Noha Max Verstappen fölényéről szólt a szombat, végül meglehetősen szorosan alakult az időmérő végjátéka Zandvoortban, hiszen Lewis Hamilton lemaradása mindössze 38 ezred volt az után, hogy a második szakaszban még több mint hét tizeddel elmaradt a fő riválistól.
SZEPTEMBER 3., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:11.500 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:10.902 | ||||
SZEPTEMBER 4., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:09.623 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:08.885 | ||||
SZEPTEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul |
A holland előnye ugyanakkor jóval nagyobb is lehetett volna hazai pályán, hiszen mint utóbb kiderült a hátsó szárny nem nyílt fel a Red Bull-on a célegyenesben.
A kisebb malőr nem állította meg Verstappent, aki a tizedik alkalommal parkolhatta le az autóját a pole pozícióba. Mellőle tehát a vb-összetettet három ponttal vezető Hamilton indulhatott, míg a második sorban Valtteri Bottas, valamint Pierre Gasly foglalhatott helyet.
A 72 körös verseny legnagyobb kérdése az volt, hogy Verstappennek sikerül-e hazai versenyzőként először nyerni Hollandiában, vagy Hamilton „elrontja” a zandvoorti népünnepélyt, és az F1 történetében elsőként éri el a százas határt a győzelmek számában.
Verstappen jól kapta el a rajtot, és sikerült megtartania a vezetést a hazai közönség örömére. Mögé változatlan sorrendben Hamilton, Bottas, Gasly és Charles Leclerc sorolt be az első ötösben, míg a Fernando Alonsóval összeérő Antonio Giovinazzi három pozíciót bukva a 10. helyre esett vissza.
A következő körökben aztán Verstappen gyorsan három másodperc fölé tornázta az előnyét, és ez az első etapban már nem is változott. Hamilton a 21. körben állt ki közepesekért, majd egy körrel később érkezett a Red Bull hollandja is, aki ugyancsak a sárga oldalfalú Pirelliken tért vissza a pályára.
A két vb-aspiráns között a két kevésbé jól sikerülő kerékcserét követően két másodpercre csökkent a különbség, majd Hamilton rövidesen lopni kezdte a távolságot az RB16B mögött. Verstappen a 29. körben érte utol az addig még nem cserélő és így az élen haladó Bottast, aki noha bő egy körön keresztül bírta a rá nehezedő nyomást a kopott abroncsokon, egy kisebb hibát vétett, amit a holland azonnal kihasznált és visszavette a vezetést.
Bottas ez után gyorsan el is engedte maga mellett a győzelemért küzdő csapattársat, majd a kör végén ő is a bokszutca felé vette az irányt, és friss közepesen tért vissza a harmadik helyre.
A finn viszonylag jó tempóban haladt, ám több másodpercet is bukott, amikor a lekörözendő Sebastian Vettel megforgott a Kimi Raikkönen helyére beugró Robert Kubica elleni csata közepette. Bottas ugyanis a falhoz húzódva volt kénytelen kikerülni a keresztbeálló Aston Martint, amit követően már nem is igazán tudta visszahozni az akkor elvesztett időt.
Verstappen és Hamilton között eközben a 40. körben fokozódott a helyzet, amikor a Mercedes másodszor is elévágással próbálkozott. A kísérlet nem sült el túl jól, hiszen a közepeseket kapó brit forgalomba tért vissza, aminek következményeként nagyjából további egy szekundumot vesztett a következő körben kiálló, de keményen visszatérő holland mögött.
Ezt követően Verstappen előnye többnyire 2–3 másodperc között mozgott, s noha Hamilton 1.4 szekundumra csökkentette a hátrányát az 56. körben, nem úgy tűnt, hogy a címvédő komoly fenyegetést jelenthetne a riválisára.
A címvédő nem is tudott sokáig ilyen közel maradni, és hamarosan megint három másodpercre nőtt a lemaradása Verstappen mögött, aki magabiztos versenyzést bemutatva húzta be pályafutása 17. sikerét, amivel történelmet írt, hiszen ő lett az első holland pilóta, akinek sikerült hazai pályán nyernie. A Red Bull-os ráadásul az újabb győzelemnek köszönhetően a vezetést is visszavette az egyéni összetettben.
A második helyen befutó Hamilton az utolsó körben ugyanakkor meg tudta futni a leggyorsabb kört, aminek révén minimalizálni tudta a veszteségét a hétvégén – a brit a 3 pontos előnyét 3 pontos hátrányra cserélte Hollandiában.
A dobogó alsó fokára Bottas állhatott fel, aki némileg ellenszegült a Mercedes kérésének a futam végén, hiszen hiába kérték rádión, hogy ne menjen rá a pluszpontra, három lila szektort is teljesített.
Az első tízes sorát Gasly, Leclerc, Alonso, Carlos Sainz Jr., Pérez, Esteban Ocon és Lando Norris egészítette ki.
Folytatás jövő héten Monzában!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | ||
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 20.932 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 56.460 mp h. | |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1 kör h. | |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1 kör h. | |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. | |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. | |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 2 kör h. | |
15. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 2 kör h. | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 3 kör h. | |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 48 | feladta | |
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 41 | feladta |
1. | Max Verstappen | 7 | 10 | 12 | 4 | 224.5 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 10 | 12 | 4 | 221.5 |
3. | Valtteri Bottas | - | 7 | 8 | 3 | 123 |
4. | Lando Norris | - | 3 | 11 | - | 114 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 9 | - | 108 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 10 | - | 92 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 11 | - | 89.5 |
8. | Pierre Gasly | - | 1 | 8 | - | 66 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 9 | - | 56 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 9 | 46 | |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 8 | - | 44 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | - | 35 |
13. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
14. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 18 |
15. | George Russell | - | 1 | 2 | - | 13 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 344.5 |
2. | Red Bull-Honda | 332.5 |
3. | Ferrari | 181.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 170 |
5. | Alpine-Renault | 90 |
6. | AlphaTauri-Honda | 84 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 53 |
8. | Williams-Mercedes | 20 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 3 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |