Eddig összesen nyolc F1-es nagydíjat halasztottak el vagy töröltek, s a futamok számának csökkenése jelentős bevételkiesést jelent, ami a csapatokra is hatással van. Költségcsökkentési célból így először előre hozták a kötelező nyári gyárleállást márciusra és áprilisra, illetve időtartamát 14 napról 21-re növelték, majd bejelentették – a költségvetési limit kivételével – az eredetileg 2021-re tervezett szabályváltozások 2022-re történő halasztását, s azt is szabályba foglalták, hogy a karosszéria mellett további elemek fejlesztését is befagyasztják.
A kialakult helyzetre a csapatok is reagáltak: elsőként a McLaren hozta nyilvánosságra, hogy több alkalmazottját is kényszerszabadságra küldte, míg másoknak átmenetileg csökkentette a fizetését a munkahelyek megóvásának érdekében.
A fizetéscsökkentést önként vállalta a wokingiak két versenyzője, Carlos Sainz Jr. és Lando Norris is, illetve az ügyvezető igazgató, Zak Brown, s most úgy tűnik, további alakulatoknál várhatók hasonló intézkedések.
Ugyanis sajtóértesülések szerint Lewis Hamilton, illetve a Ferrari kettőse, Sebastian Vettel és Charles Leclerc is megkezdte a tárgyalást csapatával, hiszen kész lemondani fizetése egy részéről.
A koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés tehát az élcsapatokat is megszorítások bevezetésére kényszeríti, ami nem meglepő, ha azt vesszük alapul, hogy a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko számítása szerint öt futam törlése például százmillió dolláros pénzkiesést jelent az istállóknak.
A Formula–1 vezetői így további intézkedéseket is fontolgatnak, aminek eredményeképp tovább nyúlhat az előre hozott nyári szünet, és az sem zárható ki, hogy 2023-ra csúszik a szabályváltozások bevezetése.