Esős időben kezdődött meg az F1-esek silverstone-i hétvégéje, az első másfél órás szabadedzés az utolsó tíz percet leszámítva a semmittevésről szólt. A végén aztán 11 pilóta futott mért kört, s közülük Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb, 1:54.249 perccel.
A Toro Rosso ausztrálja igyekszik felhívni magára a Mark Webber utódját kereső Red Bull vezetőinek figyelmét, de nem valószínű, hogy sokat nyom a latban ez az eredmény.
Ismeretes, hogy a Brit Nagydíj előtti nap nagy sztorija Mark Webber bejelentése volt, amely szerint az idény végén felhagy a Formula–1-es versenyzéssel, és visszatér Le Mans-ba, a világ leghíresebb 24 órásán legutóbb 1998-ban diadalmaskodó Porsche pilótájaként. A Red Bull csapatfőnöke percekkel a bejelentés előtt szerzett tudomást Webber döntéséről, pedig az ausztrál azt mondta, már nagyon régen meghozta az elhatározását.
Webber tehát utoljára versenyez F1-es autóval Silverstone-ban, ahol a legutóbbi négy viadalból kettőt megnyert, s a másik kettőn is dobogóra állt.
James Rossiternek viszont ez lett volna az első alkalma F1-es autóba ülni nagydíjhétvégén, de lemarad a lehetőségről, a délelőtti esőzés miatt ugyanis úgy döntött a Force India, hogy a vizes pályán nem kockáztatja a fiatal brit bevetését, ami senkinek sem tenne jót.
„A gyakorlás feltétele a száraz aszfalt volt" – közölte a Force India a Twitteren.
PERCRŐL PERCRE
12.32: vége az edzésnek, Ricciardóé a leggyorsabb kör Hülkenberg, Maldonado és Hamilton előtt. Räikkönen ki sem tette az orrát a boxból.
12.30: Ricciardo 1:54.249-cel visszaállt az élre. Több helyen áll a víz a pályán.
A zöld autóroncs nem gátolta meg a többieket abban, hogy mért köröket fussanak, bár Maldonado is lesodródott az útról.
12.27: Pic kicsúszott a célegyenesre fordító kanyarban, a gumifalnak csapta a Caterhamet, ezzel véget ért az edzése. Ezért lett volna jobb a boxban maradni.
Bár esett az eső, a sok autó az ideális ívet valamennyire letisztította.
12.26: Hamilton 1:55.458-cal az élre állt.
12.25: Alonso és Massa nem teljesítette mért körét, Gutiérrez 2 percen belülre került, a többiek kívül ragadtak.
Továbbra is szakadt az eső, a körülmények nem javultak.
12.20: az utolsó tíz percre többen is kijöttek a pályára, hogy mért kört fussanak.
12.18: Ricciardo 1:57.992-re javított, Bianchi állt elébe a kihívásnak, elhagyta a boxutcát.
Azzal, hogy az edzés esős volt, a hétvége hátralévő részére minden pilóta kap egy extra készlet intermediate gumit. Így 3 készlet vizes pályás és 5 szett intermediate áll a pilóták rendelkezésére a hétvégére.
12.16: Ricciardo mért kört futott: 2:00.029 perc a hétvége első időeredménye.
PÉNTEK |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Az időjárás-jelentések szerint pénteken hűvös idő lesz Silverstone-ban, délelőtt és délután is nagy az esély arra, hogy az összefüggő felhőrétegből csapadék érkezik. Szombaton felszakadozik a felhőzet, s bár hűvös, 20 fok körüli marad az idő, eső már nem valószínű. Vasárnapra teljesen kitisztulhat az ég, a hőmérséklet akár 25 fokra is emelkedhet. |
GUMIK. A Pirelli a kemény és a közepesen kemény gumit szállítja Silverstone-ba, ahol az enyhe idő megkímélheti a mezőnyt attól, hogy a gumikat gyötrő, gyors kanyarok ellenére négy kerékcserével kelljen teljesíteni a futamot. Persze ha pénteken esik, a csapatok nem tudnak rendesen felkészülni a versenyre, s így meglepetések érhetik őket vasárnap délután. Ha az időjárás engedi, a Pirelli a csapatok rendelkezésére bocsátja extra tartós kemény keverékű gumiját, amelyet Barcelonában is tesztelhettek pénteken az istállók – annak érdekében, hogy a lehető legtöbb kört tegyék meg a szabadedzéseken. |
BÜNTETÉS. Giedo van der Garde, a Caterham holland pilótája öt rajthelyes büntetést kapott, mert a Kanadai Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, és Mark Webberrel, majd Nico Hülkenberggel is összeütközött. Utóbbi esetben mindketten kiestek. |
BRIT PÁLYÁK. Ez lesz a 64. Formula–1-es futam Angliában. Silverstone 47. alkalommal ad otthont a szigetország versenyének, amelyet Brands Hatchben (12-szer) és Aintree-ben (ötször) is megtartottak már korábban. Előbbi pályáról ide kattintva olvashatja el az Ideális Ív összeállítását. |
Räikkönen a Red Bull-lehetőségről: „Ha nem érdekelne egy állás a legutóbbi három vb-t megnyerő csapatnál, valami baj lenne velem. Ha eldőlt volna, hogy aláírok, már elmondtam volna, higgyék el. Legalább nem nyaggatnának tovább ezzel."
12.12: 18 perccel az edzés leintése előtt Ricciardo hajtott a pályára. Lesz mért köre?
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a BBC-nek elmondta, több pilóta megkereste már Webber jövőre felszabaduló autója kapcsán. Azt mondta, augusztus végére talán kiderül, ki lesz Vettel jövő évi csapattársa.
12.05: a szombatra és vasárnapra ígért száraz idő miatt annyira sem látják értelmét a körözésnek a csapatok, mint más esetben. A vizes pályán szerzett adatok félrevezetőek lehetnek az időmérőre és a versenyre.
A világbajnoki éllovas egy kört vállalt. A rádión közölte: „Nagyon vizes a pálya, az egyenesek kicsit ijesztőek is."
12.03: Gutiérrez körözése után Vettel szánta el magát.
11.54: mért kört a mexikói sem futott (a célegyenest a boxutcában teljesítette), de legalább a szurkolók láttak valamit.
11.51: Gutiérrez hagyta el a boxutcát.
11.50: a Lotus ezen a versenyen használná a dupla DRS-ét (a szerkezet hasonló hatású, mint a gombnyomásos FIA-DRS, de attól függetlenül működik, az áramló levegő hatására), de ha ilyen lesz az idő, nem tudják kipróbálni, és lehet, hogy megint elmarad a bevetés.
A két Toro Rosso kalandja után újabb csendes időszak vette kezdetét.
11.43: sokkal rosszabb a pálya, mint az edzés elején, Ricciardo vissza is tért a boxba. Vergne viszont kihajtott, hogy megtegye a maga körét.
11.41: Ricciardo elhagyta a boxutcát, hogy próbakörére induljon.
11.37: „Min csodálkoznak? Itt mindig ilyen az első szabadedzés" – mondta Button a Skynak a nagy semmittevésben. Azután persze bocsánatot kért a szurkolóktól amiatt, hogy nem láthatnak F1-es autókat körözni.
A Red Bull reggel bejelentette, hogy a július 17. és 19. között esedékes fiatal pilóták tesztjén Carlos Sainz Jr. és António Félix da Costa vezeti majd az autóit Silverstone-ban.
11.23: utolsóként Bottas is kiszállt az autójából, egyik pilóta sem készült rá, hogy hamarosan a pályára hajtson.
Pedig a lelátó tele van lelkes brit szurkolókkal, akik várják a száguldókat.
11.15: az aszfalt 16, a levegő 18 fokos, az eső intenzívebben esik, a pálya teljesen üres. Di Resta 2, a többiek 1-1 kört tettek meg, kivéve Räikkönent és a Toro Rosso párosát.
11.11: már csak a három, alábbi szavazásunkban szereplő pilóta próbaköre váratott magára..
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Vettel, Massa, Räikkönen, Vergne és Ricciardo maradt legtovább a boxban. A Toro Rosso két pilótája számára új idény kezdődött, Webber bejelentése után mindketten tudják, nagy esélyük van arra, hogy felkerüljenek a Red Bullhoz 2014-ben. Ám még Kimi Räikkönen is a képben van, sőt…
11.09: Di Resta volt az első, aki egynél több körre vállalkozott, de mért kört a Force India skótja sem futott.
Az összes pilóta a kék feliratú, teljesen vizes pályára való abroncsokat használta. Az idei futamgyőztesek közül elsőként Rosberg hagyta el a boxutcát.
11.05: Bottas és Gutierrez is megtette próbakörét, majd visszatért a boxba. Egyre többen követték a példát, de senki sem maradt egy körnél tovább a pályán.
11.02: Maldonado szánta el magát elsőként.
11.00: elkezdődött az edzés, de a vizes pályára senkinek sincs kedve kimenni.
Az előrejelzések szerint csak pénteken esik, s amíg szombaton még erősen felhős lesz az ég, vasárnap délutánra teljesen kitisztulhat az idő.
10.57: az eső az időjósok előrejelzéseinek megfelelően esik Silverstone-ban, vizes az aszfalt, a Pirelli extra tartós kemény abroncsait, amelyeket csak az első szabadedzésen lehetne használni, valószínűleg egyik autóra sem rakják fel.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:54.249 | átlag: 185.626 km/ó | 10 kör |
2. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:55.033 | 0.784 mp h. | 7 |
3. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:55.354 | 1.105 | 7 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:55.458 | 1.209 | 5 |
5. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:55.825 | 1.576 | 9 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:56.361 | 2.112 | 7 |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:57.891 | 3.642 | 4 |
8. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:58.859 | 4.610 | 6 |
9. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:59.719 | 5.470 | 7 |
10. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:59.876 | 5.627 | 8 |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 2:06.534 | 12.285 | 6 |
12. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | 3 | |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | idő nélkül | 4 | |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | idő nélkül | 1 | |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 1 | |
16. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | 4 | |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | idő nélkül | 4 | |
18. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | idő nélkül | 1 | |
19. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 1 | |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | idő nélkül | 3 | |
21. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | idő nélkül | 4 |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a silverstone-i pályán. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak: aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a következő zónában kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége, és esélyt kapjon az előzésre.