Nem kezdődött jól a Formula–1-es csapatok bahreini tesztje, a helyi idő szerint kilenc órára meghirdetett kezdés fél órával későbbre tolódott, mert a szahíri pályán nem jól helyezkedtek a pályabírók, akiket még el kellett osztani az aszfaltcsík megfelelő pontjaira. Mivel a csapatok számára az idén nagyon kényes kérdés a tesztelés, és nem volt olcsó mulatság Bahreinbe utazni, az elszalasztott fél órát a tréning végéhez csapták.
Persze így sem tudta az összes csapat kihasználni a nyolc órát, a jerezi tesztet végigszenvedő Red Bull szenvedése tovább tartott. A csapat több alkatrészt csak szerda délelőttre juttatott el a pályára, helyi idő szerint délben láttak neki az autó hiányzó elemeinek helyreillesztésének, és Sebastian Vettel a többiekhez képest félnapos késéssel kezdte meg a száguldást. Végül ez sem tartott sokáig, a németnek a 14. körében le kellett állítania a Red Bullt a pályán. Úgy tűnik, nem találta meg a Red Bull a végső megoldást hajtóműve hűtésére, de Helmut Marko elmondása szerint két tervük is van erre, és a jelek szerint csak az egyik kipróbálására volt idő. Ha a másik módszer is kudarcot vall, a Red Bull nagyon hamar kifuthat az időből, hiszen az utolsó teszt a jövő héten lesz.
A Red Bull és a Renault vezetői mindenesetre Szahírban gyorsan összeültek, hogy újra megtárgyalják, mit lehet tenni. Hogy létezik-e gyors megoldás, továbbra is talány. A Toro Rossónak hasonló napja volt, Danyiil Kvjat is csak néhány körre tudott kijönni, mielőtt leállt az autója a pályán.
Azt, hogy lehet körözni Renault-hajtóművel, a Caterham mutatta meg Robin Frijnsszel, igaz, a kiscsapat motorterének kialakítása közel sem olyan agresszív, mint a riválisaié. Ám a holland így is 67 kört megtett, ami szép summa, mondhatni, versenyképes a Ferrari- és Mercedes-motorokat használó riválisokkal.
Az időeredmények tekintetében azonban még az olasz és a német motorokat használók versengenek egymással, ami nem véletlen, ezeket az erőforrásokat ugyanis már lehet hajtani, nem annyira kell aggódni a megbízhatóságuk miatt.
Az első négy helyen a Force India, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren versenyzője végzett, az első helyezett Nico Hülkenberg ráadásul azt is megmutatta, hogy van sebesség: jobb időeredményt ért el a tavalyi Bahreini Nagydíj leggyorsabb körénél – és nagyon meglepő lenne, ha nem gyorsulna tovább a mezőny a következő három napban, nem is beszélve a teszt jövő heti zárásáról.
A mai napon bemutatkozott nyilvánosan a Lotus is, de Romain Grosjean autója hét megtett kör után eltűnt a garázsban, a Renault hibridjének energiatárolói romlottak el, és már nem volt idő a megjavításukra.
A Williams és a Marussia sem volt sokat a pályán, míg a Ferrari és a Sauber piros zászlós megszakítást okozott – előbbi még az első körében műszaki hibával, utóbbi Adrian Sutil kicsúszásával.
F1-ES TESZT, SZAHÍR, 1. NAP
1. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:36.880 (78 kör)
2. Alonso (spanyol, Ferrari) 1:37.879 (64)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:37.908 (74)
4. Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:38.295 (81)
5. Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:40.224 (14)
6. Sutil (német, Sauber-Ferrari) 1:40.443 (81)
7. Frijns (holland, Caterham-Renault) 1:42.534 (64)
8. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:44.346 (5)
9. Grosjean (francia, Lotus-Renault) 1:44.832 (7)
Massa (brazil, Williams-Mercedes, 5 kör) és Bianchi (francia, Marussia-Ferrari, 3) nem futott mért kört.
AZ ESEMÉNYEK PERCRŐL PERCRE
15.30 Ezzel véget is ért a napi száguldás, Hülkenbergé a legjobb köridő, Magnussené a legtöbb megtett kör.
15.29 Csak Frinjs tudott javítani, ő is csak néhány ezredet, maradt a 7. helyen.
15.20 Magnussen kihasználja az utolsó perceket, a körök számát tekintve az élre tör.
15.15 Az utolsó negyedóra elején Hülkenberg, Magnussen és Alonso van a pályán.
15.09 Frijns a boxba, Magnussen a pályára hajtott.
15.02 Az eddig megtett körök: Hamilton 74, Sutil 69, Frijns 57, Magnussen 56, Hülkenberg 55, Alonso 50, Vettel 14, Grosjean 7, Kvjat 4, Massa 4, Bianchi 3.
15.00 Hamilton már utcai ruhában sétálgat a paddockban, ezek szerint az ő napi munkája véget ért. Frijns a pályára hajtott a Caterhammel.
14.56 Már ő sem, csend honol az extra 30 perc előtt Szahírban. Azért tart 15.00 helyett 15.30-ig a teszt, mert reggel nem foglalták el időben a helyüket a pályabírók, és félórás késéssel kezdődött a teszt. A csapatok pedig nem azért utaztak ennyit, hogy 30 percet csak úgy eltapsoljanak, egyesek elég gondot okoznak maguknak is.
14.55 Már csak Magnussen köröz a McLarennel.
14.50 A Williams és a Marussia is mért kör nélkül tért vissza, Hülkenberg szakadatlanul köröz, a 13. körében jár zsinórban.
14.46 Massa is követte, a Williamst is sikerült helyrehozni. A csapat a Twitteren megerősítette, hogy az üzemanyag-adagolóval volt problémája.
14.43 Ki is ment a francia, ő lehet a tizedik, aki mért kört jegyez.
14.41 Bianchi felöltözött, készen áll arra, hogy a pályára hajtson a Marussia-Ferrarival. Eddig csak két kört tett meg, időeredménye még nincs.
14.36 Alonso is kijött, és a Ferrarival feljött a második helyre.
14.28 Újra szabad a pálya, Hülkenberg, Sutil és Frijns ment ki a boxból. Magnussen csatlakozott hozzájuk.
14.13 Visszavitték a Red Bullt a boxba. Vettel 14 kört tett meg, kérdéses, hogy ki tud-e menni ma még a pályára.
14.09 Újabb, a mai negyedik piros zászló, ezúttal Vettel miatt. Későn kezdett a Red Bull és a Toro Rosso, és amikor el is indult az autó, akkor sem ment sokáig.
14.05 Alonso bejött 1:40 alá, első nem Mercedes-motorosként. Vettel is javított.
14.04 Hülkenberg egyből megjavította a mai rekordot, rajta kívül Vettel, Alonso, Magnussen és Sutil hajtott a pályára.
14.00 Újra zöld a lámpa, másfél óra maradt a napi tesztből.
13.55 Már több mint negyedórája áll a gyakorlás. Szintén a napok híre, hogy Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója is beállt azok sorába, akik az utolsó futamon osztandó dupla pontok rendszerét kritizálják. A tervezőzseni szerint a szabály elértékteleníti az F1-et, mert mesterséges módszerekkel próbálja fokozni az izgalmakat.
13.50 Az eddig megtett körök: Hamilton 74, Sutil 58, Frijns 52, Magnussen 46, Hülkenberg 45, Alonso 40, Vettel 10, Grosjean 7, Kvjat 4, Massa 3, Bianchi 2.
13.48 Újra a boxban az STR9, lassan újraindul a teszt.
13.42 Miközben visszahozzák a Toro Rossót, említsük meg, hogy a Red Bull utánpótlásprogramjához csatlakozott Jann Mardenborough, aki versenyzőtársaival ellentétben nem gokarttal, hanem videojátékkal kezdte el karrierjét. A brit 2011-ben nyerte meg a Nissan és a PlayStation által szervezett számítógépes GT-autóverseny-bajnokságot, aminek jutalmául részt vehetett a dubai 24 órás viadalon, ahol kategóriájában a harmadik lett. Egyéb GT-kategóriák után a formaautók világába is belekóstolt, tavaly például már a brit F3-ban is bemutatkozott. A 22 éves pilóta a Red Bull támogatásával 2014-ben a GP3-ban versenyezhet.
13.36 Piros zászló, Kvjat autója eddig bírta.
13.33 Kvjat visszatért apályára, és mért kört futott. Ezzel a Renault az első motorgyártó, amelynek mindegyik csapata felkerült az időlistára Bahreinben. A Williams és a Marussia adós még mért körrel.
13.28 A Lotusnál problémák vannak a motorral, az elektronikai vezérlőprogram és az akkumulátor is elromlott, utóbbit ki kell cserélni. Massához hasonlóan Grosjean is abban reménykedik, hogy a plusz félórában lesz ideje kimenni a pályára.
13.24 Hamilton újra a pályán, 1:38.7-tel kezdett, majd lassabb, kétperces körrel folytatta, s végül visszatért a boxba.
13.16 Hülkenberg már gyorsabb a Force Indiával, mint Vettel tavaly a futamon: 1:36.953!
13.01 A Williams üzemanyag-adagoló pumpája elromlott, ki kell cserélni, ami hosszú folyamat, nem biztos, hogy Massa ma még a pályára hajthat. A Marussiánál s gondok vannak, Bianchi két korai köre óta nem volt a pályán. Grosjeant is régen láttuk a Lotusszal.
12.59 Hülkenberg hamar visszatért a boxba, csak Magnussen maradt a pályán.
12.52 Kvjat megtette a Toro Rosso első körét, így már mindegyik csapat autója volt a pályán. Magnussen és Hülkenberg köröz kint.
12.49 Az eddig megtett körök: Hamilton 70, Sutil 57, Frijns 44, Alonso 40, Hülkenberg 32, Magnussen 25, Grosjean, Vettel 7-7, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat 0.
12.42 Vettel javított a legjobbján, és feljött a hatodik helyre – már ő a leggyorsabb, Renault-motort használó pilóta. Ezt követően visszatért a német a boxba.
12.38 Vettel visszatért a pályára, ahol Hamilton továbbra is köröz, megint 1:39-es köröket fut.
12.29 Hamilton továbbra is a pályán, túl a 60. körön, 1:40-1:41 körüli köröket fut.
12.17 Két legyet egy csapásra: Hamilton 1:37.908-cal az élre állt, és már csak egy másodpercre van Vettel tavalyi versenyen futott leggyorsabb körétől (1:36.961). (A pole pozíciót Nico Rosberg 1:32.330-cal szerezte meg.)
12.12 Hamilton visszament a pályára. Megtett körök tekintetében visszaveheti a vezetést Sutiltól, az időeredményén majdnem egy másodpercet kell javítania, ha Magnussen elé akar kerülni.
12.09 A Williams egy órája azt ígérte, tíz percen belül visszatér a pályára Massa, ám a brazilt nem láttuk azóta sem. Súlyosabb a probléma, mint gondolták.
12.07 Az eddig megtett körök: Sutil 51, Hamilton 50, Frijns 42, Alonso 40, Hülkenberg 32, Magnussen 23, Grosjean 7, Vettel 4, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat 0.
12.05 Vettel visszatért a boxba. Már csak Massának és Bianchinak nincs ideje, s Kvjat nem hajtott ki a pályára.
12.03 megvan az első mért kör is, hét másodperccel lassabb, mint az éllovas Magnussené.
12.00 Ha már belejött, Vettel vissza is ment a pályára.
11.53 A sikeres próbakör után a világbajnok visszatért a boxba.
11.48 És, majdnem öt órával a teszt megkezdése után Vettel elhagyta a garázst a Red Bull Renault-val.
11.42 A Red Bull és a Renault vezetői a paddockban tárgyalnak, nem boldogok. Vettel autójában már jár a motor.
11.39 A Red Bull, ahogy ígérte, eltávolította a falakat a garázsa elől, és Vettel beült az RB10-esbe.
11.38 Felgyorsultak a Mercedes-motoros autók a pályán, Magnussen 1:39 alá került, Hamilton és Hülkenberg is javított a legjobbján.
11.30 A McLaren ezúttal is a különleges hátsó kerékfelfüggesztését használja, amely több riválisa szerint szabálytalan, mert aerodinamikai célokra használja a csapat.
11.26 Fantasztikus interaktív videó érhető el a Mercedes honlapján: a nézők az autóra szerelt forgatható kamera segítségével megtehetnek egy kört Silverstone-ban Nico Rosberggel úgy, hogy közben ők irányítják, hogy mit látnak. Kihagyhatatlan, ide kattintva megtekinthető!
11.15 Sutil újra a pályán a Sauberrel, Hamilton is hajtja a Mercedesét. Hivatalos ebédszünet nincs, azaz folyamatos száguldás elképzelhető.
11.11 A Williams 10, a Red Bull 30 perc múlva menetkész lesz – ígérik a csapatok. A grove-iaknál a motor üzemanyag-ellátása romlott el, azt kellett megjavítani, míg a Red Bull lassan végez a kirakós játékkal.
11.00 A nap felénél még nincs a pályán a Red Bull, amelyről a német Auto Motor und Sport megtudta, hogy több alkatrész délelőtt érkezett meg, helyi idő szerint délben (magyar idő szerint 10 órakor) kezdték el beszerelni. Helmut Marko elmondta, a hűtési problémákra kétféle módszerrel próbálnak megoldást találni.
10.58 Hülkenberg és Frijns kihasználta, hogy szabad az út, és kiment a pályára.
10.55 Eltávolították a bukótérből a Saubert, lassan újraindulhat a tesztelés, amely szerdai féltávjához érkezik.
10.54 A Toro Rosso olajszivárgás és az energiatároló elemek hibája miatt nem mehet ki a pályára.
10.50 Az eddig megtett körök: Sutil 33, Hamilton 30, Frijns 26, Alonso 21, Hülkenberg 20, Magnussen 14, Grosjean 7, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat, Vettel 0-0.
10.44 Sutil Sauberje leállt a pályán, piros zászlóval megszakították a gyakorlást. A Sauber a célegyenes végén kicsúszott – Jerezben Sutil és csapattársa, Esteban Gutiérrez is így járt.
10.38 Sokan féltik Hamiltont, hogy elveszik az idei F1-ben, amely során az üzemanyaggal való spórolás az előtérbe kerül, ő viszont akkor az igazi, ha nem kell takarékoskodni, hanem nyomni kell, ami a csövön kifér. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója szerint azonban nem arról lesz szó, hogy minden körben vissza kell fogniuk magukat a pilótáknak, és az elmúlt években is hozzászokhattak a pilóták ahhoz, hogy spórolni kell a gumikkal és az üzemanyaggal.
10.34 Alonso csatlakozott Hamiltonhoz, és egyéni legjobb részidőt futott. A kör vége azonban 1:43 lett.
10.26 A hosszabb csendet a pályán Hamilton törte meg a Mercedesszel. A Red Bull RB10-ese továbbra is az emelvényen.
10.16 Taki Inoue, a legszókimondóbb visszavonult pilóta megtalálta a Red Bullt: „Még mindig nem ment ki a Red Bull? Nagyon kíváncsi vagyok Helmut Marko véleményére. Nagyon rossz lehet neki, hogy elment Mark Webber, ilyenkor ugyanis mindig őt hibáztatta. Még nincs meg az a személy, akivel pótolhatja" – írta a Twitteren.
