Stílszerűen az utolsó F1-es versenyhétvégéjét teljesítő Mark Webber zárta az élen a Brazil Nagydíj szombat délelőtti szabadedzését. Az esős tréning első 40 percében nem sok minden történt, az utolsó húsz percre viszont csillapodott az eső, és a Red Bull ausztrál pilótája az intermediate gumikon végrehajtott időmérős szimulációja során jegyezte a 60 perces gyakorlás leggyorsabb körét.
Webber mögött a két Lotus zárt, de többen nem futottak mérvadó köröket. A pénteki edzéseket élen záró Nico Rosberg és a két ferraris neve mellé például nem is került időeredmény, és Sebastian Vettel, valamint Lewis Hamilton is akkor futotta a körét, amikor még vizesebb volt az aszfalt.
Az idény utolsó időmérője magyar idő szerint 17 órakor kezdődik, várhatóan hasonlóan változatos körülmények között.
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:27.891 | átlag: 176.495 km/ó | 5 kör |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:28.195 | 0.304 mp h. | 5 |
3. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:28.595 | 0.704 | 6 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:28.600 | 0.709 | 12 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:28.830 | 0.939 | 15 |
6. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.921 | 1.030 | 5 |
7. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:29.215 | 1.324 | 21 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:29.686 | 1.795 | 10 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:29.736 | 1.845 | 6 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:29.913 | 2.022 | 8 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.980 | 2.089 | 8 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:29.988 | 2.097 | 9 |
13. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:30.635 | 2.744 | 9 |
14. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:30.837 | 2.946 | 14 |
15. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:30.972 | 3.081 | 10 |
16. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:31.154 | 3.263 | 14 |
17. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:31.857 | 3.966 | 4 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:32.731 | 4.840 | 4 |
-. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | 4 | |
-. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | idő nélkül | 2 | |
-. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 1 | |
-. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | idő nélkül | 2 |
PERCRŐL PERCRE
Webber az első helyen zárta F1-es pályafutása utolsó szabadedzését, megelőzve a két Lotust.
Rosberg, Alonso, Button és Massa úgy döntött, nem fut mért kört a szabadedzésen. Vettel sem vitte túlzásba, az 1:31.8-as körével a 17. helyen zárt.
14.58: Grosjean 304 ezredre megközelítette az éllovast.
Kovalainen feljött a 2. helyre, de még hét tizedre volt Webbertől.
14.57: hatalmas volt a forgalom a pályán, mindenki bele akart kóstolni a pályába intermediate gumikon az időmérő előtt.
Egyértelmű, hogy az eső elálltával az interek a nyerő gumik, egyre többen álltak ki a boxba értük, és közelítették meg Webbert. Bottas és Hülkenberg jött fel a „dobogóra."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: A Mercedes duója Vettel előtt zárta az esős edzést |
2. szabadedzés: A második edzést is Rosberg zárta az élen Brazíliában |
Reakciók: Rosberg: Ha marad az eső, legyőzhetem Vettelt |
SZOMBAT |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli az Amerikai Nagydíjhoz hasonlóan a két legkeményebb keverékét hozza el Interlagosba, ahol az aszfaltot a pálya több pontján csíkokkal barázdálták, hogy elfolyjon a víz, amiből várhatóan rengeteg hullik majd az égből… |
14.53: Webber másodikra 1:27.891-et ment, 1.8 másodperccel volt gyorsabb, mint a második helyen álló Maldonado.
14.51: Webber a mezőnyből elsőként intermediate gumikon jött ki, és 1:29.493-mal az élre is állt. A Toro Rosso párosából Ricciardo hagyta el a depót, Vergne még mindig ott várt a jelre.
Hamilton az egy mért köre után visszatért a boxba, minden bizonnyal könnyű autóval időmérős szimulációt futott.
A két Toro Rosso továbbra sem jött ki.
14.41: az eső csillapodásával egyre gyorsabbak lettek az autók, Gutiérrez állt vissza az élre, majd Hamilton következett 1:29.980-nal.
14.39: Bottas 1:32.372-re javított, majd jött Vettel, első mért köre 1:31.857 lett.
14.37: elindult az érdemi körözés, Bottas 1:32.772-vel az élre állt.
Hülkenberg nem sokáig maradt kint, a két Marussia viszont belehúzott. Bianchi 1:33.412-vel az élre állt. Több pilóta, köztük Vettel is a pályára hajtott.
14.30: Hülkenberg és Chilton törte meg a csendet.
Picnek azt tanácsolták a Caterhamnél, maradjon az autójában, mert bármikor csillapodhat az eső néhány percre, és azt ki kell használni, lesben kell állni, egy másodperc sem pazarolható el.
14.26: a két Toro Rossót még mindig nem láttuk, mondjuk, a többiekből sem sokat, csak Gutiérreznek van mért köre.
Az autosport.com spanyol szakírója a Twitteren: „Ha így haladunk, a biztonsági autó mögött kezdik el az időmérőt."
Két kört ment, köztük áthaladt a boxutcán áthaladt, és végrehajtott két rajtgyakorlatot. Elégedett volt velük.
14.20: Hamilton jött ki. Az angol reménytelennek nevezte a helyzetét a Mercedesszel vizes pályán, szerelőivel megpróbál kitalálni valamit.
14.16: Massa és Kovalainen megtette a próbakörét, rajtuk kívül senki sem volt a pályán.
Rosberget figyelmeztették, hogy a célegyenes jobb oldalán áll a víz. Vizesebb a pálya, mint a pénteki tréningeken.
14.13: néhány ellenőrző kör után már csak Kovalainenre, Massára, Vergne-re és Ricciardóra kell várni. A brazil a Ferrari szerelőinek karjára ad autogramot.
Csak a mexikói maradt kint hosszabb körözésre, 1:34.129-re javított, tíz pilóta még a próbakörére sem indult el.
14.05: Gutiérrez máris mért kört futott, 1:34.837-tel kezdett. A többiek nagy része visszatért inkább a boxba.
Többen követték a mexikóit, extrém esős gumi volt a népszerű és biztonságos választás.
14.00: Gutiérrez hajtott elsőként a pályára.
Most már nincs értelme tartalékolni, úgy kell készülni, hogy esős marad a hétvége, persze vasárnapra könnyen javulhat az idő. Ám jelenleg kockázatosnak tűnik átvariálni az autót úgy, hogy nem is egyértelmű, mi kell a legjobb száraz pályás tempóhoz.
13.55: a hőmérséklet is kísértetiesen hasonlít a tegnapira, a levegő 19, az aszfalt 21 fokos.
Az utolsó szabadedzés lesz ez a V8-as motorokkal a Formula–1-ben, s a 2006 óta tartó éra legsikeresebb beszállítója, a Renault büszkén hirdeti a sikereit. Amellett, hogy a legtöbb győzelmet (59-et) és világbajnoki címet (öt-öt egyéni és csapat) könyvelte el, arra is emlékeztet, hogy az 1994-es Ausztrál Nagydíjon a 3.5, a 2005-ös Kínai GP-n pedig a 3 literes motoroktól is Renault-győzelemmel búcsúzott el az F1.
Mivel Sebastian Vettel nyolc futam óta verhetetlen, jó eséllyel pályázik a Renault az újabb sikeres búcsúra is, de Nico Rosberg az esőben veszélyes lehet rá.
DRS-ZÓNA
Interlagosban két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a célegyenesben, a másik a 4-es kanyar előtti egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.