Az FIA a múlt héten közölte a csapatokkal, hogy a Szingapúri Nagydíjtól kezdve szigorúan figyelik, mindenki betartja-e a sportszabályzat ama pontját, hogy a versenyzőnek külső segítség nélkül kell vezetnie az autóját. Azaz a mérnök a rádión nem adhat az autó vezetésére vonatkozó utasítást a pilótának. A csapatok szerint nem egyértelmű, mi tilos és mi nem, ezért készült a részletes lista, azzal a kitétellel, hogy ezekről az információkról a pilótákat a célegyenesben tájékoztató táblákon keresztül sem lehet értesíteni a versenyzőket. A kódolt rádióüzeneteket is büntetik.
Mivel a csapatok szerint túl nagy lesz a változás, az FIA engedélyt adott néhány tilalom két héttel későbbre halasztására. A Szingapúri Nagydíj előtt azonban még egyszer összeülnek az F1 irányítói, hogy tárgyaljanak arról, mi nem teljesen tiszta még a rádióüzenetek terén.
PÉNTEK |
12.00–13.30: 1. szabadedzés |
15.30–17.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
AMIT LEHET
– Visszajelzés a pilótának az üzenet tudomásul vételéről.
– Saját köridő, részidő.
– Rivális körideje.
– A pilóta előtt haladó távolsága edzésen és versenyen.
– „Gyorsíts!", „Most kell belehúzni!", „XY a valós ellenfeled" – ilyen típusú utasítások.
– A forgalomra való figyelmeztetés edzésen és versenyen.
– Az elöl haladók távolsága időmérőn, hogy a lehető legjobb legyen a mért kör időzítése.
– Figyelmeztetés defekt miatt.
– A gumitípus kiválasztása kerékcsere előtt.
– Hány kört tett meg másik pilóta egy gumikeveréken.
– A riválisok gumikeverékei.
– Rivális autójának problémája.
– Rivális lehetséges stratégiája.
– Zászlós figyelmeztetések, biztonsági autó bevetése, egyéb küldő hatásokra való figyelmeztetés.
AMIT NEM LEHET
– Rivális részideje, annak taglalása, hol gyorsabb vagy lassabb.
– A motor beállításainak állítása, újraindítás.
– Váltó beállításainak módosítása.
– Az elektromos energia tárolójának állítása, felhasználható energiaszint módosítása.
– Az üzemanyag-áramlás mértéke – kivéve, ha a versenyigazgató külön kéri.
– Az üzemanyaggal való spórolás mértéke.
– Differenciál beállításai.
– A rajtprogram és a kuplung pozíciója rajtnál és boxkiállásnál.
– Kuplung beállításai, többek között az erőátviteli pont meghatározása.
– Rajt előtt a gumik felhevítése.
– Fékek, fékerőelosztás beállítása.
– Autó alapbeállításainak módosítása – kivéve, ha egyértelmű és súlyos gond van az autóval.
– Válasz a pilóta technikai jellegű kérdésére (például: „Jó motorbeállítást használok?").
– Minden olyan üzenet, ami kódolt információnak tűnhet.
Tiltólistán a Japán Nagydíjtól
– A váltóáttétel beállításai.
– A gumik nyomása és hőmérséklete.
– A váltó kopásának mértéke, hőmérséklete.