Valtteri Bottas kis híján már a rajtnál megelőzte Lewis Hamiltont, a győzelemre azonban akkor lett igazán nagy esélye, amikor a csapattársát megbüntették. Onnantól kezdve, hogy Bottas az élre állt, megállíthatatlan volt, és magabiztosan aratta szezonbéli második diadalát az Orosz Nagydíjon.
„Már a rajtnál megpróbáltam elmenni Lewis mellett, mert tudtam, hogy az lesz az első lehetőségem rá – emlékezett vissza a kilencszeres futamgyőztes finn. – Végül megelégedtem a második hellyel, mert egy hatalmas méh vagy valami hasonló csapódott a sisakrostélyomnak közvetlenül a féktáv előtt, így nem igazán láttam, hogy mikor kellene fékeznem, és egy kicsit túlcsúsztam. Tudtam, hogy hosszú lesz a verseny, és hogy mivel a közepes gumikon voltam, lesz még néhány lehetőségem. Aztán Lewist megbüntették, és amikor kijött előlem, éreztem, hogy a tempóm nagyon jó. Ezután mindent az irányításom alatt tudtam tartani.”
Nem sikerült túl jól a rajt Max Verstappen számára, de főként Hamilton büntetéseinek köszönhetően a Red Bull versenyzője végül a második pozícióban látta meg a kockás zászlót Szocsiban. Verstappen elismerte, hogy nem reméltek sokat a futam előtt, így kifejezetten örül annak, hogy nem csak a dobogó legalsó fokára állhatott fel.
„Erről a pályáról tudni, hogy a Mercedesnek fekszik, a tavalyi évet leszámítva mindig dominált itt – mondta a holland versenyző a szocsi aszfaltcsíkról. – A közepes gumikon nem igazán tudtam felvenni a versenyt és támadásokat indítani. De a kerékcserém gyorsra sikerült, a szerelőink nagyon jók ebben. Utána rendben volt a sebességem, és bár veszítettünk egy keveset az egyenesekben, így is jó célba érni hét vagy nyolc másodperces hátrányban egy olyan pályán, amelyről tudtuk, hogy nem leszünk versenyképesek rajta. A végén megpróbáltam megszerezni a bónuszpontot, végül azonban lemaradtam róla. Elégedett vagyok, mert normál esetben csak a harmadik helyért csatázhatunk, úgyhogy megpróbáljuk átmenteni ezt a formát a szezon hátralévő részére.”
SZEPTEMBER 25., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.923 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.519 | |||
SZEPTEMBER 26., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.279 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:31.304 | |||
SZEPTEMBER 27., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Hamilton | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj, Nürburgring | ||
Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola |
Verstappen Hamilton büntetéseire és a pluszban kiosztott két büntetőpontra is kitért, hiszen a brit időbüntetése nagyban segített neki abban, hogy a vártnál kissé jobb eredményt érjen el Szocsiban.
„Ha balesetet okozol, akkor kapsz érte büntetőpontokat, ám Lewis ezt nem szándékosan tette. A pályánál megpróbálok olyan messze maradni a sportfelügyelőktől, amennyire csak lehet, de a hotelben vagy egy bárban talán összefutok majd velük" – viccelődött a holland versenyző.
Már a start előtt sejteni lehetett, hogy nem éppen egyszerű futam elé néz Lewis Hamilton, akit azért vizsgáltak a sportfelügyelők, mert a kivezető köre előtt nem az erre kijelölt területen végzett rajtpróbát. A pole pozícióból induló Mercedes-versenyzőt végül meg is büntették az esetért, ráadásul nem egy, hanem rögtön két büntetést is kapott ugyanolyan szabálytalanságért. Hamilton szerint nevetséges az ítélet, és a felügyelőbizottságnak egyszerűen az volt a célja, hogy visszafogják őt.
„Biztos vagyok benne, hogy korábban még senki sem kapott két, öt másodperces időbüntetést ennyire nevetséges okból – mondta Hamilton az ítéletről. – Senkit sem sodortam veszélybe, milliónyi pályán csináltam ilyet az évek során, és senki sem kérdőjelezte meg. Nyilván eltúlozták a büntetést, de számítottunk rá. Olyan, mintha meg akarnának állítani engem. De rendben van, koncentráltnak kell maradnom, aztán meglátjuk, mi lesz.”
A leintést követően Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is kitért az istálló Szocsiban mutatott teljesítményére.
„Az eredmény nagyszerű, Valtteri briliánsan vezetett ma. Nem hibázott, és a gumikkal is jól bánt – mondta Wolff, majd kitért Hamilton büntetéseire is. – A sportfelügyelők azt mondták, hogy nem olyan helyen végezte el a próbarajtot, ahol normál esetben szokták a versenyzők, s ezzel én is egyetértek. Viszont a szabálykönyvben az olvasható, hogy a próbarajtot a vonal után, a jobb oldalon kell elvégezni, Lewis pedig ezt tette. A szabályt különböző módokon lehet értelmezni, és rá kell jönnünk, hogy mi a csapatnál miért hibáztunk ebben. Lewist már sok csapás érte az életben, és mi mindannyian túl szigorúnak tartjuk ezt az ítéletet. Ettől függetlenül elégedettnek kell lennünk az első és a harmadik helyezéssel. Örülök Valtterinek, hiszen egy győzelem már csak győzelem.”
A hatodik helyen intette le a kockás zászló Charles Leclerc-t, aki kissé bizonytalanul áll a Ferrari fejlődéséhez. A monacói ugyanis nem érti, hogy minek köszönhetően voltak sokkal versenyképesebbek, mint az előző, mugellói futamon, de természetesen örül a Szocsiban elért eredményének.
„Nagyon elégedett vagyok a mai nappal. Persze továbbra is nehéz örülni egy hatodik helyezésnek, de sajnos ez van – vallotta be Leclerc. – A lehető legtöbbet kihoztuk a mai napból. Tegnap csalódott voltam az időmérő miatt, most viszont úgy gondolom, hogy nem is alakulhattak volna jobban a dolgok, még akkor sem, ha jobban sikerül az időmérő. Elégedett vagyok a hétvégével, de most rá kell jönnünk, hogy mit tettünk másképp, ami miatt sokkal jobban teljesítettünk, mint a mugellói viadalon.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 7.729 mp h. | |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 22.729 mp h. | |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 30.558 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 52.065 mp h. | |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:02.186 p h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:08.006 p h. | |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:08.740 p h. | |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:29.766 p h. | |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:37.860 p h. | |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 0 | karambol | |
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 0 | karambol |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 6 | 8 | 10 | 4 | 205 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 9 | 2 | 161 |
3. | Max Verstappen | 1 | 7 | 7 | 1 | 128 |
4. | Lando Norris | – | 1 | 8 | 1 | 65 |
5. | Alexander Albon | – | 1 | 8 | – | 64 |
6. | Daniel Ricciardo | – | – | 7 | 1 | 63 |
7. | Charles Leclerc | – | 2 | 5 | – | 57 |
8. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
9. | Sergio Pérez | – | – | 8 | – | 56 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 6 | – | 45 |
11. | Carlos Sainz | – | 1 | 5 | 1 | 41 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 6 | – | 36 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 17 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | – | 14 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
16. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | – | 2 |
17. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 366 |
2. | Red Bull-Honda | 192 |
3. | McLaren-Renault | 106 |
4. | Racing Point-Mercedes* | 104 |
5. | Renault | 99 |
6. | Ferrari | 74 |
7. | AlphaTauri-Honda | 59 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 4 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
* A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva |