A Mercedes határozottan magabiztosabban kezdett Imolában, mint három héttel ezelőtt Bahreinben. Valtteri Bottas vezérletével ugyanis az „ezüstnyilak” zártak az élen mindkét pénteki szabadedzésen, és a versenyzők elmondása szerint annak ellenére is kényelmesebben érezték magukat a kocsiban, hogy nem hajtottak végre jelentős változtatást az idénynyitó óta.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A Szahírban egyértelműen első erőnek számító Red Bull olaszországi hétvégéje eközben meglehetősen döcögősen kezdődött: az első tréningen Sergio Pérez ütközött össze rejtélyes körülmények között Esteban Oconnal, majd a másodikon Max Verstappen alatt hibásodott meg az RB16B, aminek következtében a holland nem igazán tudott gyors kört futni.
A „vörös bikák” imolai tempóját tehát sok kérdés övezte a harmadik és egyben utolsó szabadedzés előtt, s az volt a legnagyobb kérdés, hogy az év második időmérője előtt Verstappenék vajon vissza tudnak-e térni az élre.
Egy biztos, a mezőnyt meglehetősen hűvös körülmények fogadták, hiszen a levegő hőmérséklete épphogy meghaladta a 10 Celsius-fokot, míg az aszfalté mindössze 20 Celsius-fok volt, ami a bahreini eseményekből kiindulva inkább a Mercedes kezére játszhat, hiszen a W12-es túlhevítette a gumikat a sivatagban.
Ugyanakkor több pilóta, köztük Bottas és Hamilton is több bemelegítő kört volt kénytelen futni, és jó néhányan időmérős etapokat teljesítettek annak érdekében, hogy a megfelelő tartományban tudják tartani a Pirelliket, ami azt vetítheti előre, hogy a kvalifikáción is több felvezető körre lesz szükség.
A gyakorlás korai szakasza leginkább a pályahatárokról szólt, ugyanis többek között Kimi Räikkönen, illetve a két haasos köridejét is törölték a 9-es kanyarban történt kiszélesítés miatt. A nyomvonal ezen pontja jelentette pénteken is a legnagyobb problémát, akkor összesen 30 kört törölt a versenyirányítás, amely megint hétvége közben változtatott a regulákon.
Eredetileg ugyanis a 13-as és a 15-ös kanyarban is szigorúan figyelték a kiszélesítéseket, azonban szombatra némileg könnyítettek, és a fehér vonal helyett már a kerékvető jelenti a határt. Igaz, a versenyzőkön ez sem segített sokat, folyamatosan törölték az idejüket a tréning során.
Félidőben Sergio Pérez állt az élen 1:16.642-es körrel, amit a közepes gumikon ért el, igaz, addig a pontig volt nála gyorsabb is, méghozzá Bottas, aki a lágyon két tizeddel futott jobb időt, körét azonban pályakiszélesítés miatt törölték. Az első igazán gyors köröket egy rövidebb piros zászlós szakasz szakította félbe: Nicholas Latifi a kavicságyat is megjárta, és letörte Williamse első szárnyát, azonban valahogyan ki tudott evickélni, és lassan visszahajtott a bokszba.
Az újraindítást követően a mezőny folytatta a körözést, illetve a küzdést a pályahatárokkal, hiszen sorra törölték a köröket. Az utolsó percekben aztán Verstappen végre összerakott egy hibamentes kört, és 1:14.958-cal elsőként ment be 1:15 alá a hétvége során. A holland tehát visszavette az irányítást az időmérő előtt, s a Red Bull is magabiztos lehet, mivel a másik kocsijábanPérez is erős köröket futott, főleg a közepes keveréken, amely a Q2-ben kaphat főszerepet, hiszen nagy valószínűséggel több csapat is megpróbál majd továbbjutni az utolsó szakaszba a sárga oldalfalú gumikon.
Verstappen mögött kisebb meglepetésre az egyensúlyt a látottak alapján megtaláló McLaren következett Lando Norrisszal a volán mögött, míg a harmadikként Hamilton érkezett. Utóbbi hátránya majd' 6 tized volt, ami nagy különbségnek számít a rövid pályán.
A negyedik Pérez lett, aztán a továbbra is erősnek tűnő Ferrarival Charles Leclerc, a már tavaly is jó eredményt elérő Pierre Gasly az AlphaTaurival, Carlos Sainz Jr., Bottas, valamint Fernando Alonso vezérletével az Alpine kettőse egészítette ki az első tízes sorát.
Bár az enstone-iak örülhetnek az eredménynek, korántsem dőlhetnek hátra, ugyanis a kilencedik Alonso és a tizenkilencedik Kimi Räikkönen között nagyjából hat tized volt a különbség, vagyis apróbb hibák is dönthetnek a továbbjutásról az időmérőn, nem is beszélve a pályahatárokról...
Folytatás 14 órakor az időmérővel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.958 | átlag: 235.764 km/ó | 18 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.414 | 0.456 mp h. | 17 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.515 | 0.557 | 18 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:15.551 | 0.593 | 18 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.738 | 0.780 | 21 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:15.890 | 0.932 | 22 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:15.908 | 0.950 | 21 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.908 | 0.950 | 19 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:16.186 | 1.228 | 20 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:16.228 | 1.270 | 20 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:16.230 | 1.272 | 20 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:16.245 | 1.287 | 19 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.253 | 1.295 | 17 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:16.389 | 1.431 | 19 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:16.427 | 1.469 | 20 |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:16.448 | 1.490 | 22 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:16.537 | 1.579 | 15 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.612 | 1.654 | 22 |
19. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.803 | 1.845 | 23 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:17.398 | 2.440 | 23 |