Pár száz néző előtt, remek időben kezdődött el a Dél-koreai GP Jongnamban, ahol a korábbi nagydíjhétvégék forgatókönyvének megfelelően Lewis Hamilton futotta a leggyorsabb kört az első szabadedzésen. A Mercedes pilótáját a két Red Bull követi a listán, amelyen az első hét egy másodpercen belül zárt.
A tréningen csak a közepesen kemény gumikon száguldottak a pilóták, a szuperlágyak a magyar idő szerint 7 órakor kezdődő második tréningen kerülnek elő.
A gumikkal nem volt szerencséje Felipe Massának, aki alig körözött azután, hogy a második körében lassú defekt gyanújával a boxba hívták. Nála is rosszabbul járt Kimi Räikkönen, akinek a szingapúri zötykölődés után kímélnie kellene a derekát, erre az utolsó körében az utolsó kanyarban a falnak csapta a Lotust. A 2007-es világbajnok a saját lábán tért vissza a boxba, remélhetőleg nem újult ki derékfájása. A Lotus a Twitteren azt írta, minden oké a pilótával.
A Marussiához beugró Rodolfo González is a falnak csapta autóját, még az edzés elején törte le az első légterelőjét.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39.630 | átlag: 202.890 km/ó | 20 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.667 | 0.037 mp h. | 20 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.816 | 0.186 | 19 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.117 | 0.487 | 20 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.215 | 0.585 | 22 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.374 | 0.744 | 18 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.396 | 0.766 | 19 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:40.677 | 1.047 | 15 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:40.860 | 1.230 | 20 |
10. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.880 | 1.250 | 13 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:40.899 | 1.269 | 20 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:41.432 | 1.802 | 18 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:41.482 | 1.852 | 22 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.626 | 1.996 | 21 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.924 | 2.294 | 19 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:42.002 | 2.372 | 20 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:42.043 | 2.413 | 18 |
18. | James Calado* | brit | Force India-Mercedes | 1:43.008 | 3.378 | 21 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:43.660 | 4.030 | 20 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:43.883 | 4.253 | 19 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:44.100 | 4.470 | 14 |
22. | Rodolfo González* | venezuelai | Marussia-Cosworth | 1:46.810 | 7.180 | 10 |
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen vett részt. |
PERCRŐL PERCRE
Az edzés leintésekor Räikkönen a kör végén a falnak csapta Lotusát, amelyen jelentős kár keletkezett. A pilóta visszasétált a boxba.
4.29: Vettel végül feljött a 2. helyre, megelőzve Webbert. Hamilton maradt az első pozícióban.
4.28: Webber abszolút csúcsidőt ment az első szektorban, majd Vettel megdöntötte átmeneti rekordját. A két Red Bullban maradt tartalék.
González csak egy kört ment, az utolsó percekben rajta kívül mindenki a pályán volt.
4.20: Massán kívül más nemigen javított a köridején, González visszatért a pályára, először azóta, hogy az edzés elején a falnak nyomta a Marussia orrát.
Massa a 10. helyre jött fel, 1.5 másodperccel Hamilton mögé.
4.13: Button a 4. helyre kapaszkodott fel. Massa kijött a pályára.
4.10: Button a köridejükön javító kevesek egyike volt, a 6. helyre jött fel a McLarennel. Közben a Sky Sports arról jelentett, hogy mégsem túl rózsás a helyzet Rosberg Mercedesével, ki kellett szedni az ülését az autóból – a Mercedes a Twitteren cáfolta az információt.
A Mercedesnél Rosberg azt jelentette, hogy kifejezetten jó az autó, miközben Massa továbbra is a boxban maradt.
3.58: Vettel végül nem javított pozícióján, Hamilton viszont 1:39.630-cal az élre ugrott.
PÉNTEK |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Pénteken és szombat délelőtt még kifejezetten kellemes idő lesz a futam helyszínén, a hőmérséklet 26 fok lehet, de aztán szombat déltől megerősödik a szél, és délután vagy este megérkezik Fitov, a tájfun, amely ezt követően több órán át, talán egy egész napig tartó esőt zúdít a helyszínre, viharos szél kíséretében. Nem túlzás azt mondani, az F1 szereplői ezúttal nem csak a stratégiai fejtörés miatt rettegnek majd az eget kémlelve. |
GUMIK. A Pirelli a Szingapúri Nagydíjhoz hasonlóan a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja. Itt is hasonlóan nagy eltérésre lehet számítani a két keveréken elért köridők között, mint két hete, de kérdés, hogy az időmérőn és a versenyen szükség lesz.-e a száraz pályára való gumikra? |
BÜNTETÉS. Mark Webber tíz rajthelyes büntetést kap, Szingapúrban ugyanis megrótták a Fernando Alonsótól a verseny után kapott fuvar veszélyessége miatt, és mivel ez volt a harmadik figyelmeztetése 2013-ban, jött az automatikus büntetés. |
Massa továbbra sem mozdult, s mivel a pilóták egy készlet közepesen kemény abroncsot szántak erre az edzésre, a brazil drága időt veszít defektje miatt – annyira azonban nem erőltetik a száguldást, hogy a második edzésre szánt készletet is elővegyék.