10.11 A Toro Rosso sem jött még ki, a Sky Sports szerint pár órába még beletelhet, hogy elindul az STR9.
10.07 Az eddig megtett körök: Sutil 30, Hamilton 23, Frijns 18, Alonso 14, Magnussen, Hülkenberg 14-14, Grosjean 7, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat, Vettel 0-0.
10.00 Újra beindították a Renault-motort a Red Bullban. Volt már ilyen, de akkor nem jött ki Vettel. „Kisebb csúszásban vagyunk, a srácok még most rögzítenek néhány elemet. A motor működik, remélhetőleg hamarosan a pályán leszünk.További információk később" – írta a csapat a Twitteren.
9.59 Csak Sutil van a pályán, a Sauber jerezi fékproblémái megoldódni látszanak.
9.53 Magnussen hosszabb menete végén visszatért a boxba, körei mind 1:39 és 1:40 között voltak – a paddockban először McLaren-színekben megjelenő Eric Boullier büszke lehet új csapatára. Hülkenberg is bejött 1:40 alá hétkörös menetében.
9.50 Az eddig megtett körök: Hamilton, Sutil 23-23, Frijns 16, Alonso 14, Magnussen 11, Hülkenberg 10, Grosjean 7, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat, Vettel 0-0.
9.47 Jerezre emlékeztet az eredménylista: elöl a Mercedes-motoros autók, aztán a ferrarisok, hátul a Renault hajtóműveit használók. A Red Bullnál felbőgött a motor, de az autó még az emelvényen áll.
9.46 Hülkenberg a hetedik pilóta mért körrel, Hamilton mögé jött be a 3. helyre. Frijns Grosjean elé ugrott a Caterhammel.
9.45 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta az istálló idei autójáról, hogy a Formula–1 történetének valaha volt legbonyolultabb négykerekűje. Talán túl nagy falat is az RB10-es a négyszeres világbajnok istálló szerelőgárdájának. Még mindig nem jött ki a kocsi Bahreinben Vettellel.
9.38 A dán a második körében Hamiltonnál is gyorsabb volt.
9.36 Magnussen megtette az első mért körét a McLaren-Mercedesszel, a 2. helyre jött be vele.
9.35 Az eddig megtett körök: Sutil 16, Hamilton 15, Alonso 14, Grosjean, Frijns, Hülkenberg 7-7, Magnussen, Massa 3-3, Bianchi 2, Kvjat, Vettel 0-0.
9.30 Hamilton az első, aki 1:40-en belülre került, csak három másodperccel marad el a tavalyi futam leggyorsabb körétől.
9.26 Hamilton újabb hosszabb menetre ment a pályára. Vettel közben kezeslábasban besétált a Red Bull garázsába, talán tényleg hamarosan elindul a Jerezben szinte használhatatlan autó.
9.18 Grosjean ismét a pályán a Lotusszal.
9.16 A Red Bull bejelentkezett a Twitteren. „Jó reggelt a napos Bahreinből! Folyik a munka a garázsban, hamarosan a pályára gurul az autó."
9.15 Frijns visszatért a boxba, Hülkenberg a terveknek megfelelően ki-be hajt a boxba, mért kört nem tesz meg.
9.11 Frijns, a Caterham tartalék pilótája kiment első hosszabb menetére, és feliratkozott az eredménylistára. A csapat közölte, a holland teendője annyi lesz ma, hogy kilométereket pakoljon a CT05-ösbe.
9.06 A hőmérséklet meghaladta a húsz fokot, az aszfalt közel 40-nél tart.
9.04 Massa megint a pályán, Sutil folyamatosan köröz a Sauberrel, már 14 körnél tart.
9.00 Az eddig megtett körök: Alonso 13, Hamilton, Sutil 11-11, Grosjean, Hülkenberg 5-5, Magnussen 3, Frijns, Massa, Bianchi 2-2, Kvjat, Vettel 0-0.
8.54 Alonso a 12. körét is megtette, Massa újra a pályán a Williamsszel. Toro Rosso és Red Bull még mindig nincs.
8.45 A pálya igazgatósága közölte a Ferrarival, hogy Alonso autójáról nem érkeznek jelek a mérőközpontba. Az F14 T ezúttal is hatalmas aerodinamikai mérőrácsokkal az oldalán hajtott ki a pályára, amelyeket még Jerezben láthattunk.
8.43 Alonso a második helyre jött be az időlistán Hamilton mögé.
8.42 Az eddig megtett körök: Hamilton 11, Sutil 9, Grosjean 5, Hülkenberg 4, Alonso 4, Magnussen 3, Frijns 2, Bianchi 2, Massa 1.
8.40 Grosjean köröz a pályán, Alonso csatlakozott hozzá. A Lotus első mért körei is megvannak.
8.36 Az olasz Autosprintben megjelent egy fotó a Williamsről úgy, hogy már nem a sötétkék tesztfestésében volt látható, hanem az új főszponzor, a Martini színeiben. A fotó máris kering az interneten.
8.32 Senki sincs a pályán, a Toro Rosso és a Red Bull még egyetlen kört sem tett meg.
8.29 Alonsóról kiderült, hogy korábbi leállása után újra tudta indítani az autóját, és platós kocsi nélkül, lassan vissza tudott térni a boxba. Ám a pályára azóta sem tért vissza az F14 T-vel.
8.23 Hamilton, akárcsak korábban Sutil, körről körre gyorsul. Jerezben a Mercedes tette meg a legtöbb kört, s most is gyorsan munkába állt az angol pilótával.
8.21 A Force India közölte, Hülkenberg ma elsősorban állandó sebességű aero teszteket végez az egyenesekben, illetve a boxba ki-be hajt majd.
8.20 Hamilton megtette első mért körét, 1:41.750 lett az eredménye.
8.08 Sutil visszatért a boxba a Jerezhez képest számos új aerodinamikai elemmel felszerelt Sauberrel, Hülkenberg megtette második ellenőrző körét. Massa elhagyta a depót.
8.05 Közben egyre több részlet szivárog ki Franciaországban Michael Schumacher hivatalos nyomozási anyagából. A hatóságok kizárták, hogy a legenda sisakja december 29-ei síbalesetekor a fejkamera miatt tört össze, az ok inkább az volt, hogy Schumacher, miután megbotlott, tíz és fél métert repült a levegőben, mielőtt fejjel a sziklának csapódott. RÉSZLETEK ITT!
8.03 Sutil tovább köröz, 1:45 alá jött.
8.01 S ha már Vettel szóba került, a Red Bull garázsajtaja zárva, csendben dolgozik a vb-címvédő.
8.00 A miheztartás végett: a tavalyi Bahreini Nagydíj leggyorsabb köre 1:36.961 volt Sebastian Vetteltől, a pole pozíciót Nico Rosberg 1:32.330-cal szerezte meg.
7.57 Sutil is kiment, és a teszt első mért körét jegyezte: 1:48.710.
7.53 Hamilton és Magnussen ment ki a pályára elsőként az ellenőrző körét követően. Helyszíni beszámolók szerint Alonso Ferrarijából már a boxutcában folyt valami, amikor kiment korábban a pályára, lehetséges, hogy emiatt állította le az autóját elővigyázatosságból.
7.40 Az aszfalt 33, a levegő 18 fokos.
7.38 Újra zöld a lámpa. Frijns ment ki a pályára a Caterhammel.
7.37 A Ferrari máris teszteli a pályabírók készenlétét, bár Alonso szívesen eltekintett volna ettől.
7.34 Grosjean visszatért a boxba a Lotusszal. Mindenki visszatért, csak Alonso nem. A Ferrari, akárcsak Jerezben, itt is leállt az első körében.
7.32 Alonso, Hamilton, Magnussen, Sutil és Hülkenberg is kiment a pályára, de egyből piros lett a lámpa, meg is kellett szakítani a tesztet.
7.31 Megvolt a névsorolvasás, minden rendben, zöld a lámpa, a Lotus az első a pályán.
7.30 Sutil, Hülkenberg, Massa, Grosjean, Alonso és Frijns már az autójában ül, apályabírók a pályán állnak, mintha azt ellenőriznék, megvan-e a kellő létszám a gyakorlás elindításához.
7.21 Alonso bent ül a Ferrariban, de kérdés, mikor mehet ki.
7.15 Most indult el a pályára egy személyautó, amely valószínűleg bejárja az aszfaltcsíkot, hogy minden rendben van-e. A Lotus szerint túl kevés pályabíró van a pályán, ez az oka a halogatásnak.
7.12 A lámpa piros a boxutca végén, ezért nem indult még el senki sem. Az időjárás nem indokolja a késleltetést, a csapatok is értetlenül állnak az időhúzás előtt, mennének már a pályára. Alonso azért nyugodtan üldögél a a Ferrari garázsában.
7.10 Massa bemászott a Williamsbe, Frijns készen áll a Caterham ellenőrző körére.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
7.07 A Red Bull számára rendkívül fontos ez a teszt, hiszen messze a legkevesebb kilométert futotta az első teszten. Ám Mark Webber, a csapat tavalyi pilótája amondó, hogy ha a csapat rendbe hozza a kocsiját , Vettel az intelligenciája, alkalmazkodókészsége és sokoldalúsága révén megoldja a többit.
7.02 A Lotus garázsa előtt nagy a mozgolódás, kinyílt a garázsajtó, bőg a Renault-motor.
7.00 A tesztről készült beharangozó írásunkat ide kattintva olvashatják.
6.57 Valtteri Bottas a Twitteren megírta, hogy kemény erőnléti tréningek után érkezett Bahreinbe, ahol ma pihenőnapja van, csütörtökön viszont beül a Williamsbe, amely ezen a teszten még a Jerezben látott sötétkék festésében vesz részt. Ezt követően érkezik majd valamikor a fehér alapú Martini-festés.
6.55 Helyi idő szerint 9-kor kezdődik a gyakorlás. Ma reggel az is kiderült, hogy a Williams-Mercedest Felipe Massa, a Sauber-Ferrarit Adrian Sutil kormányozza.
6.45 Tiszta, napsütéses, de egyelőre hűvös a reggel a szahíri versenypályán, amelyen az idén már naplementés, villanyfényes versenyt rendeznek. A tesztet azonban napfényben tartják meg, hiszen éppen azért mentek a csapatok a sivatagba, hogy megtudják, melegben hogyan működnek z autóik, főleg az új turbó hibrid hajtóművek.
szerda | csütörtök | péntek | szombat | |
RED BULL | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Daniel Ricciardo | Daniel Ricciardo |
MERCEDES | Lewis Hamilton | Nico Rosberg | Lewis Hamilton | Nico Rosberg |
FERRARI | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen | Kimi Räikkönen |
LOTUS | Romain Grosjean | Romain Grosjean | Pastor Maldonado | Pastor Maldonado |
McLAREN | Kevin Magnussen | Kevin Magnussen | Jenson Button | Jenson Button |
FORCE INDIA | Nico Hülkenberg | Nico Hülkenberg | Sergio Pérez | Sergio Pérez |
SAUBER | Adrian Sutil | ? | ? | ? |
TORO ROSSO | Danyiil Kvjat | Jean-Eric Vergne | Danyiil Kvjat | Jean-Eric Vergne |
WILLIAMS | Felipe Massa | Valtteri Bottas | ? | ? |
MARUSSIA | Jules Bianchi | Max Chilton | Max Chilton | Jules Bianchi |
CATERHAM | Robin Frijns | Kobajasi Kamui | Kobajasi Kamui | Marcus Ericsson |