A 2015-ös F1-es szabályzatból kimaradt a dátum, amelyig bezárólag fejleszteni lehet a hajtóműveket, így a már a tavalyi vb-n is szereplő gyártók szabad kezet kaptak.
Vagyis a Ferrari és a Renault lehetőséghez jut, hogy felzárkózzon a Mercedesre, igaz, a németek is javíthatják motorjaikat, azaz semmi sem garantálja, hogy szorosabb lesz a verseny. Sőt, az egész a Honda kárára van, hiszen a japán gyártó csak február végéig módosíthatja az erőforrását.
Az eltérést az okozza, hogy a teljesen új motorral érkező gyártónak február 28-án le kell adnia a végleges változatot – tavaly a Ferrari, a Renault és a Mercedes is február végén véglegesítette a hajtásláncát.
Ám a 2015-ös szabályzatban azt engedik, hogy a 2014-ben homologizált erőforrások előre megszabott 48 százalékát átépítsék, csak éppen az nincs a szabálykönyvben, meddig kell ezt megtenni. Idén egy-egy pilóta négy-négy erőforrást használ a vb-n, a gyártók pedig akár addig dolgozhatnak az átalakítható 48 százalék fejlesztésén, amíg az utolsó pilóta nem veti be a negyedik új hajtóművét – vagy büntetés árán az ötödiket…
Az FIA a hibát elismerte, és erről írt is a csapatoknak – értesült az autosport.com.