A második edzésen már jóval mérvadóbb körülmények fogadták a mezőnyt, hiszen az időmérőt és a versenyt is villanyfényben rendezik majd meg, így a mezőny még komolyabb tesztelésbe fogott.
A legnagyobb feladat az Alfa Romeo előtt állt, amelynek versenyzője, Valtteri Bottas a teljes első tréninget kénytelen volt kihagyni gyújtási gondok miatt, így rengeteg időt kellett visszahoznia, míg a Mercedes továbbra is az optimális beállításokat kereste a pattogással továbbra is küzdő W13-asnál.
MÁRCIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936 | ||||
MÁRCIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Március 27., 15.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
Április 10., 6.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
A lágy körös gumikon aztán Max Verstappen tört az élre, aki elsőként ment be 1:32 alá, és állította meg a stoppert 1:31.936-nál. Mögötte Leclerc érkezett 87 ezredes hátránnyal, majd a márkatárs, Carlos Sainz Jr., igaz, az ő hátránya már több mint öt tized volt, és mindössze kilenc ezreddel előzte meg a negyedik George Russellt.
Noha nagy volt a hátrány, a Mercedes számára ez mégis bizakodásra adhatott okot, hiszen a fiatal brit alatt szemmel láthatóan jobban mozgott a kocsi, és kevésbé jelentkezett a delfinezés is, mint Hamiltonnál, így az ő padlólemeze nemcsak javított a W13-as viselkedésén, hanem az eredményeket nézve gyorsabbá is tette, hiszen a hétszeres világbajnok csaknem hét tizeddel maradt el a csapattársától, és csak a kilencedik pozíciót foglalta el.
Igaz, mint utóbb kiderült, Hamiltonnál az állítható hátsó szárny sem működött megfelelően, így a két padlólemez közötti időbeni különbséget ez némileg árnyalta…
A két „ezüstnyíl” közé Fernando Alonso, Bottas a súlyelőnyben lévő Alfa Romeóval, Sergio Pérez és kisebb meglepetésre Mick Schumacher fért be, míg a top 10-et Kevin Magnussen zárta, ami jól jelezte, a Haasban is van bőven tempó.
A McLaren eközben némileg előrelépett: Lando Norris a 11., míg a második tesztet teljes egészében kihagyó Daniel Ricciardo a 18. helyet foglalta el. A sort a Williams párosa, Nicholas Latifi és Alexander Albon zárta.
Folytatás szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.936 | átlag: 211.921 km/ó | 20 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:32.023 | 0.087 mp h. | 20 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:32.520 | 0.584 | 22 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:32.529 | 0.593 | 25 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:32.877 | 0.941 | 24 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.951 | 1.015 | 30 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:32.958 | 1.022 | 20 |
8. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:33.085 | 1.149 | 24 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.144 | 1.208 | 23 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:33.183 | 1.247 | 23 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.280 | 1.344 | 27 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.360 | 1.424 | 25 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:33.621 | 1.685 | 24 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:33.789 | 1.853 | 26 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.953 | 2.017 | 27 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.958 | 2.022 | 25 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:34.061 | 2.125 | 28 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:34.166 | 2.230 | 12 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:34.486 | 2.550 | 28 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:34.735 | 2.799 | 22 |