Bár Lewis Hamilton pole pozíciója Nico Rosberg és Sebastian Vettel büntetése miatt papírforma-eredmény, az angol nem várja nyugodtan a vasárnapi Osztrák Nagydíjat, mert tisztában van vele, hogy száraz időben a Ferrari és a Red Bull pilótái is szuperlágy gumikon rajtolnak (mert a második szakaszban ezeken futották legjobb körüket), nem ultralágyakon, ami stratégiai előnyt jelenthet a riválisok számára.
1. | Lewis Hamilton | Mercedes |
2. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes |
3. | Jenson Button | McLaren-Honda |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer |
6. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes |
7. | Nico Rosberg* | Mercedes |
8. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer |
9. | Sebastian Vettel* | Ferrari |
10. | Felipe Massa | Williams-Mercedes |
11. | Esteban Gutiérrez | Haas-Ferrari |
12. | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes |
13. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari |
14. | Fernando Alonso | McLaren-Honda |
15. | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso-Ferrari |
16. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes |
17. | Kevin Magnussen | Renault |
18. | Jolyon Palmer | Renault |
19. | Rio Haryanto | Manor-Mercedes |
20. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Ferrari |
21. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari |
22. | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari |
*váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kap |
„A csapat úgy döntött, hogy ultralágyakat használunk, pedig nekünk is voltak friss szuperlágy abroncsaink. A keményebb gumik tovább bírják, azt hiszem, ez előnyt jelenthet a Ferrari számára – mondta Hamilton. – Az ultralágy gumi nem jó a versenyen, nem sok kört bír, nekem talán négyet, Nicónak ötöt. Remélem, a rajtnál azért előnyt jelent majd.”
Rosberg rámutatott, hogy ha vasárnapra lehűl a levegő, és felhős lesz az ég, a hűvösebb aszfalton sokkal kevésbé lesz hátrány az ultralágy gumi a szuperlágyhoz képest. Ha pedig esik a rajt előtt, az egész taktikázás megy a kukába, és mindenki esős vagy intermediate gumikon rajtol.
VETTEL TÚL ÓVATOS VOLT
Sebastian Vettel szerint sem véletlen, hogy a Ferrari és a Red Bull az ultralágy helyett a szuperlágy gumikat használta a második szakaszban. A négyszeres világbajnok Rosberghez hasonlóan öt rajthelyes büntetést kapott, s a 9. rajtkockából várja a vasárnapi versenyt. Lehetne hatodik is, ha nem óvatoskodja el az időmérő hajráját.
„Az időmérő vége olyan volt, mint egy lottósorsolás. Aki a végén ment, jobban járt. Nyilván nem vállaltam elég kockázatot, de tény, hogy akik mögöttem jöttek, tisztább pályán, jobban tapadó íven autóztak” – mondta Vettel, aki szerint a szabadedzésen mutatott gyorsasága igazán megnyugtató a verseny előtt.
Kimi Räikkönen Rosberg és Vettel hátrasorolásával együtt is csak negyedik, elismerte, hogy több apró hibát elkövetett, ezért nem előzte meg Jenson Buttont és Nico Hülkenberget.
Daniel Ricciardo szerint a Red Bull tisztában volt vele, hogy nem küzdhet a pole pozícióért, de bízik benne, hogy vasárnap is esni fog.
„Ez az egyik legkevésbé kedvező pálya nekünk, jó érzés, hogy szuperlágy gumikon is a harmadik szakaszba jutottunk. Ha hasonló idő lesz vasárnap, az nyer, aki a leggyorsabban reagál a változásokra. Nem feltétlenül kell hozzá a legjobb autó” – mondta Ricciardo.
MOST BUTTONNAK SIKERÜLT, ALONSO MÉRGELŐDHET
Keserédes napon van túl a McLaren-istálló. Fordult a kocka, hiszen az idén eddig háromszor Fernando Alonso verekedte be magát a legjobb tízbe, Jenson Button pedig egyszer sem. Ausztriában az esős Q2-ben Button fért be a legjobb tízbe Alonso helyett, és a harmadik szakaszban a száradó pályán az angol ötödik lett, ami a büntetések miatt harmadik rajtkockát jelent.
„A második szakaszban biztos voltam benne, hogy kiesek, de szerencsém volt, a harmadikban pedig az intermediate és a slick gumikon is gyors voltam. A harmadik rajthelyhez sok szerencse kellett, de ez már kijárt nekem. Élvezni fogom, hogy a harmadik helyről indulok. Nem lehetne minden időmérőt ilyen körülmények között megrendezni? – mondta Button – Sokkal jobban szeretem érzésből venni a kanyarokat, mint emlékezetből, és erre most lehetőségem volt.”
Fernando Alonso csak a 14. lett, miután a második szakaszban sokat vitatkozott mérnökével a mért köre időzítéséről.
„Tudtuk, hogy jön az eső, és az első körök számítanak a második szakaszban, erre az új gumik helyett használtakat raktunk fel a kocsira. Amikor megláttam, már nem fordulhattam vissza. Ezen a gumin nem mehettem elég gyors kört, az újon viszont sárga zászlót kaptam – mondta Alonso. – Nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy ilyen általános iskolás hibákat megengedjünk magunknak. Bosszantó. Ha a rajtra sikerül az új gumikat feltenni, talán a verseny jobb lesz.”