Folytatta remek szereplését a Ferrari a Kínai Nagydíjon, ahol ugyan az első edzést az élen záró Fernando Alonso leszorult a lista tetejéről, de csak 141 ezreddel maradt el Lewis Hamilton Mercedesétől, azaz a közepesen kemény mellett a lágy gumikon is kifejezetten versenyképesnek tűnik.
Persze láttunk már olyat – Malajziában –, hogy a pénteki második szabadedzésen nagyon szoros volt az élmezőny, aztán szombaton a két Mercedes állva hagyta a mezőnyt, és végül sima kettős győzelmet aratott. Ki tudja, talán ezúttal is tartalékol a német csapat, és majd szombaton fogja megmutatni valós erejét.
Azonban azt máris látni lehet, hogy a Mercedes motorjainak fölénye ezúttal nem egyértelmű, mint Bahreinben, hiszen az első tízbe a két Mercedesen kívül csupán további két olyan autó került, amelyet a német gyár erőforrása hajt – furcsa lenne, ha mind a négy mercedeses csapat titkolná valós erejét.
A Ferrari mellett a Red Bull is biztató formát mutat, a hosszú menetekben, amelyek során mindegyik autó a gumik szemcsésedésével küszködött a hideg aszfalton, a világbajnok istálló gépein a legenyhébb a visszaesés.
A Lotusnál is dörzsölhetik a tenyerüket, a két autó mindkét szabadedzésen műszaki hiba jele nélkül körözött, az idén ez volt az első ilyen péntek. A második edzésen 36 körrel Romain Grosjean volt a legtermékenyebb, ráadásul a 9. leggyorsabb volt, azaz látható a fejlődés. Ugyanakkor nem kellett volna Pastor Maldonado balesete, a venezuelai az edzés felénél a boxba hajtva túl nagy lendülettel vette be a balkanyart, és a kavicságyon át a gumifalba csapódott – valahogy így veszítette el 2007-ben Hamilton ugyanitt a világbajnoki címet újoncként, igaz, akkor esett az eső.
A Kínai Nagydíj szombaton a harmadik szabadedzéssel folyatódik, időmérő 8 órakor.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.315 | átlag: 199.599 km/ó | 25 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.456 | 0.141 mp h. | 28 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.726 | 0.411 | 30 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.811 | 0.496 | 30 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.015 | 0.700 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:39.118 | 0.803 | 25 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:39.283 | 0.968 | 25 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.491 | 1.176 | 29 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:39.537 | 1.222 | 36 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:39.648 | 1.333 | 26 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.736 | 1.421 | 30 |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:39.744 | 1.429 | 29 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:39.759 | 1.444 | 28 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:39.830 | 1.515 | 25 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:40.124 | 1.809 | 32 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.359 | 2.044 | 32 |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:40.395 | 2.080 | 30 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:40.455 | 2.140 | 12 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:42.327 | 4.012 | 27 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:43.473 | 5.158 | 30 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:43.530 | 5.215 | 32 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:43.679 | 5.364 | 32 |
AZ EDZÉS TUDÓSÍTÁSA
9.30 Egy körre volt még ideje, mert aztán leintették az edzést, amelyet Hamilton zárt az élen Alonso, Rosberg és a két Red Bull előtt.
9.29 Hamilton nagyon elégedetlen az autójával, be is jött a boxba gyors ellenőrzésre, mielőtt visszament. Már nincs sok idő.
9.25 A Lotus kezd magára találni. No nem Maldonado, hanem Grosjean, aki már a 32. körénél tart, ami a legtöbb a mezőnyben, és a kilencedik helyezése is kifejezetten biztatónak mondható – mi lett volna, ha jól sikerül a bahreini teszt?
9.23 Ahogy közeledik az edzés vége, a versenyzők azt a tanácsot kapják, nyomják tövig a gázt, hogy kiderüljön, mit bírnak a gumik.
9.16 Hamilton és Massa is lefutott az útról, Chilton meg is pördült. Mindannyian továbbmentek, Hamilton behajtott a boxutcába.
9.12 Ricciardót biztosította róla a mérnöke, hogy a Red Bull viszonylag jól bánik a gumikkal, a tempója a jobbak között van hosszú távon.
9.10 Az autóját korábban a falnak csapó Maldonadón kívül mindenki hosszú meneteket teljesít, Räikkönen szinte minden köre végén bejön a boxba.
9.09 Vettel arra panaszkodott, borzasztóan szemcsésednek az abroncsai, de megnyugtatták, hogy ez a jelenség mindegyik autón előfordul, nincs egyedül.
9.02 Az első hét egy másodpercen belül van, nem olyan egyértelmű a Mercedes-istálló fölénye, mint Bahreinben, de láttuk már korábban, hogy a csapat tartalékolt szombatra a valós erejével.
9.00 Így a végsőnek tekinthető sorrend Hamilton, Alonso, Rosberg, Ricciardo, Vettel, Massa, Räikkönen, Button, Grosjean, Kvjat az első tíz helyen. Négy-négy Mercedes és Renault, valamint két Ferrari motor az élmezőnyben.
8.59 A finn a 7. helyre hozta be a Ferrarit.
8.55 Räikkönen elindult lágy gumis mért körére.
8.54 Rosberg 12 mért körös hosszú menetet kezdett el a lágy gumikon teli tankos autóval. A „Strat 6” üzemmódot használhatja, Bahreinben ebben támadta a verseny alatt Hamiltont.
8.51 Button feljött a 7. helyre. Már csak Räikkönen és Ericsson adós lágy gumis mért körrel.
8.47 Hamilton egy tizeddel megelőzte Alonsót, 1:38.315-tel átvette a vezetést.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Alonso az élen, Räikkönen mért kör nélkül kezdett Sanghajban |
SZOMBAT |
5.00–6.00: 3. szabadedzés |
8.00–9.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
8.44 Az első hétben csak Rosberg és Massa autóját hajtja Mercedes-motor. Átmeneti az állapot, Hamiltont még mindenképpen az élmezőnybe várhatjuk.
8.43 Chilton csúnyán elfékezte magát a hátsó egyenes végén, ki is sodródott. Massa bejött az ötödik helyre Vettel és Grosjean közé.
8.41 Alonso 1:38.456-tal újra az élre állt, Rosberg mögött Ricciardo, Vettel, Grosjean és Kvjat sorakozik.
8.38 Közben Rosberg 1:38.726-tal átvette a vezetést, s egyre többen váltottak lágy gumikra. Rosberg is ezeken ugrott az élre.
8.35 „Ó, ez nem volt bent a mai tervben” – írta a Lotus a twitteren.
8.32 Maldonado a falban, méghozzá a boxutca bejáratánál. Kicsit nagy lendülettel érkezett, tönkre is ment az elsőkerék-felfüggesztése.
8.31 Pérez a 3. helyre jött fel, Maldonadóhoz hasonlóan 2 másodpercet javított. Hamilton a 6. a közepesen kemény gumikkal.
8.30 Pérez lágy gumikon, Hamilton is elhagyta a boxutcát a megjavított Mercedesszel.
8.23 Maldonado az első lágy gumikon, a negyedik helyre jött fel a venezuelai a Lotusszal.
8.22 Az első mért körök után Alonso, Rosberg, Ricciardo, Massa, Vettel, Bottas, Kvjat, Magnussen, Button, Grosjean az első tíz sorrendje.
A helyszín: Sanghaj A pálya hossza: 5451 méter Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 56 kör (305.066 km) Gumitípusok: közepesen kemény, lágy |
Körrekord: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) Tavalyi pole pozíció: 1:34.484 (Lewis Hamilton, Mercedes) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:36.808 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Lewis Hamilton (Mercedes) |
Eddigi versenyek Sanghajban: 10 Győzelmek a pole-ból: 5 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Michael Schumacher (2006) 6. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso (2), Hamilton (2), Vettel, Button, Räikkönen, Rosberg |
IDŐJÁRÁS. A magyarhoz hasonló, kora tavaszi időjárás jellemzi a hétvégén Sanghajt, ahol pénteken és vasárnap a felhők közül többször is előbukkan a nap, de a hőmérséklet nem lesz 16 foknál magasabb. Szombaton viszont esős idő várható záporokkal, délután nagyobb esővel – azaz előfordulhat, hogy a melbourne-i és a sepangi időmérő után a sanghaji is vizes pályán zajlik. |
8.20 Räikkönen első mai mért köre a 15. helyhez elég. Hamilton Mercedese továbbra sem mozdul.
8.18 A paddockban szárnyra kelt a pletyka, hogy Bob Bell, a Mercedes leköszönő technikai igazgatója, akinek a munkáját már Paddy Lowe végzi, a felmondási ideje lejárta után a Ferrarihoz szerződik, s a Renault után újra együtt dolgozhat Alonsóval – már ha a spanyol 2015-re is Maranellóban marad.
8.17 Alonso a köre végén az élre ugrott, 1:39.251-gyel. Räikkönen elhagyta a boxutcát.
8.16 Massa egy pillanatra átvette a vezetést, majd jött Rosberg 1:39.792-vel.
8.15 Vettel 1:41.087-tel az élen, de már Rosberg és Alonso is gyors körön.
8.14 Alonso és Ricciardo kijött, a délelőtt is „problémásak” maradtak a boxban: Hamilton és Räikkönen.
8.12 Már csak Alonso, Räikkönen, Ricciardo és Hamilton nem jött ki. Maldonado fékjei sincsenek jól beállítva a hátsó egyenes végén mindkét első kereke csúnyán leblokkolt.
8.11 Még mindig Kvjat az élen, Grosjean nagyon küzd a Lotus fékjével, s közben tönkreteszi az első gumijait.
8.08 Hamilton autóján még mindig lázasan dolgoznak a Mercedes szerelői.
8.06 Kvjat 1:41.279 perces köre már jobbnak mondható.
8.05 Sutilé az első mért kör: 1:45.104. Maldonado alig bírja a pályán tartani a Lotust – nem is sikerül minden kanyarban.
8.04 Többen is kijöttek a pályára, a levegő 14, az aszfalt 21 fokos. A hétvégén nem várható 16 foknál magasabb hőmérséklet.
8.00 Maldonado az első a pályán. Az első edzést a csapat tesztpilótájának szereplése miatt kihagyó Sutil és Bottas is autóba ül már.
7.58 Bár az első edzésen szemerkélt az eső, erre most nincs esély.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 3 | 3 | 61 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 2 | 2 | 50 |
3. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 28 |
4. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 26 |
5. | Sebastian Vettel | – | 1 | 2 | 23 |
Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 | |
7. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | 18 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 16 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 12 |
11. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 7 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 111 |
2. | Force India-Mercedes | 44 |
3. | McLaren-Mercedes | 43 |
4. | Red Bull-Renault | 35 |
5. | Ferrari | 33 |
6. | Williams-Mercedes | 30 |
7. | Toro Rosso-Renault | 7 |