Lewis Hamiltont tavaly az élről a bokszba szólította a csapata egy biztonsági autós időszakban, de a mögötte haladók mindegyike a pályán maradt, és az angol végül harmadik lett. Az idén viszont a Red Bullnak köszönhetően visszakapta a kölcsönt, egy, számára szerencsés fordulattal az élre került, és az ultralágy gumikon 46 kört futva, Daniel Ricciardót maga mögött tartva megnyerte a versenyt.
„Ez az, amit az orvos felírt Lewisnak. Ez az eredmény új lendületet adhat a szezonjának" – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
„Őrület, hogy ilyen hosszú menetet kibírt a leglágyabb gumi. Az utolsó körben éreztem némi visszaesést a teljesítményben – fogalmazott Hamilton, aki karrierje során a 44. győzelmét aratta, s megerősítette helyét az örökranglista harmadik helyén a 42 győzelemmel álló Sebastian Vettel előtt. – A legjobbkor váltottam slickekre, bár még így is nagyon csúszkált az autó az új abroncsokon. Daniel mögöttem volt, alig láttam valamit, mindent megtettem, hogy visszaverjem a támadását. Nagyon boldog vagyok, hét hónapja vártam erre a győzelemre, és nyolc éve arra, hogy Monacóban újra nyerjek. Nagyon nehéz itt győzni, tudtam, hogy az eső esélyt ad."
Hamilton ráadásul ezen a versenyen hagyta maga mögött példaképét, Ayrton Sennát az örökranglistán a tekintetben, hogy hány versenyen állt az élen legalább egy körön át. Az angoltól ez volt a 87. ilyen futam, s már csak Michael Schumacher van előtte 142 versennyel.
A világbajnok nem nyerhette volna meg a versenyt, ha csapata nem utasítja Nico Rosberget arra, hogy engedje el a vizes pályán. A legutóbbi három Monacói Nagydíjat – száraz pályán – megnyerő német teljesen beleszürkült a mezőnybe, az utolsó körben vesztett egy pozíciót, és csak hetedik lett.
„Megdöbbent, hogy milyen lassú voltam a vizes pályán. Egyáltalán nem bíztam meg a gumikban, csak arra figyeltem, hogy ne menjek a falnak. Aztán a kerékcserénél nem volt szerencsém, elhúzódott, több pozíciót vesztettem. Ha beszorulsz valaki mögé Monacóban, vége – mondta Rosberg, aki elengedte Hamiltont az elején. – Nem voltam elég gyors, Lewis viszont úgy érezte, van esélye a győzelemre, és miután elment mellettem, nyilvánvalóvá vált, hogy ez igaz is. Nem volt könnyű ezt átélni, de érthető, hogy nyerni akar a csapat."
Rosberg azt mondta, az utolsó körben Hülkenberg lágy gumijai sokkal jobban tapadtak, mint az ő ultralágy abroncsai, ezért volt esélye a Force India-pilótának az előzésre.
Az indiai csapatnak jó versenye volt, de ahogy már sokszor láthattuk, a párosból Sergio Pérez használta ki jobban az esélyt, és a mexikói ért oda a dobogóra.
„Nagyon boldog vagyok, a csapat csodát művelt a stratégiámmal, tökéletesen időzítettük a kerékcseréket. Különleges ez itt, Monacóban. Seb sokkal gyorsabb volt nálam, de kíméltem a gumikat, és amikor kellett, oda tudtam lépni a gázra. A főnökömnek, Vijay Mallyának ajánlom a sikert, nagyon sokat segített nekünk" – hálálkodott Pérez.
Sebastian Vettel negyedikként ért célba, képtelen volt átverekedni magát Pérezen.
„A Force India jobb munkát végzett, ennyi. Gyorsabb voltam Péreznél, a bokszkiállásunkat is jól időzítettük, mert sikerült megelőznünk Rosberget. A sebesség megvolt" – így Vettel, akinek csapattársa, Kimi Räikkönen zsinórban négy pontszerzés után kiesett, miután a hajtűkanyarban a falnak csúszott. Bár vizsgálták, mert veszélyesen vezetve továbbhajtott, nem büntették meg, az első lehetséges helyen ugyanis elhagyta a pályát.
A McLaren a hét elején úgy készült, versenyben lehet a Ferrarival Monacóban, és bár sebességben elmaradt tőle, végül ugyanúgy 12 ponttal távozott, mint a Scuderia. Fernando Alonso az 5. helyen ért célba, mégis keserédesen beszélt a hétvégéről.
„Örülök, mert egy ilyen nehéz versenyt már befejezni is bravúr, hát még ilyen jó helyen! Hiába lennél elégedett magaddal, ha nincs eredmény. Az idén ez a legjobb eredményünk, még ha az autó el is maradt a várakozásainktól. Az első kerékcsere után egy pillanatig még abban is reménykedtem, hogy meglesz a dobogó. Jó irányba haladunk, ez kétségtelen” – mondta Alonso.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:59:29.133 |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 7.252 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 13.825 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 15.846 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:25.076 p h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:32.999 p h. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33.290 p h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1 kör h. |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
14. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
15. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 51 | |
Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 48 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 34 | |
Kevin Magnussen | dán | Renault | 32 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 18 | |
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 10 | |
Jolyon Palmer | brit | Renault | 7 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 4 | 5 | 106 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 5 | 82 |
3. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 5 | 66 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 4 | 61 |
5. | Sebastian Vettel | – | 3 | 4 | 60 |
6. | Max Verstappen | 1 | 1 | 4 | 38 |
7. | Felipe Massa | – | – | 6 | 37 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 29 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 3 | 23 |
10. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 3 | 22 |
11. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 22 |
12. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 18 |
13. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 4 | 16 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 14 |
15. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
16. | Jenson Button | – | – | 3 | 5 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 188 |
2. | Ferrari | 121 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 112 |
4. | Williams-Mercedes | 66 |
5. | Force India-Mercedes | 37 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 30 |
7. | McLaren-Honda | 24 |
8. | Haas-Ferrari | 22 |
9. | Renault | 6 |