Hamilton megelőzte a két Red Bullt, Räikkönen összetörte a Lotust

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.10.04. 02:54
null
Lewis Hamilton zsinórban a harmadik nagydíjhétvégét kezdte az első edzés élén (Fotók: Reuters)
A dél-koreai Jongnamban folytatódik a Formula–1-es világbajnoki sorozat. A szombatra és vasárnapra ígért tájfun előtt kifejezetten szép időben indult a száguldás, az első edzésen Lewis Hamilton megelőzte a két Red Bullt – ez nem újdonság, az előző nagydíjakon is a Mercedes pilótája kezdett a legjobban, mielőtt Sebastian vettel átvette a hatalmat. Az edzésen Felipe Massa defekt miatt alig körözött, míg a Szingapúrban a derekát fájlaló Kimi Räikkönen a végén csúnyán a falnak csapta a Lotust.

Pár száz néző előtt, remek időben kezdődött el a Dél-koreai GP Jongnamban, ahol a korábbi nagydíjhétvégék forgatókönyvének megfelelően Lewis Hamilton futotta a leggyorsabb kört az első szabadedzésen. A Mercedes pilótáját a két Red Bull követi a listán, amelyen az első hét egy másodpercen belül zárt.

A tréningen csak a közepesen kemény gumikon száguldottak a pilóták, a szuperlágyak a magyar idő szerint 7 órakor kezdődő második tréningen kerülnek elő.

A gumikkal nem volt szerencséje Felipe Massának, aki alig körözött azután, hogy a második körében lassú defekt gyanújával a boxba hívták. Nála is rosszabbul járt Kimi Räikkönen, akinek a szingapúri zötykölődés után kímélnie kellene a derekát, erre az utolsó körében az utolsó kanyarban a falnak csapta a Lotust. A 2007-es világbajnok a saját lábán tért vissza a boxba, remélhetőleg nem újult ki derékfájása. A Lotus a Twitteren azt írta, minden oké a pilótával.

A Marussiához beugró Rodolfo González is a falnak csapta autóját, még az edzés elején törte le az első légterelőjét.

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:39.630 átlag: 202.890 km/ó 20 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:39.667 0.037 mp h. 20
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.816 0.186 19
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.117 0.487 20
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:40.215 0.585 22
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:40.374 0.744 18
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:40.396 0.766 19
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:40.677 1.047 15
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:40.860 1.230 20
10. Felipe Massa brazil Ferrari 1:40.880 1.250 13
11. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:40.899 1.269 20
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:41.432 1.802 18
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:41.482 1.852 22
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:41.626 1.996 21
15. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:41.924 2.294 19
16. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:42.002 2.372 20
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:42.043 2.413 18
18. James Calado* brit Force India-Mercedes 1:43.008 3.378 21
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:43.660 4.030 20
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:43.883 4.253 19
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:44.100 4.470 14
22. Rodolfo González* venezuelai Marussia-Cosworth 1:46.810 7.180 10
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen vett részt.

PERCRŐL PERCRE

Az edzés leintésekor Räikkönen a kör végén a falnak csapta Lotusát, amelyen jelentős kár keletkezett. A pilóta visszasétált a boxba.

4.29: Vettel végül feljött a 2. helyre, megelőzve Webbert. Hamilton maradt az első pozícióban.
4.28:
Webber abszolút csúcsidőt ment az első szektorban, majd Vettel megdöntötte átmeneti rekordját. A két Red Bullban maradt tartalék.

González csak egy kört ment, az utolsó percekben rajta kívül mindenki a pályán volt.

4.20: Massán kívül más nemigen javított a köridején, González visszatért a pályára, először azóta, hogy az edzés elején a falnak nyomta a Marussia orrát.

Massa a 10. helyre jött fel, 1.5 másodperccel Hamilton mögé.

4.13: Button a 4. helyre kapaszkodott fel. Massa kijött a pályára.
4.10:
Button a köridejükön javító kevesek egyike volt, a 6. helyre jött fel a McLarennel. Közben a Sky Sports arról jelentett, hogy mégsem túl rózsás a helyzet Rosberg Mercedesével, ki kellett szedni az ülését az autóból – a Mercedes a Twitteren cáfolta az információt.

A Mercedesnél Rosberg azt jelentette, hogy kifejezetten jó az autó, miközben Massa továbbra is a boxban maradt.

3.58: Vettel végül nem javított pozícióján, Hamilton viszont 1:39.630-cal az élre ugrott.

4. DÉL-KOREAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
7.00–8.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Pénteken és szombat délelőtt még kifejezetten kellemes idő lesz a futam helyszínén, a hőmérséklet 26 fok lehet, de aztán szombat déltől megerősödik a szél, és délután vagy este megérkezik Fitov, a tájfun, amely ezt követően több órán át, talán egy egész napig tartó esőt zúdít a helyszínre, viharos szél kíséretében. Nem túlzás azt mondani, az F1 szereplői ezúttal nem csak a stratégiai fejtörés miatt rettegnek majd az eget kémlelve.

GUMIK. A Pirelli a Szingapúri Nagydíjhoz hasonlóan a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja. Itt is hasonlóan nagy eltérésre lehet számítani a két keveréken elért köridők között, mint két hete, de kérdés, hogy az időmérőn és a versenyen szükség lesz.-e a száraz pályára való gumikra?

BÜNTETÉS. Mark Webber tíz rajthelyes büntetést kap, Szingapúrban ugyanis megrótták a Fernando Alonsótól a verseny után kapott fuvar veszélyessége miatt, és mivel ez volt a harmadik figyelmeztetése 2013-ban, jött az automatikus büntetés.

Massa továbbra sem mozdult, s mivel a pilóták egy készlet közepesen kemény abroncsot szántak erre az edzésre, a brazil drága időt veszít defektje miatt – annyira azonban nem erőltetik a száguldást, hogy a második edzésre szánt készletet is elővegyék.

Rosberg 1:40.117-re javított, miközben Webber ugrott a 2. helyre. Ám Vettel is gyors körön volt.

3.55: Rosberg, Vettel, Räikkönen, Alonso, Hamilton, Webber, Sutil, Grosjean, Vergne, Pérez, Maldonado, Bottas, Hülkenberg, Calado, Ricciardo, Gutiérrez, Van der Garde, Button, Chilton, Pic, González volt a sorrend.
3.54:
Vettel 1:40.8-cal kezdett, Rosberg gyorsan visszaelőzte 1:40.364-gyel. Már csak Massának nem volt mért köre.

Räikkönen elfékezte magát a 3-as kanyarban, majd Hamiltont mutatták, amint menetiránnyal szemben áll a 10-es kanyarban megpördülése után.

3.51: Rosberg 1:41.498-cal az élre állt, majd Alonso váltotta 1:41.437-tel.

Massa, Grosjean és Vettel kivételével mindenki kijött már a pályára, hogy mért kört fusson. Azaz a Ferrari brazilja kint volt, de lassú defekt gyanújával visszahívták a depóba.

3.47: Hamilton is feliratkozott a listára, 22 ezreddel elmaradt Péreztől az első körével.

A két Williams feljött az éllovas mögé.

3.42: a másik tesztpilóta, Calado is megcsúszott, szerencséjére ott nem volt fal, így miután egyenesbe tette a Force India-Mercedest, folytathatta a száguldást. Pérez 1:41.960-nal állt az élen.
3.39:
a mezőny fele már a pályán volt.

Pérez 1:42.922-re javított, Calado nem sokkal maradt el tőle. Button volt a 3.

3.36: Pérez 1:44.258-cal átvette a vezetést. Vettel jelezte, a 14-es kanyarban még maradt törmelék a pályán.

Többen követték a mexikóit.

3.33: néhány percig a pályát seprűvel és levélfújóval tisztogató pályabírók voltak a főszereplők, aztán a főtribünön helyet foglaló néhány száz néző örömére Pérez hajtott ki a boxból.
3.26:
Vettel is a boxba jött, kiürült a pálya. A pályabíróknak volt idejük arra, hogy megtisztítsák az aszfaltot a törmelékektől.

„Nekimentem a falnak, letört az első légterelő" – jelentette a tesztpilóta. „Oké, gyere a boxba, Rodolfo" – szólt a válasz. „Nagyon sajnálom, fiúk" – mondta lehangoltan a pilóta.

3.24: González elrontott egy kanyart, megcsúszott, autója orrával a falnak ütközött. Az első légterelője letört, de vissza tudott gurulni a boxba.
3.22:
Vettel jött vissza a pályára.

A második körében három másodpercet javított a venezuelai, a harmadikban pedig már 1:47 alá került.

3.17: González a Marussiával 1:52.294 perces körrel kezdett. A köre elején szóltak neki a rádión, hogy nem melegítette fel eléggé az abroncsait, amelyek a telemetria szerint 40-45 fokkal voltak hidegebbek a kelleténél.
3.13: a versenyzők egy része arra panaszkodik a depóba visszatérve, hogy nagyon hepehupás lett idén a boxutca kijárata. Egy éve a Hamilton autójába akadó műfű nagy felhördülést váltott ki, a pálya tulajdonosai több kanyarban is újra cserélték a kanyarok kijáratánál elfektetett szőnyeget.

Egy éve Hamilton a McLarennel 1:39.148 perces körrel zárta az élen az első szabadedzést.

Egyelőre szép idő van a dél-koreai pályán – várhatóan szombat délutánra elromlik
Egyelőre szép idő van a dél-koreai pályán – várhatóan szombat délutánra elromlik

Nem sokáig kellett várni a két világbajnokra, akik üres pályára jöttek ki. A jongnami pályát alig használják az F1-en kívül, ezért kell majd idő, hogy javuljon a tapadás.

3.06: Vettelen és Buttonon kívül mindenki megkezdte vagy már teljesítette is próbakörét, amely során ellenőrizték az autó működését.

A levegő 21, az aszfalt 29 fokos. A Marussiában Rodolfo González, a Force Indiánál James Calado kap lehetőséget tartalék pilótaként. Az első edzésen Jules Bianchit, illetve Paul di Restát helyettesítik.

3.00: elkezdődött az edzés. A két Marussia és a különleges érzékkelőkkel felszerelt Wuilliamsben ülő Maldonado azonnal a pályára hajtott.

DRS-ZÓNA

Dél-Koreában is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hármas kanyar előtti hosszú egyenesben. Érdekesség, hogy mindkettőhöz külön mérési pont (DRS detection a grafikán) tartozik, a 3-as kanyar előttihez rendhagyó módon nem az egyenesre fordító a kanyar előtt, hanem után. Aki egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik