Lewis Hamilton hiába bizonyult a leggyorsabbnak a pénteki időmérőn, a Formula–1 történetének első sprintkvalifikációján már a rajtnál elvesztette a vezetést Max Verstappennel szemben, amit már nem is tudott visszavenni a 17 körös verseny végére, így a fő rivális mögé a második helyre szorult vissza a rajtrácson.
JÚLIUS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.035 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:26.134 | ||||
JÚLIUS 17., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:29.902 | ||||
Sprintkvalifikáció: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas | ||||
JÚLIUS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Leclerc, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 1., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | |||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort |
A verseny legnagyobb kérdése így az volt, hogy Hamilton vissza tud-e vágni, vagy Verstappen még tovább növeli az előnyét a vb-összetettben.
A mezőny a szabályok értelmében ezúttal szabadon választhatott rajtgumit, és a bokszutcából induló Sergio Pérez kivételével mindenki úgy döntött, hogy a közepesen vág neki az 52 körös versenynek.
Noha Verstappen meg tudta tartani a vezetést a rajtot követően, nem nyugodhatott meg, hiszen Hamilton szorosan tapadt rá, és többször is kinézett a Red Bull mögül. A két rivális csörtéje aztán egy nagy balesetben csúcsosodott ki, amikor a brit a Copse-nál újabb offenzívát indított, és eltalálta az RB16B-t, amely nagy sebességgel csapódott a falnak.
Verstappen nem is érezte teljesen jól magát az 51 G-s ütközést követően, így az útja először az orvosi központba, majd később további vizsgálatokra a helyi kórházba vezetett, míg Hamilton a startnál a harmadik, majd a baleset után az élre álló Charles Leclerc mögé szorult vissza a sérült Merecedesével. Az esetet követően azonnal beküldték a biztonsági autót, majd rövidesen a piros zászló is előkerült, miután szerelni kellett gumifalat.
A megszakítás alatt az „ezüstnyilak” szerelői Hamilton kocsijánál sürögtek, míg többek között a Mercedes, a Red Bull és az Aston Martin csapatfőnöke, vagyis Toto Wolff, Christian Horner és Otmar Szafnauer is, miután a sportfelügyelők jelezték, hogy vizsgálják az incidenst.
16 óra 42 perckor aztán újra zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, és a mezőny Leclerc vezérletével felsorakozhatott újra a rajtrácsra, hiszen állórajttal folytatódott a futam. A monacói jól rugaszkodott el, és megtartotta az első helyet, mint ahogyan Hamilton is a másodikat, míg a harmadik pozícióba Lando Norris lépett előre, aki Bottast utasította maga mögé. Az első ötöst Daniel Ricciardo egészítette ki.
Hátrébb Fernando Alonso és Sebastian Vettel csatázott nagyot egymással, a négyszeres világbajnok azonban elvesztette a kontrollt az Aston Martinja felett, aminek eredményeként megforgott, és bár szerencsére nem talált el senkit, az utolsó helyről volt kénytelen folytatni a futamot az incidenst követően.
A sportfelügyelők az 5. körben jelezték, hogy Hamilton látták vétkesnek, aminek következményeként 10 másodperces időbüntetésben részesítették a versenyzőt. A címvédő ezt követően igyekezett is minél jobban felzárkózni a vezető Leclerc-re, ám egészen addig nem tudta áttörni az egy másodperces lélektani határt, amíg a Ferrarinál nem léptek fel rejtélyes motorgondok.
A monacói többször is arról számolt be a rádión, hogy kihagy az erőforrása, de ennek ellenére is sikerült megtartania a vezetést, ráadásul az etapja végére még jócskán növelte is az előnyét, hiszen bő három másodperccel elhúzott a 44-es rajtszámú Mercedes előtt.
Hamilton a 28. körben állt ki cserélni, valamint letölteni a büntetését, aminek következtében az ötödik helyre esett vissza, miközben azzal, hogy Carlos Sainz Jr. a második pozícióba lépett előre, a két Ferrari vezette a versenyt. Igaz, ez nem tartott sokáig, hiszen a spanyol a következő körben érkezett is a bokszba, s miután a maranellóiak megszenvedtek a bal elsővel, a hatodik helyen tudott csak visszatérni a pályára. A csapattárs, Leclerc kerékcseréje viszont már jól sikerült, és a monacóinak sikerült is megtartania a vezetést.
Hamilton időközben Norrist utasította maga mögé, majd rövidesen megérkezett Bottasra, akinek a 40. körben szólt a csapat a fülére, hogy ne csatázzon a brittel, és engedje el a 15-ös kanyarnál. A címvédő tehát 12 körrel a vége előtt kezdhette meg a felzárkózást Leclerc-re, és folyamatosan szórta is a legjobb szektorokat, aminek révén négy körrel a vége előtt már kevesebb mint 2 másodperc volt a hátránya.
A hétszeres világbajnok a 49. körben érkezett meg DRS-távolságon belülre, majd az 50. körben át is vette a vezetést Leclerc-től. Hamilton ezt követően már nem engedte ki a kezei közül az első helyet, és pályafutása 99. győzelmét aratva 8 pontra felzárkózott az egyéni összetettet a nullázása ellenére továbbra is vezető Verstappenre.
Másodikként Leclerc futott be, míg a dobogó alsó fokára Bottas állhatott fel, és mivel a Red Bull másik pilótája, Pérez sem szerzett pontot, a Mercedes négy pontra csökkentette a lemaradását a konstruktőri tabellán.
Az első tíz helyezettet Norris vezérletével a McLaren kettőse, Sainz, Alonso, Stroll, Ocon és Cunoda egészítette ki.
A szombati sprintkvalifikáción büntetést kapó George Russell abban a pozícióban szelte át a célvonalat, amelyből elindulhatott, míg Sebastian Vettel a verseny utolsó szakaszában állt ki technikai problémák miatt.
Folytatás két hét múlva a Magyar Nagydíjjal!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:58:23.284 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 3.871 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 11.125 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 28.573 mp h. |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 42.624 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 43.454 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:12.093 p h. |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:14.289 p h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:16.162 p h. |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:22.065 p h. |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:25.327 p h. |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1 kör h. |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 40 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 5 | 8 | 8 | 4 | 185 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 7 | 9 | 3 | 177 |
3. | Lando Norris | - | 3 | 10 | - | 113 |
4. | Valtteri Bottas | - | 6 | 7 | 3 | 108 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 8 | - | 104 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 8 | - | 80 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 8 | - | 68 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 8 | - | 50 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 7 | - | 39 |
10. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 30 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 7 | - | 26 |
12. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 18 |
13. | Esteban Ocon | - | - | 5 | - | 14 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 10 |
15. | Kimi Räikkönen | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda | 289 |
2. | Mercedes | 285 |
3. | McLaren-Mercedes | 163 |
4. | Ferrari | 148 |
5. | AlphaTauri-Honda | 49 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 48 |
7. | Alpine-Renault | 40 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |