A Brit Nagydíj péntek délutáni, második szabadedzése merőben más forgatókönyv szerint zajlott mint a délelőtti első gyakorlás. Délelőtt az első fél óra leginkább arról szólt, hogy Sebastian Vettel élesben tesztelte a pajzs típusú fejvédőt, és 25 percet kellett várni az első mért köridőre.
JÚLIUS 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:29.106 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:28.496 |
JÚLIUS 15,. SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
JÚLIUS 16., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 30., 14.00: Magyar Nagydíj |
Augusztus 27., 14.00: Belga Nagydíj |
Szeptember 3., 14.00: Olasz Nagydíj |
Ezzel szemben délután 14 órakor, ahogy zöldre váltottak a lámpák a bokszutca végén, percek alatt szinte a teljes mezőny kint járt a pályán legalább egy kör erejéig. A sietség oka prózai: a pályán mindössze 16°C fokot mértek, és vészjósló felhők is gyülekeztek a környékén – senki nem akart a váratlanul beköszönő esetleges esőzés miatt értékes, száraz pályán köröktől elesni.
Az eső végül elmaradt, és az első 30 perc fokozott tempójában azt láthattuk, ahogy a Mercedes pilótái egyre lejjebb faragják a pálya körrekordját - végül Valtteri Bottas 1:28.496-os köre bizonyult a leggyorsabbnak, aminél csapattársa, Lewis Hamilton 47 ezredmásodperccel volt lassabb.
Az Ezüst Nyilakkal leginkább a Ferrari tudta tartani a lépést, hiszen Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is 1:29 alatti köridőt jegyzett, vagyis az olaszok a délelőtti tréninghez képest jelentősen léptek előre és fél másodpercre megközelítették a németeket.
A Red Bull Max Verstappen révén ugyan ott van a Ferrari nyakában, de csapattársa, Daniel Ricciardo néhány ezred híján fél másodperccel lassabb volt csapattársánál is.
Az első edzésen szenvedő Renault nagy javuláson esett át, és Nico Hülkenberg révén 1.440 másodperccel Bottastól elmaradva a 7. helyet szerezte meg – a javulás azonban nem állítható a 18. helyen záró Jolyon Palmerről…
Hülkenberg már a középmezőny elejét jelenti, az első tízet a Renault mellett Massa Williamse, Alonso McLarenje és Ocon Force Indiája teszi teljessé.
A tréning krónikájához tartozik, hogy az edzés utolsó szakaszában, amikor megtankolt autókkal versenyszimulációkat futottak a pilóták, Felipe Massa és Kimi Räikkönen is megpördült a Becketts-kanyarban – míg a gyakorlás elején Carlos Sainz, a közepén Max Verstappen kapcsolt át fűnyíró-üzemmódba egy-egy kanyar erejéig. A spanyol autója apróbb sérüléseket szenvedett, a szerelési munkálatok miatt jó 40 percet a bokszban töltött.
A Brit Nagydíj programja szombat délelőtt 11.00 órakor a harmadik szabadedzéssel folytatódik.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:28.496 | átlag: 239.644 km/ó | 31 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.543 | 0.047 mp h. | 35 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:28.828 | 0.332 | 36 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:28.956 | 0.460 | 36 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.098 | 0.602 | 32 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.586 | 1.090 | 35 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:29.936 | 1.440 | 37 |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:30.006 | 1.510 | 36 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:30.238 | 1.742 | 28 |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:30.383 | 1.887 | 42 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:30.555 | 2.059 | 26 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:30.562 | 2.066 | 34 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:30.624 | 2.128 | 43 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:30.661 | 2.165 | 33 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:30.695 | 2.199 | 37 |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:30.782 | 2.286 | 31 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.835 | 2.339 | 33 |
18. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:30.879 | 2.383 | 25 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:31.616 | 3.120 | 27 |
20. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:31.929 | 3.433 | 30 |