Rosberg 1:40.117-re javított, miközben Webber ugrott a 2. helyre. Ám Vettel is gyors körön volt.
3.55: Rosberg, Vettel, Räikkönen, Alonso, Hamilton, Webber, Sutil, Grosjean, Vergne, Pérez, Maldonado, Bottas, Hülkenberg, Calado, Ricciardo, Gutiérrez, Van der Garde, Button, Chilton, Pic, González volt a sorrend.
3.54: Vettel 1:40.8-cal kezdett, Rosberg gyorsan visszaelőzte 1:40.364-gyel. Már csak Massának nem volt mért köre.
Räikkönen elfékezte magát a 3-as kanyarban, majd Hamiltont mutatták, amint menetiránnyal szemben áll a 10-es kanyarban megpördülése után.
3.51: Rosberg 1:41.498-cal az élre állt, majd Alonso váltotta 1:41.437-tel.
Massa, Grosjean és Vettel kivételével mindenki kijött már a pályára, hogy mért kört fusson. Azaz a Ferrari brazilja kint volt, de lassú defekt gyanújával visszahívták a depóba.
3.47: Hamilton is feliratkozott a listára, 22 ezreddel elmaradt Péreztől az első körével.
A két Williams feljött az éllovas mögé.
3.42: a másik tesztpilóta, Calado is megcsúszott, szerencséjére ott nem volt fal, így miután egyenesbe tette a Force India-Mercedest, folytathatta a száguldást. Pérez 1:41.960-nal állt az élen.
3.39: a mezőny fele már a pályán volt.
Pérez 1:42.922-re javított, Calado nem sokkal maradt el tőle. Button volt a 3.
3.36: Pérez 1:44.258-cal átvette a vezetést. Vettel jelezte, a 14-es kanyarban még maradt törmelék a pályán.
Többen követték a mexikóit.
3.33: néhány percig a pályát seprűvel és levélfújóval tisztogató pályabírók voltak a főszereplők, aztán a főtribünön helyet foglaló néhány száz néző örömére Pérez hajtott ki a boxból.
3.26: Vettel is a boxba jött, kiürült a pálya. A pályabíróknak volt idejük arra, hogy megtisztítsák az aszfaltot a törmelékektől.
„Nekimentem a falnak, letört az első légterelő" – jelentette a tesztpilóta. „Oké, gyere a boxba, Rodolfo" – szólt a válasz. „Nagyon sajnálom, fiúk" – mondta lehangoltan a pilóta.
3.24: González elrontott egy kanyart, megcsúszott, autója orrával a falnak ütközött. Az első légterelője letört, de vissza tudott gurulni a boxba.
3.22: Vettel jött vissza a pályára.
A második körében három másodpercet javított a venezuelai, a harmadikban pedig már 1:47 alá került.
3.17: González a Marussiával 1:52.294 perces körrel kezdett. A köre elején szóltak neki a rádión, hogy nem melegítette fel eléggé az abroncsait, amelyek a telemetria szerint 40-45 fokkal voltak hidegebbek a kelleténél.
3.13: a versenyzők egy része arra panaszkodik a depóba visszatérve, hogy nagyon hepehupás lett idén a boxutca kijárata. Egy éve a Hamilton autójába akadó műfű nagy felhördülést váltott ki, a pálya tulajdonosai több kanyarban is újra cserélték a kanyarok kijáratánál elfektetett szőnyeget.
Egy éve Hamilton a McLarennel 1:39.148 perces körrel zárta az élen az első szabadedzést.
Nem sokáig kellett várni a két világbajnokra, akik üres pályára jöttek ki. A jongnami pályát alig használják az F1-en kívül, ezért kell majd idő, hogy javuljon a tapadás.
3.06: Vettelen és Buttonon kívül mindenki megkezdte vagy már teljesítette is próbakörét, amely során ellenőrizték az autó működését.
A levegő 21, az aszfalt 29 fokos. A Marussiában Rodolfo González, a Force Indiánál James Calado kap lehetőséget tartalék pilótaként. Az első edzésen Jules Bianchit, illetve Paul di Restát helyettesítik.
3.00: elkezdődött az edzés. A két Marussia és a különleges érzékkelőkkel felszerelt Wuilliamsben ülő Maldonado azonnal a pályára hajtott.
DRS-ZÓNA
Dél-Koreában is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hármas kanyar előtti hosszú egyenesben. Érdekesség, hogy mindkettőhöz külön mérési pont (DRS detection a grafikán) tartozik, a 3-as kanyar előttihez rendhagyó módon nem az egyenesre fordító a kanyar előtt, hanem után. Aki egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.