A Ferrari és a Red Bull csatáját hozta az év első időmérője, a leggyorsabbnak végül a maranellóiak monacói pilótája, Charles Leclerc bizonyult, aki pályafutása során a tizedik alkalommal vághatott neki az élről a versenynek. Mellőle az egyéni címvédő, Max Verstappen indulhatott, míg a második sorban a csapattársak, Carlos Sainz Jr. és Sergio Pérez foglalhattak helyet.
MÁRCIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936 | ||||
MÁRCIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.544 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:30.558 | ||||
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Leclerc, 2. Sainz, 3. Hamilton | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Március 27., 15.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
Április 10., 6.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
A konstruktőri címvédő Mercedes eközben kénytelen volt megelégedni az ötödik és a kilencedik pozícióval, Lewis Hamilton és George Russell közé Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, illetve Fernando Alonso tudott beférkőzni.
Az 57 körös futam legnagyobb kérdése így az volt, versenytávon a Ferrari vagy a Red Bull kerekedik-e felül, illetve, hogy a Mercedes képes-e valamelyest tartani a tempót az első kettőssel, vagy egyelőre a középmezőnnyel kell megküzdenie.
Leclerc jól rugaszkodott el, és sikerült megtartania a vezetést, mögé Verstappen, Sainz, valamint Hamilton sorolt be, míg Bottas egészen a tizennegyedik helyig esett hátra, miután szemmel láthatóan beragadt a rajtnál.
Hátrébb eközben Esteban Ocon és Mick Schumacher találkozott össze egymással: az Alpine-pilóta hátulról találta el a vetélytársat, és ki is forgatta a Haast, aminek következményeként a sportfelügyelők öt másodperces időbüntetésben részesítették.
A következő körökben Kevin Magnussen próbálta magát minél közelebb egerészni Hamiltonra, ám vétett egy kisebb hibát, amit Pérez azonnal kihasználta, és visszajött az ötödik helyre. A dánt ezt követően Russell is maga mögé utasította, további pozíciót azonban már nem bukott.
Leclerc eközben a 10. körre már több mint 2.5 szekundumos előnyt épített ki az élen Verstappen előtt, míg Sainz lemaradása a 7 másodpercet is meghaladta. Mögöttük Hamilton tempója esett vissza, és Pérez rövidesen el is ment mellett, aminek révén kialakult a Ferrari, Red Bull sorminta a top 4-ben.
A Mercedes ezt követően nem is várt sokáig, és bokszba hívta a hétszeres világbajnokot, aki kemény keveréken tért vissza, majd keveredett kisebb csatába az újonc Csou Kuan-jüvel. Az élmezőnyből eközben Verstappen lépett elsőként, a holland a 15. körben váltott lágyra, őt egy körrel később Leclerc is követte, aki ugyancsak a piros jelzésű abroncsokon tért vissza a pályára.
Az az egy kör sokat számított, hiszen a Red Bull-os majd' 3 szekundumot hozott a ferrarison, és felzárkózott rá DRS-távolságon belülre. A páros a következő körökben komoly adok-kapokba kezdett: a holland többször is az élre tudott állni, ám a monacói valamennyi alkalommal visszavágott. Verstappen ráadásul a 19. körben el is fékezte magát, amit kihasználva Leclerc hamar 2 másodperc felé növelte az előnyét az élen, miközben a Ferrari érezhetően jobban is bánt az abroncsokkal.
A Red Bull előbb is hívta ki a hollandot, aki a 31. körben váltott közepesekre, és noha ezúttal is csökkenteni tudta a hátrányát a következő körben kiálló Leclerc-rel szemben, most nem tudott támadni, és a monacói rövidesen el is húzott előtte.
Az időközben kormányproblémákra panaszkodó Verstappen ezután már nem is tudott visszakapaszkodni, a Red Bull így újabb csere mellett döntött, és a 31. friss lágyakon küldte vissza a pilótát – a „vörös bikák" ezzel újabb kerékcserés hullámot indítottak el a mezőnyben, amit a biztonsági autó tetézett.
Pierre Gasly alatt a 45. körben gyulladt ki az AlphaTauri, amit követően rövid ideig virtuális, majd hosszabb ideig valódi biztonsági autós szakasz lépett érvénybe. Leclerc-nek sikerült visszajönnie az élre, mögötte Verstappen, Sainz, Pérez, Hamilton, Russell, Magnussen, Bottas, Ocon és Mick Schumacher érkezett pontszerző helyeken.
A mezőny az 51. körben kapott újra zöld jelzést: Leclerc remekül kapta el az újraindítást, nem úgy, mint Verstappen, aki bealudt és mellé még Sainz is be tudott vágódni mellé. Noha a hollandnak sikerült megtartani a pozícióját, a ferraris nem szakadt le róla, míg hátrébb Schumacher bukott több helyet, aminek következményeként kiszorult a top 10-ből.
Három kör múlva aztán jött a dráma: Verstappen alatt megadta magát a Red Bull, aminek révén Sainz jött fel a második helyre. Nem sokkal később aztán a harmadik pozícióban haladó Pérez is teljesítményvesztésre kezdett panaszkodni, amit kihasználva Hamilton is teljesen felkapaszkodott rá.
A mexikói az utolsó körben aztán technikai gondok következtében megforgott, így Hamilton fellépett a harmadik helyre a kettős győzelmet arató Ferrari mögé. A pályafutása harmadik győzelmét szerző Leclerc ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta, így ő és csapata is maximális pontszámmal távozhat Szahírból.
Negyedikként Russell szelte át a célvonalat, majd Magnussen, Bottas, Ocon, Cunoda Juki, Alonso, valamint az újonc Csou Kuan-jü egészítette ki az első tízes sorát.
Folytatás jövő hétvégén a Szaúdi Nagydíjjal.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | - |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 5.598 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 9.675 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 11.211 mp h. |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 14.754 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 16.119 mp h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 19.423 mp h. |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 20.386 mp h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 22.390 mp h. |
10. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 23.064 mp h. |
11. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 32.574 mp h. |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 45.873 mp h. |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 53.932 mp h. |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 54.975 mp h. |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 56.335 mp h. |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:01.795 p h. |
17. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:03.829 p h. |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1 kör h. |
19. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 3 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 44 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Charles Leclerc | 1 | 1 | 1 | 1 | 26 |
2. | Carlos Sainz | – | 1 | 1 | – | 18 |
3. | Lewis Hamilton | – | 1 | 1 | – | 15 |
4. | George Russell | – | – | 1 | – | 12 |
5. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 10 |
6. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 8 |
7. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 6 |
8. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 4 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 1 | – | 2 |
10. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 44 |
2. | Mercedes | 27 |
3. | Haas-Ferrari | 10 |
4. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
5. | Alpine-Renault | 8 |
6. | AlphaTauri-Honda | 4 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 0 |
8. | Williams-Mercedes | 0 |
9. | McLaren-Mercedes | 0 |
10. | Red Bull-Honda | 0 |