menni, hogy legalább megpróbálkozhassak közel maradni a srácokhoz néhány körön keresztül”– fogalmazott a Haas által kiadott verseny utáni közleményben.
„Szerencsére az olyan kihívásokat, mint a kék zászlók, jól vettem, és még sikerült Nicholast (Latifi) is elkapnom, szóval egy kicsit érezhettem, milyen közelről követni egy másik autót, ráadásul a hátsó szárnyamat is használhattam. Úgy érzem, sokat tanultam, s bízom benne, hogy ezt valami pozitívra fordíthatom a következő versenyeken" – zárta a gondolatait az édesapja után a királykategóriában 30 évvel később bemutatkozó versenyző.
Schumacher csapattársa, Mazepin már a verseny elején beleszállt a gumifalba, az orosz teljesen magára vállalta a felelősséget.
„Nagyon egyszerű, én hibáztam. Ez egy ilyen dolog. Jól rugaszkodtam el, az egyes kanyarban a külső ívre kerültem, aztán a kettes után próbáltam elkerülni Micket, miután közel volt, nagy gázt adtam, a gumik azonban nem bírták. Túl hidegek voltak még, túlfutottam a rázókövön, túl nagy volt a sebességem, és megforogtam. Teljes mértékben az én hibám volt, és nagyon csalódott vagyok. Rendkívül sajnálom a csapatot is, mert ennél többet érdemelt volna. Nyilván mindig lehet pozitívumot találni, ezúttal azt említeném, hogy tanultam valamit" – összegezte az első futamát.