Mint ismert, a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés nyomán 2022-re halasztották a nagy szabályváltoztatásokat, több elem fejlesztését betiltották erre az évre, bevezették a zsetonrendszert, valamint korlátozták a csapatok szélcsatornában eltölthető idejét is. A mostani, átmenetinek számító bajnokságban tehát eléggé meg van kötve az alakulatok keze, aminek eredményeként egyes istállók úgy határoztak, korán átállnak a jövő évi autó fejlesztésére.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A legdrasztikusabb utat a Haas választotta, amelyik egyébként sem változtatott túl sokat a 2020-as versenygépén, és az idény közben sem kíván fejleszteni, egyedül a soron következő Emilia Romagna-i Nagydíjra készül frissítésekkel. Az amerikaiakhoz hasonlóan az Alpine is bevallottan a nagy szabályváltoztatásokra összpontosít, s nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint győzelmekért és bajnoki címért harcolni az új érában.
Kétségtelen, hogy meghatározó lesz következő évet illetően az, hogy melyik istálló mikor áll le a fejlesztésekkel, így az idei kiírás két esélye, a Mercedes, illetve a Red Bull különösen nehéz helyzetben találhatja magát. Az „ezüstnyilak" csapatfőnöke, Toto Wolff is tudja, hogy fontos döntés előtt állnak, pontosan ezért folyamatosan értékelik a helyzetet.
„Mindannyian egy hajóban evezünk, egyensúlyoznunk kell azt illetően, hogy mennyi erőforrást áldozunk fel az idei autóra, a motorra, valamint, hogy mennyit csoportosítunk át 2022-re. Világos, hogy nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne teljesítsünk 2021-ben, de emellett figyelembe kell vennünk, hogy a 2022-es szabályok több évig érvényben lesznek, és ha az elején hátrányban vagy, nehéz lesz visszaküzdeni magadat. Időbe fog telni, hogy eljuss arra a teljesítményszintre. Mindezt összevetve nehéz döntések előtt állunk, ezért a helyzetet folyamatosan értékeljük" – magyarázta a Motorsportnak adott nyilatkozatában.
Hiába győzött a Mercedes az idénynyitón, elismerte, jelenleg a Red Bull rendelkezik a legerősebb csomaggal. Wolff elmondása szerint csapatában most más hangulat uralkodik, mint az elmúlt években, amikor rendre magabiztosan nyitotta a kiírást.
„Más érzés. Ettől az évtől bevezetett szabálymódosítások érzékenyebben érintettek minket, és nagyobb hiányt kell kompenzálnunk – utalt a padlólemezt érintő s a leszorítóerőt csökkenteni kívánó regulák hatásaira. – Amikor először kigurult az autó, azonnal nyilvánvalóvá vált. De ez van, mi csak annyit tehetünk, hogy a lehető legjobb tudásunk szerint dolgozunk" – zárta a gondolatait az osztrák.
Az első versenyt követően a Mercedes 41 ponttal áll a konstruktőri tabella élén, előnye 13 pont a Szahírban több problémába is ütköző Red Bull előtt, amelyik a várakozások szerint favoritként utazhat Imolába.