Enyhén szólva szokatlan látványban volt részünk a Brit Nagydíj befutójánál, ugyanis Lewis Hamilton defektes bal első kerékkel szelte át a célvonalat. A Mercedes hazai pályán versenyző hatszoros világbajnoka nagy szerencsével tarthatta meg az első helyet, s aratta hetedik győzelmét Silverstone-ban. A leintés után Hamilton elmondta, milyennek élte meg a nem mindennapi hajrát.
„Az utolsó körig minden simán alakult – kezdte a brit versenyző. – Az abroncsaimat jóknak éreztem, de Valtteri mögöttem hihetetlenül nyomta, ezért nekem is egy kis gumimenedzselést kellett folytatnom, míg ő úgy látszik, nem figyelt erre, ezért kaphatott defektet. Amikor rám szóltak, hogy kidurrant a gumija, ránéztem az abroncsaimra, de minden rendben lévőnek tűnt, az autó normálisan fordult, nem volt gond, szóval azt hittem, rendben vagyok. Az utolsó néhány körben azért igyekeztem visszavenni, aztán a végén az egyenesben egyszer csak elengedett, és láttam, hogy változik az alakja.”
„Ez volt az a pillanat, amikor a szívem majdnem kiugrott a helyéről. Még abban sem voltam biztos, hogy mi történik majd, ha fékezem, aztán láttam, hogy elkezd leválni a futófelület. Attól tartottam, hogy ha teljesen leválik, akkor viszi magával az első szárnyat is, vagy néhány darabot az autó oldalsó részéről, szóval csak imádkoztam, hogy egyben beérjek az autóval, miközben elöl is maradok. Az utolsó két kanyarban már nem is tudom, hogy sikerült bekanyarodnom. Azt hiszem, talán jobb lett volna, ha még egyszer kiállunk kereket cserélni, főleg, amikor korábban láttuk a kopást.”
„Az utolsó kör mindenesetre nagyon izgalmasra sikerült, főleg így. A versenymérnököm folyamatosan mondta a fülemre a különböző infókat és a különbséget Maxhoz képest. Azt hiszem, valahonnan harminc másodperc környékéről indultunk és elég gyorsan számolt vissza, főleg akkor, amikor a tizenhatos kanyar után padlógázzal végigmentem az egyenesen. Nagy nehezen befordultam, és már azt hallottam Bonótól, hogy tíz alá jut a számolásban. A szívem tényleg majd' kiugrott a helyéről, főleg, hogy olyan nehezen fordult be az utolsó kanyarokba az autó. De végül sikerült" – mondta megkönnyebülve Hamilton.
JÚLIUS 31., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.422 | |||
2. szabadedzés: 1. Stroll 1:27.274 | |||
AUGUSZTUS 1., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:25.873 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:24.303 | |||
AUGUSZTUS 2., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Leclerc | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 9., 15.10 | A 70. Évforduló Nagydíja | ||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj |
Akár meg is nyerhette volna a Brit GP-t Max Verstappen, a Red Bullnál azonban úgy döntöttek, hogy mivel a holland előnye nagy volt a mögötte érkezőkkel szemben, ráadásul Hamilton – a defektje előtt – túl sokkal vezetett előtte, kihívják Verstappent egy újabb kerékcserére. A leggyorsabb körért járó pluszpontot szerették volna bebiztosítani, ám végül a győzelemről kellett lemondaniuk.
„Jól csináltuk, de basszus! Elégedettnek kellene lennünk a második hellyel, de amikor ilyen történik… Mindegy, így is jó – mondta Verstappen. – Úgy értem, hogy egyszerre voltunk szerencsések és balszerencsések. A Mercedes persze túl gyors volt ezen a versenyen, de az én abroncsaim sem tűntek túl jónak tíz körrel a vége előtt. Mondtam is a csapatrádión, hogy a jobb első nem áll túl fényesen. Ezután viszont Valtteri kapott defektet, és szóltam, hogy én végig akarok menni. A csapat viszont kihívott, hogy ráhajthassak a leggyorsabb körre. Ezután persze Lewis is defektet kapott… Így is örülök a második helynek, ez újabb jó eredmény a számunkra.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner arra hívta fel a figyelmet, hogy Verstappennel is megtörténhetett volna ugyanaz, mint a Mercedes versenyzőivel, ezért felesleges azt gondolniuk, hogy biztos győzelmet buktak el Silverstone-ban.
„Nem lepődtünk meg azon, hogy Valtteri defektet kapott, mert Max is beszámolt nekünk a hatalmas vibrációról. Ezért úgy döntöttük, hogy kihívjuk egy újabb kerékcserére, és mikor lekerültek az abroncsok, láttuk rajtuk a rengeteg sérülést. Emiatt nincs garancia arra, hogy a kerékcsere nélkül be tudta volna fejezni a futamot. Szóval hiába tűnik úgy, hogy nem tudtuk kihasználni Lewis balszerencséjét, az is lehet, hogy ha a pályán maradunk, mi is összeszedünk egy defektet” – árulta el Horner.
Már az is kisebb meglepetéssel ért fel, hogy Charles Leclerc a negyedik pozícióba kvalifikálta magát az időmérőn, majd a Mercedes balszerencséje miatt végül dobogóra is tudott állni vasárnap. A monacói versenyző tisztában van azzal, hogy ennél többre nem lett volna képes a Ferrari Silverstone-ban, így elégedett a végeredménnyel.
„Nagyon trükkös verseny volt, legalábbis a vége. Amint meghallottam, hogy Valtterinek gumigondjai vannak, én is eléggé visszavettem, aztán Carlos, majd egy körrel később Lewis is defektet kapott. Ezzel nyilván szerencsénk volt, de csak saját magunkat figyelembe véve, a lehető legtöbbet kihoztuk ebből, amit lehetett. Az autó teljesítménye nem olyan volt, mint amilyet akartunk, de minden adódó lehetőséget kihasználtunk, úgyhogy boldog vagyok” – fogalmazott Leclerc a verseny után.
Valtteri Bottas tehette volna teljessé a Mercedes kettős győzelmét Silverstone-ban, a finn pilóta azonban még Hamilton előtt kapott defektet, s nem úszta meg annyival, mint csapattársa. Bottas a verseny után elismerte, hogy bár hirtelen jött elő a probléma, a futam korábbi szakaszaiban megfordult a fejében, hogy talán nem a legideálisabb stratégiát választották a Mercedesnél.
„Nyilván nagyon csalódott vagyok, amiért ilyen balszerencsés voltam – vallotta be a finn, aki pont nélkül zárta a versenyhétvégét. – Amikor megkaptam a defektet, még egy teljes kört meg kellett tennem, ami nem volt ideális. Tisztában voltunk vele, hogy hosszú etapot kell mennünk a kemény gumikon, ráadásul megpróbáltam Lewist is nyomás alá helyezni, viszont a verseny vége fele egyre nagyobb vibrációt éreztem. Jeleztem is a csapatnak, és az járt a fejemben, hogy ebből talán baj lesz. Próbáltam javítani a helyzeten, de így jártam. Hirtelen történt mindent.”
Bottas emiatt arra számít, hogy a silverstone-i második versenyen nem lesz olyan csapat, amelyik bevállalná az egykiállásos stratégiát. Már csak amiatt sem, mert a Pirelli más összeállítást bocsát a csapatok rendelkezésére a 70. évfordulós versenyre.
„A gumikkal mindenkinek problémája lesz. A jövő heti abroncsokkal senkinél sem láthatunk majd egykiállásos futamot. Sokat tanultunk ebből a hétvégéből, de most egyszerűen túl kell lépnünk a történteken” – zárta a mondandóját Bottas.
Sebastian Vettel nem éppen élete versenyét futotta Silverstone-ban, s elismeri: a Ferrarinak nem sok esélye volt a riválisok ellen vasárnap. A négyszeres világbajnoknak sokszor az is kihívást okozott, hogy kövesse a pálya vonalvezetését, hiszen az autója nem mindig úgy mozgott, ahogyan azt szerette volna.
„Nagyon nehezen vezethető volt az autó – vallotta be Vettel. – Sokat szenvedtem, és nem is tudom, hogy miért. Alaposan meg kell vizsgálnunk a helyzetet, de mivel rengeteg körben, a verseny elejétől a végéig szenvedtem, valószínűleg van valami, amit nem jól raktunk össze. Viszont ez nem volt éppen egy stresszes verseny. Nem volt esélyem a többiek ellen, a körülöttem lévők egyszerűen gyorsabbak voltak nálam. Többször megelőztek, és nehéz volt az is, hogy egyáltalán a pályán maradjak.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28:01.283 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 5.856 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 18.474 mp h. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 19.650 mp h. |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 22.277 mp h. |
6. | Esteban Ocon | francia | Renault | 26.937 mp h. |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 31.188 mp h. |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 32.670 mp h. |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 37.311 mp h. |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 41.857 mp h. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 42.167 mp h. |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 52.004 mp h. |
13. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 53.370 mp h. |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 54.205 mp h. |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 54.549 mp h. |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 55.050 mp h. |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 11 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 | |
Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 3 | 3 | 4 | 1 | 88 |
2. | Valtteri Bottas | 1 | 3 | 3 | – | 58 |
3. | Max Verstappen | – | 3 | 3 | 1 | 52 |
4. | Lando Norris | – | 1 | 3 | 1 | 36 |
5. | Charles Leclerc | – | 2 | 2 | – | 33 |
6. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 26 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 3 | – | 22 |
8. | Lance Stroll | – | – | 3 | – | 20 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 20 |
10. | Carlos Sainz | – | – | 3 | 1 | 15 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 2 | – | 12 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 12 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 3 | – | 10 |
14. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | – | 1 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 146 |
2. | Red Bull-Honda | 78 |
3. | McLaren-Renault | 51 |
4. | Ferrari | 43 |
5. | Racing Point-Mercedes | 42 |
6. | Renault | 32 |
7. | AlphaTauri-Honda | 13 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |