Azerbajdzsánban Max Verstappen és Lewis Hamilton előtt is adott volt a lehetőség, hogy ellépjen az egyéni összetettben, ám azt követően, hogy mindkét bajnokaspiráns nullázott, maradt a kettejük közötti négypontos különbség. A Red Bullnak ugyanakkor sikerült növelnie az előnyét a konstruktőri tabellán, miután Sergio Pérez örökölte meg a győzelmet, és Valtteri Bottas újabb felejthető versenyt zárt.
JÚNIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
JÚNIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
JÚNIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj, Spielberg | |||
Július 4., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 18., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
Az elmúlt két hétvégén mindössze hét pontot gyűjtő „ezüstnyilak” így minél előbb visszavágnának, és a várakozások szerint erre remek esélyük is lesz sok magas sebességű kanyarral tűzdelt pályán, amelyen 2018-ban és 2019-ben is fölényes győzelmet arattak.
Ugyanakkor a Red Bull sem ült a babérjain, hiszen a Hondának köszönhetően új erőforrással vághat neki az idény hetedik nagydíjának, igaz, kérdéses lesz, hogy a hátsó szárnyakat, valamint a gumikkal kapcsolatos előírásokat érintő szigorítások milyen hatással lesznek az RB16B teljesítményére, illetve hogy miként alakíthatják át az eddig kialakult erősorrendet.
Az első szabadedzés legnagyobb kérdése így az volt, hogy a legutóbbi két látogatáskor valamennyi szabadedzésen élen záró Mercedes tovább folytatja-e az egyeduralkodását a Paul Ricard-pályán, vagy a riválisok közelebb kerülnek hozzá.
A tréning eleje leginkább a kisebb hibákról és a 2-es kanyarnál lehelyezett rázókövekről szólt. Először Mick Schumacher találta el a falat a Haas elejével, majd Sebastian Vettel ütközött a falnak az Aston Martin hátuljával, de szerencsére mindkét versenyző tudta folytatni a körözést, miközben többek között Valtteri Bottas a sárga rázókőre futott rá, aminek következményeként sérült a W12-es első szárnya.
Az első többnyire kemény keveréken teljesített etapokat követően Verstappen állt az élen 1:34.139-es körrel, mögötte Pérez, Bottas, valamint Hamilton sorakozott, vagyis a Red Bull és a Mercedes kettőse alkotta az első négyest, miközben mögöttük Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Lando Norris, Carlos Sainz Jr., illetve Cunoda Juki érkezett a top 10-ben.
A lágy gumis próbálkozások után viszont fordult az állás a Red Bull és a Mercedes között, hiszen Bottas 1:33.448-as körrel vette át a vezetést az időlistán, miközben Hamilton a második, Verstappen a harmadik, míg Pérez a negyedik pozíciót foglalta el. Bár a holland később próbálkozott egy újabb gyors körrel, és abszolút legjobb középső szektort futott, a pálya harmadik szakaszában hibázott, így nem tudott javítani a korábbi idején.
Az első négyes sorrendje a folytatásban sem változott, így tovább folytatódott a Mercedes franciaországi sorozata: az „ezüstnyilak" 2018-ban és 2019-ben is az élen zártak valamennyi szabadedzésen. A két élcsapat versenyzőit az Alpine-nal a héten hosszabbító és hazai pályán szerplő Ocon követte, majd Ricciardo, Alonso, Gasly, Norris és Cunoda egészítettette ki az első tízest.
Az elmúlt két versenyhétvégén remekül teljesítő Ferrari eközben a tizenegyedik és a tizenhatodik helyet foglalta el, igaz, az utóbbi pozíciót elfoglaló Sainz nem igazán tudott gyors kört futni a piros festésű abroncsokon, miután csúnyán elfékezte a 2-es kanyarban.
A sort a Nicholas Latifi, Nyikita Mazepin, Schumacher és Roy Nissany négyes zárta, utóbbi George Russell helyén szerepelt az első gyakorláson.
Folytatás 15 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:33.448 | átlag: 225.057 km/ó | 24 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.783 | 0.335 mp h. | 21 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33.880 | 0.432 | 23 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:34.193 | 0.745 | 25 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:34.329 | 0.881 | 25 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:34.644 | 1.196 | 24 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:34.693 | 1.245 | 21 |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:34.699 | 1.251 | 20 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.707 | 1.259 | 21 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:34.847 | 1.399 | 22 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.950 | 1.502 | 24 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.116 | 1.668 | 23 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.135 | 1.687 | 20 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:35.275 | 1.827 | 23 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:35.289 | 1.841 | 16 |
16. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:35.342 | 1.894 | 24 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.612 | 2.164 | 22 |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:36.651 | 3.203 | 24 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:37.329 | 3.881 | 14 |
20. | Roy Nissany | izraeli | Williams-Mercedes | 1:37.881 | 4.433 | 16 |