F1: békén hagyják őket, mert tudják, mit csinálnak - hivatalos

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.09.11. 11:58
null
Azért nem lesz ennyire üres a boxutca fala (Fotó: Reuters)
A Nemzetközi Automobil-szövetség hivatalos levélben közölte a csapatokkal, hogy a jövő heti Szingapúri Nagydíjtól már büntetik, ha a versenymérnök az autó vezetésére vonatkozó utasításokat ad a pilótáknak.

 

AZ EDZÉSEKEN SEM LEHET
Whiting a német Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy a tiltás a teljes versenyhétvégére érvényes, azaz az edzéseken sem hangozhatnak el szabálytalan utasítások. Minden versenyző összes rádióbeszélgetését rögzítik, és visszahallgatják.
Büntethető lesz a gumik és a fékek állapotáról szóló információ megosztása, az üzemanyag mennyiségének taglalása, a motorbeállítások kapcsolása, az elektromotor átállítása, az üzemanyag-keverék módosítása, a differenciál beállítása. A gumikról, az üzemanyagról és a fékekről a versenyző a kijelzőjén eleve kap információt. Tilos még a felvezető körben a rajtról beszélgetni, a váltó és a rajtprogram állításáról, a kerekek kipörgetésének folyamatáról.
Hogy mit lehet? A forgalomról, a boxkiállás időzítéséről és a csapatutasításokról lehet tájékoztatni a versenyzőt.

„Annak érdekében, hogy minden esetben betartsák a Formula–1 versenyszabályzatának 20.1-es pontját, azonnali hatállyal szigorítás lép életbe. Azaz mostantól nem történhet olyan, boxból a versenyzőnek szóló rádióbeszélgetés, amely során az autó vagy a pilóta teljesítményére vonatkozó részlet hangzik el – állt a Charlie Whiting FIA-versenyigazgató csapatoknak írt levelében. – Arra is felhívjuk a figyelmet, hogy a technikai szabályzat 8.5.2-es cikkelye tiltja az adatok bármi más módon való eljuttatását az autóhoz."

Azaz szöveges üzenetre sincs lehetőség, így fontosabbá válik a célegyenesben a boxutca faláról kilógatott üzenőtáblák szerepe.

A 20.1-es pont a sportszabályzatban azt írja ki, hogy a pilótának külső segítség nélkül kell vezetnie az autóját. A rádión ezentúl is folyik majd párbeszéd a többi pilóta pozíciójáról, a stratégiáról, és sok vita is lesz még arról, mi fér bele a szabályokba, és mi nem.

Azaz végül mégiscsak Kimi Räikkönennek lett igaza, aki a 2012-es Abu-dzabi Nagydíjon szólt vissza a gumik kímélésére vonatkozó felszólítás után. Tehát ezentúl békén kell hagyni a pilótákat, hiszen – jobb ha – tudják, mit csinálnak.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik