Webber az élen zárta utolsó F1-es szabadedzését

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.11.23. 13:55
null
Mark Webbert a riválisok többsége nem is veszélyeztette a szombat délelőtti edzésen (Fotók: Reuters)
Nem nagyon változott meg az időjárás péntek óta, ugyanúgy esik az eső Interlagosban, mint a Brazil Nagydíj első napján. A harmadik szabadedzésen sem volt nagy a mozgás, az utolsó 20 perc előtt alig-alig ment ki valaki a pályára. A csapadék csillapodásakor a mezőnyből elsőként extrém esősről intermediate gumikra váltó Mark Webber volt a leggyorsabb a két Lotus előtt, Sebastian Vettel a hajrában nem futott mért kört, míg a pénteki edzéseket élen záró Nico Rosberg és a két Ferrari-pilóta mért kör nélkül zárt.

Stílszerűen az utolsó F1-es versenyhétvégéjét teljesítő Mark Webber zárta az élen a Brazil Nagydíj szombat délelőtti szabadedzését. Az esős tréning első 40 percében nem sok minden történt, az utolsó húsz percre viszont csillapodott az eső, és a Red Bull ausztrál pilótája az intermediate gumikon végrehajtott időmérős szimulációja során jegyezte a 60 perces gyakorlás leggyorsabb körét.

Webber mögött a két Lotus zárt, de többen nem futottak mérvadó köröket. A pénteki edzéseket élen záró Nico Rosberg és a két ferraris neve mellé például nem is került időeredmény, és Sebastian Vettel, valamint Lewis Hamilton is akkor futotta a körét, amikor még vizesebb volt az aszfalt.

Az idény utolsó időmérője magyar idő szerint 17 órakor kezdődik, várhatóan hasonlóan változatos körülmények között.

BRAZIL NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:27.891 átlag: 176.495 km/ó 5 kör
2. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:28.195 0.304 mp h. 5
3. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:28.595 0.704 6
4. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:28.600 0.709 12
5. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:28.830 0.939 15
6. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:28.921 1.030 5
7. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:29.215 1.324 21
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:29.686 1.795 10
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:29.736 1.845 6
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:29.913 2.022 8
11. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:29.980 2.089 8
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:29.988 2.097 9
13. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:30.635 2.744 9
14. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:30.837 2.946 14
15. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:30.972 3.081 10
16. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:31.154 3.263 14
17. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:31.857 3.966 4
18. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:32.731 4.840 4
-. Nico Rosberg német Mercedes idő nélkül 4
-. Fernando Alonso spanyol Ferrari idő nélkül 2
-. Jenson Button brit McLaren-Mercedes idő nélkül 1
-. Felipe Massa brazil Ferrari idő nélkül 2

 


PERCRŐL PERCRE

Webber az első helyen zárta F1-es pályafutása utolsó szabadedzését, megelőzve a két Lotust.

Rosberg, Alonso, Button és Massa úgy döntött, nem fut mért kört a szabadedzésen. Vettel sem vitte túlzásba, az 1:31.8-as körével a 17. helyen zárt.

14.58: Grosjean 304 ezredre megközelítette az éllovast.

Kovalainen feljött a 2. helyre, de még hét tizedre volt Webbertől.

14.57: hatalmas volt a forgalom a pályán, mindenki bele akart kóstolni a pályába intermediate gumikon az időmérő előtt.

Egyértelmű, hogy az eső elálltával az interek a nyerő gumik, egyre többen álltak ki a boxba értük, és közelítették meg Webbert. Bottas és Hülkenberg jött fel a „dobogóra."

41. BRAZIL NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: A Mercedes duója Vettel előtt zárta az esős edzést
2. szabadedzés: A második edzést is Rosberg zárta az élen Brazíliában
Reakciók: Rosberg: Ha marad az eső, legyőzhetem Vettelt
SZOMBAT
17.00–18.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
17.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.
GUMIK. A Pirelli az Amerikai Nagydíjhoz hasonlóan a két legkeményebb keverékét hozza el Interlagosba, ahol az aszfaltot a pálya több pontján csíkokkal barázdálták, hogy elfolyjon a víz, amiből várhatóan rengeteg hullik majd az égből…

14.53: Webber másodikra 1:27.891-et ment, 1.8 másodperccel volt gyorsabb, mint a második helyen álló Maldonado.
14.51:
Webber a mezőnyből elsőként intermediate gumikon jött ki, és 1:29.493-mal az élre is állt. A Toro Rosso párosából Ricciardo hagyta el a depót, Vergne még mindig ott várt a jelre.

