Max Verstappen a második és a harmadik szabadedzés után az ugyancsak vizes körülmények között lezajlott időmérőn is a leggyorsabbnak bizonyult, aminek értelmében pályafutása során a kilencedik alkalommal várhatta az élről a piros lámpák kialvását.
AUGUSZTUS 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:45.199 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:44.472 | ||||
AUGUSZTUS 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:56.924 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:59.765 | ||||
AUGUSZTUS 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Russell, 3. Hamilton | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi |
Mellőle nagy meglepetésre a Williamsszel parádés teljesítményt nyújtó George Russell foglalhatott helyet, míg a második rajtsorban a vb-éllovas Lewis Hamilton, valamint Daniel Ricciardo rugaszkodhatott el.
Az eseménydús szombat után több ponton is változott a rajtsorrend: Valtteri Bottas és Lance Stroll még a Hungaroringről hozott magával 5 helyes hátrasorolást, előbbi a 13., utóbbi a 20. pozícióba csúszott hátra.
Rajtuk kívül a kvalifikáció első két szakaszában brillírozó, majd a Q3-ban nagy balesetet szenvedő Lando Norris is büntetésben részesült, miután a McLarenjében váltót kellett cserélni, aminek következményeként a 14. pozícióból vághatott neki a futamnak.
A verseny legnagyobb kérdése így az volt, hogy Verstappennek sikerül-e visszavágnia az elmúlt versenyek kudarcai után, valamint az, hogy Russell mire mehet a Williamsszel.
A Spát uraló esős idő ugyanakkor már a start előtt áldozatot szedett: Sergio Pérez a Les Combes-ban vesztette el az uralmát a Red Bull felett, és törte meg az autó elejét, ami úgy tűnt, hogy véget vetett a versenyének még az előtt, hogy elkezdődött volna.
Az esőzés miatt ráadásul a startot is el kellett halasztani, s a verseny végül 15 óra 25 perckor vette kezdetét a felvezető körrel a biztonsági autó mögött, a mezőny azonban a lassú tempó ellenére is arra panaszkodott, nagyon rosszak a látási viszonyok, és azt, hogy mennyire volt komoly a helyzet, jól mutatta, hogy eleinte az élen haladó és az egyéni összetettben ponthátrányban lévő Verstappan sem találta biztonságosnak a pályaviszonyokat.
A mögötte haladó Russell ráadásul rámutatott, még a Red Bull piros lámpáját sem látta a nyomvonal bizonyos szakaszain, amit követően nem sokkal később a versenyirányítás úgy határozott, piros zászlóval megszakítja a rajtprocedúrát.
A várakozás egyik legnagyobb kérdése eleinte az volt, hogy Pérez elrajtolhat-e abban az esetben, ha a Red Bull elkészül az autójával. A versenyigazgató, Micheal Masi némi utánjárás után jelezte, a mexikói pilóta a bokszutcából nekivághat a versenynek, de utalt rá, könnyen előfordulhat, ma már nem kerül sor a rajtra.
A hivatalos szabályok szerint 18 órakor járt volna le a háromórás limit, ám a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) jelezte, vis maiorra hivatkozva 17 órakor megállította a visszaszámlálást, aminek értelmében egy órát hagyott a további versenyzésre, és arra, hogy a mezőny még további két kört teljesítsen ahhoz, hogy legalább felezzék a pontokat.
Az FIA végül nem sokkal délután 6 óra után jelezte, hogy 18 óra 17 perckor a biztonsági autó felvezetése mögött úgy folytatódhat a verseny, hogy valójában még el sem kezdődött. A mezőny azonban mindössze a szükséges két kört tette meg a pályán, mielőtt újra piros zászlóval megszakították volna a versenyt, amit már nem is indítottak újra az egyórás limit letelte előtt.
A győzelmet így Verstappen húzta be, aki 12.5 ponttal gazdagodott. Mögötte a pályafutása során az első dobogós helyezését elérő Russell futott be, míg harmadikként Hamilton zárt.
Az első tízes sorát Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Nicholas Latifi és Carlos Sainz Jr. egészítette ki.
Folytatás jövő héten Zandvoortban!