Rengeteg kritika érte az elmúlt hetekben a fiatal holland versenyzőt, aki először a Magyar Nagydíjon védekezett egyesek szerint túl keményen Räikkönen ellen – az akciót mellesleg a finn első szárnyának egy része bánta. A Belga Nagydíjon viszont már a rajtnál összetűzésbe keveredett a Ferrari versenyzőivel, később pedig ugyanazt tette Räikkönennel, amit előtte a Hungaroringen. Fernando Alonso úgy gondolja, hogy a holland pilóta valóban keményen védekezik, de Belgiumban semmit rosszat nem tett.Rengeteg kritika érte az elmúlt hetekben a fiatal holland versenyzőt, aki először a Magyar Nagydíjon védekezett egyesek szerint túl keményen Räikkönen ellen – az akciót mellesleg a finn első szárnyának egy része bánta. A Belga Nagydíjon viszont már a rajtnál összetűzésbe keveredett a Ferrari versenyzőivel, később pedig ugyanazt tette Räikkönennel, amit előtte a Hungaroringen. Fernando Alonso úgy gondolja, hogy a holland pilóta valóban keményen védekezik, de Belgiumban semmit rosszat nem tett.
SZEPTEMBER 2., PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZEPTEMBER 3., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 4., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (53 kör, 306.720 km) rajtja |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Szeptember 18., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 2., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 9., 7.00: Japán Nagydíj |
„Védekezés közben egy iránymódosítás engedélyezett egészen addig, ameddig a másik autó előtt vagy – idézte fel a szabályokat Alonso. – Nem hiszem, hogy Kimivel egy vonalban voltak, és Max kiterelte őt a műfűre. Valószínűleg későn fékezett, de nem biztos, hogy pontosan meg tudta ítélni, hogy Kimi hol van."
Egyesek azzal érveltek Verstappen kemény akciói ellen, hogy előbb-utóbb olyan nagy balesethez vezethet, mint amilyet Alonso szenvedett el Melbourne-ben. A spanyol pilóta szerint azonban az ő balesetét össze sem szabad hasonlítani Verstappen kemény védekezéseivel, bár azzal egyetért, hogy Magyarországon kicsit túlment a határon a holland.
„Nem zavarhatjuk össze a rajongókat két, egyenes végi, de teljesen különböző esettel, vagyis azt, ami Verstappennel és Kimivel történt azzal, ami velem történt Ausztráliában, amikor nem megfelelően ítéltem meg, mikor kell fékeznem – mondta Alonso. – Viszont Max és Kimi magyarországi esetéről azt gondolom, hogy Max túl sokat változtatott irányt a féktávon a kettes kanyarban, ami miatt túl agresszív volt."
„Beszélgettünk erről Németországban a versenyzői eligazításon. Egy versenyző sem volt elégedett azzal, amit Max tett. De az egyenes közepén egyszer szabad az irányváltoztatás, ha a másik autó továbbra is mögötted van."