ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Mint beszámoltunk róla, az F1 ügyvezető igazgatói posztját az idei évtől betöltő Stefano Domenicali kijelentette, hogy a hét végi Emilia Romagna Nagydíj előtt szándékozzák véglegesíteni a várhatóan az idén debütáló sprintversenyekkel kapcsolatos részleteket.
Nem sokkal később aztán egybehangzó sajtóértesülések szóltak arról, hogy a csapatok megegyeztek a pluszköltségekkel kapcsolatban, aminek eredményeként valamennyi alakulat 500 ezer dollárt (jelentős kár esetén ez az összeg növekedhet) kap fejenként a Silverstone-ban, Monzában, valamint Interlagosban megrendezendő eseményekért, amelyek hivatalosan a sprintkvalifikáció elnevezést kaphatják.
Az ügyvezető igazgató ugyanakkor egyelőre nem erősítette meg a kompenzáció tényét, s rámutatott, nincs nagy különbség a szombati időmérő és a verseny között.
„Még tárgyalunk. Nincs nagy különbség a szombati időmérő és verseny között. A teljesítendő táv nagyjából megegyezik. Ha kártérítést kérünk mindenért, amit kipróbálunk, soha nem érünk célt. Nem veszíthetjük szem elől az összképet. Jelenleg a költségekre gyakorolt hatást vizsgáljuk, de hogy őszinte legyek, a panaszok főként a nagy csapatoktól érkeznek. Bízom benne, hogy találunk megoldást. Az új formátum többi részletét nagyjából már tisztáztuk" – kezdte az Auto Motor und Sportnak adott nyilatkozatában.
Domenicalit ezt követően arról is kérdezték, a szombati sprintkvalifikáció végén pole pozícióst vagy futamgyőztest hirdetnek-e.
„Nagyon egyszerű, a statisztika szerint pole pozíciót fog szerezni a szombati sprintkvalifikáció első helyezettje. A hétvégén egyetlen győztes lesz, az, aki a vasárnapi futamon nyer. Ez egyfajta Grand Slam lesz a kiválasztott eseményeken. Nem tervezzük alkalmazni a formátumot valamennyi nagydíjon. Az, hogy pontosan hányon, a következő lépés lesz, de nem túl sokon tervezzük. Előbb azt kell látnunk, hogy egyáltalán működik-e" – magyarázta, majd azt is megosztotta, jó volt az ötlet fogadtatása.
„Amikor híre ment a terveknek, hogy kipróbálnánk a sprintversenyeket, a lehetőségként megnevezett helyszínek szervezőihez sokkal több jegyigénylés érkezett. És a tévétársaságok is nagyon lelkesek voltak. Ennek a formátumnak számos előnye van. Minél kevesebb időt töltenek szabadedzésekkel, annál több akció van a pályán. Senki sem vár majd a garázsban a jobb körülményekre. Ezt már Bahreinben is láthattuk" – utalt arra, hogy az idei évtől valamennyi tréning egyórás, vagyis csökkent a teamek felkészülési ideje.
„Azzal, hogy pénteken egy időmérő követi a szabadedzést, a szervezők azt a napot is jobban el tudják adni a szurkolóknak. Emellett a szombat is jobb lesz azzal, hogy lesz egy második szabadedzés, amelyen felkészülhetnek, majd délután jön a sprintkvalifikáció. Ez a híreknek és a szponzoroknak is pluszlehetőséget ad. Minél kiszámíthatatlanabb lesz, annál érdekesebb a versenyzés is. Ha nem próbáljuk meg, sosem fogjuk megtudni, hogy gazdagodunk-e vele, vagy sem. Hányszor variáltunk már az időmérő lebonyolítási módjával? Mindig az volt a szándék, hogy jobbak legyünk, és így jutottunk oda, ahol most vagyunk" – zárta a gondolatait.