A sportvezető egy vasárnapi rádiós interjúban arról beszélt, hogy a spielbergi pálya egyből duplázhatna is, azaz az eredeti verseny után pár nappal még egy futamot tarthatnának a Red Bull Ringen.
„Felvettük a kapcsolatot a hatóságokkal, hogy milyen körülmények között lehetne megrendezni a nagydíjat. Az előzetes visszajelzések alapján jó esély van arra, hogy nézők nélkül, de el tud indulni az idény” – fogalmazott Marko.
A 76 éves korábbi autóversenyző hozzátette, a Formula–1 szervezői vizsgálják, miként lehet minimalizálni a versenyhétvégén résztvevők számát, illetve mi a legbiztonságosabb módja az emberek és a felszerelések odajuttatásának, valamint a televíziós közvetítésnek.
„Ha kell, Angliából indíthatók charterjáratok, a gépek pedig a pályához közeli zeltwegi repülőtéren le tudnának szállni”– utalt Marko arra, hogy sok istálló angliai központtal működik. Kiemelte, minden odaérkező alkalmazottat vírustesztnek vetnének alá.
„Jó reklámja lenne a futam Ausztriának is, megmutathatnánk a világnak, milyen hatékonyan léptünk fel a pandémia ellen” – egészített ki a sportvezető.
Werner Kogler osztrák alkancellár korábban jelezte, a kormánynak nincs ellenére, hogy amennyiben a koronavírus-helyzet az elmúlt hetekben tapasztalható ütemben javul Ausztriában, úgy megrendezzék a spielbergi futamot.
Az autós gyorsasági világbajnokság 71. idénye március közepén rajtolt volna Ausztráliában, de a koronavírus-járvány miatt röviddel az első szabadedzés előtt törölték a teljes versenyhétvégét Melbourne-ben. Ezután sorrendben a bahreini, a vietnámi, a kínai, a holland, a spanyol, a monacói, az azeri és a kanadai viadalt is törölték. Ezután leghamarabb a Francia Nagydíjjal kezdődhetett volna a szezon, de a június 28-ra tervezett futamot is valószínűleg el kell halasztani, mivel Emmanuel Macronfrancia államfőhétfőn módosította a tömegrendezvényekre vonatkozó tiltás időpontját.
A július 5-i Osztrák Nagydíj után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj.