Verstappen állt az élre; Norris a Mercedesek előtt az utolsó imolai edzésen

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.04.17. 10:39
null
Verstappen vette át a vezetést az időmérő előtt (Fotó: AFP)
Max Verstappen (Red Bull) bizonyult a leggyorsabbnak az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj harmadik szabadedzésén. Mögötte Lando Norris (McLaren), valamint Lewis Hamilton (Mercedes) következett, míg az első ötöst Sergio Pérez (Red Bull) és Charles Leclerc (Ferrari) egészítette ki. A piros zászlóval is megszakított tréningen számos versenyző körét törölték pályakiszélesítés okán, ami kulcsszerepet játszhat a 14 órakor kezdődő időmérőn is.

 

A Mercedes határozottan magabiztosabban kezdett Imolában, mint három héttel ezelőtt Bahreinben. Valtteri Bottas vezérletével ugyanis az „ezüstnyilak” zártak az élen mindkét pénteki szabadedzésen, és a versenyzők elmondása szerint annak ellenére is kényelmesebben érezték magukat a kocsiban, hogy nem hajtottak végre jelentős változtatást az idénynyitó óta.

1. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551
ÁPRILIS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958
Időmérő: 14.00–15.00
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 2., 16.00Portugál Nagydíj, Portimao
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 23., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

A Szahírban egyértelműen első erőnek számító Red Bull olaszországi hétvégéje eközben meglehetősen döcögősen kezdődött: az első tréningen Sergio Pérez ütközött össze rejtélyes körülmények között Esteban Oconnal, majd a másodikon Max Verstappen alatt hibásodott meg az RB16B, aminek következtében a holland nem igazán tudott gyors kört futni.

A „vörös bikák” imolai tempóját tehát sok kérdés övezte a harmadik és egyben utolsó szabadedzés előtt, s az volt a legnagyobb kérdés, hogy az év második időmérője előtt Verstappenék vajon vissza tudnak-e térni az élre.

Egy biztos, a mezőnyt meglehetősen hűvös körülmények fogadták, hiszen a levegő hőmérséklete épphogy meghaladta a 10 Celsius-fokot, míg az aszfalté mindössze 20 Celsius-fok volt, ami a bahreini eseményekből kiindulva inkább a Mercedes kezére játszhat, hiszen a W12-es túlhevítette a gumikat a sivatagban.

Ugyanakkor több pilóta, köztük Bottas és Hamilton is több bemelegítő kört volt kénytelen futni, és jó néhányan időmérős etapokat teljesítettek annak érdekében, hogy a megfelelő tartományban tudják tartani a Pirelliket, ami azt vetítheti előre, hogy a kvalifikáción is több felvezető körre lesz szükség.

A gyakorlás korai szakasza leginkább a pályahatárokról szólt, ugyanis többek között Kimi Räikkönen, illetve a két haasos köridejét is törölték a 9-es kanyarban történt kiszélesítés miatt. A nyomvonal ezen pontja jelentette pénteken is a legnagyobb problémát, akkor összesen 30 kört törölt a versenyirányítás, amely megint hétvége közben változtatott a regulákon.

Eredetileg ugyanis a 13-as és a 15-ös kanyarban is szigorúan figyelték a kiszélesítéseket, azonban szombatra némileg könnyítettek, és a fehér vonal helyett már a kerékvető jelenti a határt. Igaz, a versenyzőkön ez sem segített sokat, folyamatosan törölték az idejüket a tréning során.

Félidőben Sergio Pérez állt az élen 1:16.642-es körrel, amit a közepes gumikon ért el, igaz, addig a pontig volt nála gyorsabb is, méghozzá Bottas, aki a lágyon két tizeddel futott jobb időt, körét azonban pályakiszélesítés miatt törölték. Az első igazán gyors köröket egy rövidebb piros zászlós szakasz szakította félbe: Nicholas Latifi a kavicságyat is megjárta, és letörte Williamse első szárnyát, azonban valahogyan ki tudott evickélni, és lassan visszahajtott a bokszba.

Az újraindítást követően a mezőny folytatta a körözést, illetve a küzdést a pályahatárokkal, hiszen sorra törölték a köröket. Az utolsó percekben aztán Verstappen végre összerakott egy hibamentes kört, és 1:14.958-cal elsőként ment be 1:15 alá a hétvége során. A holland tehát visszavette az irányítást az időmérő előtt, s a Red Bull is magabiztos lehet, mivel a másik kocsijábanPérez is erős köröket futott, főleg a közepes keveréken, amely a Q2-ben kaphat főszerepet, hiszen nagy valószínűséggel több csapat is megpróbál majd továbbjutni az utolsó szakaszba a sárga oldalfalú gumikon.

Verstappen mögött kisebb meglepetésre az egyensúlyt a látottak alapján megtaláló McLaren következett Lando Norrisszal a volán mögött, míg a harmadikként Hamilton érkezett. Utóbbi hátránya majd' 6 tized volt, ami nagy különbségnek számít a rövid pályán.

A McLaren megtalálta az egyensúlyt, a Red Bull és a Mercedes közé ékelődött (Fotó: AFP)
A McLaren megtalálta az egyensúlyt, a Red Bull és a Mercedes közé ékelődött (Fotó: AFP)

A negyedik Pérez lett, aztán a továbbra is erősnek tűnő Ferrarival Charles Leclerc, a már tavaly is jó eredményt elérő Pierre Gasly az AlphaTaurival, Carlos Sainz Jr., Bottas, valamint Fernando Alonso vezérletével az Alpine kettőse egészítette ki az első tízes sorát.

Bár az enstone-iak örülhetnek az eredménynek, korántsem dőlhetnek hátra, ugyanis a kilencedik Alonso és a tizenkilencedik Kimi Räikkönen között nagyjából hat tized volt a különbség, vagyis apróbb hibák is dönthetnek a továbbjutásról az időmérőn, nem is beszélve a pályahatárokról...

Folytatás 14 órakor az időmérővel.

EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ, A 3. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:14.958 átlag: 235.764 km/ó 18 kör
2. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:15.414 0.456 mp h. 17
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:15.515 0.557 18
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:15.551 0.593 18
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:15.738 0.780 21
6. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:15.890 0.932 22
7. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:15.908 0.950 21
8. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:15.908 0.950 19
9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:16.186 1.228 20
10. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:16.228 1.270 20
11. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:16.230 1.272 20
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:16.245 1.287 19
13. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:16.253 1.295 17
14. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:16.389 1.431 19
15. George Russell brit Williams-Mercedes 1:16.427 1.469 20
16. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:16.448 1.490 22
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:16.537 1.579 15
18. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:16.612 1.654 22
19. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:16.803 1.845 23
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:17.398 2.440 23
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik