„Ahhoz, hogy lássuk, melyik autó a gyorsabb, szoros csata kellett volna. Erre nem került sor, egyik pilóta sem került olyan helyzetbe, hogy igazán a gázra kellett volna lépnie” – mondta Clear.
A verseny elején Lewis Hamilton vezetett Vettel előtt, majd miután az angol korán a bokszba állt, majd beragadt Max Verstappen mögé, Vettel a saját kiállása után Hamilton elé jött vissza, és el tudott húzni a Red Bull mögött ragadt Mercedestől.
„Az elején Hamilton diktálta a tempót, nem nyomta nagyon a gázt, nem is volt rá szüksége. Ugyanez volt a helyzet, amikor Seb került előre. Nem tudjuk, melyik autó a gyorsabb, csak azt, hogy most mi nyertünk” – folytatta Clear, aki abba is betekintést engedett, hogy alakult Vettel stratégiája.
„A verseny elején bíztunk benne, hogy közel tudunk maradni, és lehetséges a Hamilton elé vágás egy korai kerékcserével. Ezért fokozta Seb a tempót, de Hamilton gyorsan reagált, ő ment ki előbb.”
„Ekkor gondoltuk azt, hogy rendben, kint maradunk, ameddig lehet, később cserélünk kereket, így a végén frissebb gumikon esélyünk lehet támadni. Csakhogy mielőtt ezt átgondolhattuk volna, Hamilton forgalomba került, és a dolog magától megoldódott.”
„Őszintén, az ölünkbe hullott a lehetőség, de erre felkészültünk, minden ilyen esetre készen kell állni.”
„Seb a gázra lépett, amikor Lewis a bokszba állt, mert ilyenkor azzal is számolunk, hogy esetleg lassan melegszik fel a gumi a Mercedesen. Ám azzal, hogy Verstappen mögött ragadt, minden megoldódott” – mondta Clear.
Kérdés, ki hogyan taktikázik a jövőben? Antonio Giovinazzi a 15. körben állt ki kereket cserélni, szuperlágy gumikat kapott, amelyekkel a célig ment, azaz 42 kört tett meg velük. Kevin Magnussen 43, Felipe Massa 37, Max Verstappen 32 kört ment a szuperlágy gumikon a célig, Danyiil Kvjat a rajttól 34 kört tett meg az időmérőn is használt ultralágyakon.