Hamilton az egy mért köre után visszatért a boxba, minden bizonnyal könnyű autóval időmérős szimulációt futott.

A két Toro Rosso továbbra sem jött ki.

14.41: az eső csillapodásával egyre gyorsabbak lettek az autók, Gutiérrez állt vissza az élre, majd Hamilton következett 1:29.980-nal.
14.39:
Bottas 1:32.372-re javított, majd jött Vettel, első mért köre 1:31.857 lett.
14.37:
elindult az érdemi körözés, Bottas 1:32.772-vel az élre állt.

Hülkenberg nem sokáig maradt kint, a két Marussia viszont belehúzott. Bianchi 1:33.412-vel az élre állt. Több pilóta, köztük Vettel is a pályára hajtott.

14.30: Hülkenberg és Chilton törte meg a csendet.

Picnek azt tanácsolták a Caterhamnél, maradjon az autójában, mert bármikor csillapodhat az eső néhány percre, és azt ki kell használni, lesben kell állni, egy másodperc sem pazarolható el.

14.26: a két Toro Rossót még mindig nem láttuk, mondjuk, a többiekből sem sokat, csak Gutiérreznek van mért köre.

Az autosport.com spanyol szakírója a Twitteren: „Ha így haladunk, a biztonsági autó mögött kezdik el az időmérőt."

Két kört ment, köztük áthaladt a boxutcán áthaladt, és végrehajtott két rajtgyakorlatot. Elégedett volt velük.

14.20: Hamilton jött ki. Az angol reménytelennek nevezte a helyzetét a Mercedesszel vizes pályán, szerelőivel megpróbál kitalálni valamit.
14.16:
Massa és Kovalainen megtette a próbakörét, rajtuk kívül senki sem volt a pályán.

Rosberget figyelmeztették, hogy a célegyenes jobb oldalán áll a víz. Vizesebb a pálya, mint a pénteki tréningeken.

14.13: néhány ellenőrző kör után már csak Kovalainenre, Massára, Vergne-re és Ricciardóra kell várni. A brazil a Ferrari szerelőinek karjára ad autogramot.

Csak a mexikói maradt kint hosszabb körözésre, 1:34.129-re javított, tíz pilóta még a próbakörére sem indult el.

14.05: Gutiérrez máris mért kört futott, 1:34.837-tel kezdett. A többiek nagy része visszatért inkább a boxba.

Többen követték a mexikóit, extrém esős gumi volt a népszerű és biztonságos választás.

14.00: Gutiérrez hajtott elsőként a pályára.

Most már nincs értelme tartalékolni, úgy kell készülni, hogy esős marad a hétvége, persze vasárnapra könnyen javulhat az idő. Ám jelenleg kockázatosnak tűnik átvariálni az autót úgy, hogy nem is egyértelmű, mi kell a legjobb száraz pályás tempóhoz.

13.55: a hőmérséklet is kísértetiesen hasonlít a tegnapira, a levegő 19, az aszfalt 21 fokos.

Sebastian Vettel a hét végén újabb történelmi győzelemhez segítheti a Renault-t mint motorszállítót
Sebastian Vettel a hét végén újabb történelmi győzelemhez segítheti a Renault-t mint motorszállítót

Az utolsó szabadedzés lesz ez a V8-as motorokkal a Formula–1-ben, s a 2006 óta tartó éra legsikeresebb beszállítója, a Renault büszkén hirdeti a sikereit. Amellett, hogy a legtöbb győzelmet (59-et) és világbajnoki címet (öt-öt egyéni és csapat) könyvelte el, arra is emlékeztet, hogy az 1994-es Ausztrál Nagydíjon a 3.5, a 2005-ös Kínai GP-n pedig a 3 literes motoroktól is Renault-győzelemmel búcsúzott el az F1.

Mivel Sebastian Vettel nyolc futam óta verhetetlen, jó eséllyel pályázik a Renault az újabb sikeres búcsúra is, de Nico Rosberg az esőben veszélyes lehet rá.

DRS-ZÓNA

Interlagosban két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a célegyenesben, a másik a 4-es kanyar előtti egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik