Hülkenberg zárt az élen, a Red Bull továbbra is bajban

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.02.19. 06:46
null
Nico Hülkenberg formája biztató, a Force India szabadon száguld a megbízható Mercedes-hajtóművel
A bahreini Formula–1-es teszt első napján nem úgy tűnt, hogy a Red Bull megtalálta a megoldást a januárban Jerezben látott problémáira, Sebastian Vettel többórás késéssel ment ki a pályára, és a 14. körében le is állt Szahírban. Miközben a világbajnok istálló kezd kifutni az időből, fő riválisai biztató formát mutatnak: Fernando Alonso és Lewis Hamilton is sokat körözött. No nem annyit, mint Kevin Magnussen, és nem olyan gyorsan, mint Nico Hülkenberg, aki a tavalyi Bahreini Nagydíj leggyorsabb körénél is jobbat futott.

Nem kezdődött jól a Formula–1-es csapatok bahreini tesztje, a helyi idő szerint kilenc órára meghirdetett kezdés fél órával későbbre tolódott, mert a szahíri pályán nem jól helyezkedtek a pályabírók, akiket még el kellett osztani az aszfaltcsík megfelelő pontjaira. Mivel a csapatok számára az idén nagyon kényes kérdés a tesztelés, és nem volt olcsó mulatság Bahreinbe utazni, az elszalasztott fél órát a tréning végéhez csapták.

Persze így sem tudta az összes csapat kihasználni a nyolc órát, a jerezi tesztet végigszenvedő Red Bull szenvedése tovább tartott. A csapat több alkatrészt csak szerda délelőttre juttatott el a pályára, helyi idő szerint délben láttak neki az autó hiányzó elemeinek helyreillesztésének, és Sebastian Vettel a többiekhez képest félnapos késéssel kezdte meg a száguldást. Végül ez sem tartott sokáig, a németnek a 14. körében le kellett állítania a Red Bullt a pályán. Úgy tűnik, nem találta meg a Red Bull a végső megoldást hajtóműve hűtésére, de Helmut Marko elmondása szerint két tervük is van erre, és a jelek szerint csak az egyik kipróbálására volt idő. Ha a másik módszer is kudarcot vall, a Red Bull nagyon hamar kifuthat az időből, hiszen az utolsó teszt a jövő héten lesz.

A Red Bull és a Renault vezetői mindenesetre Szahírban gyorsan összeültek, hogy újra megtárgyalják, mit lehet tenni. Hogy létezik-e gyors megoldás, továbbra is talány. A Toro Rossónak hasonló napja volt, Danyiil Kvjat is csak néhány körre tudott kijönni, mielőtt leállt az autója a pályán.

Azt, hogy lehet körözni Renault-hajtóművel, a Caterham mutatta meg Robin Frijnsszel, igaz, a kiscsapat motorterének kialakítása közel sem olyan agresszív, mint a riválisaié. Ám a holland így is 67 kört megtett, ami szép summa, mondhatni, versenyképes a Ferrari- és Mercedes-motorokat használó riválisokkal.

Az időeredmények tekintetében azonban még az olasz és a német motorokat használók versengenek egymással, ami nem véletlen, ezeket az erőforrásokat ugyanis már lehet hajtani, nem annyira kell aggódni a megbízhatóságuk miatt.

Az első négy helyen a Force India, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren versenyzője végzett, az első helyezett Nico Hülkenberg ráadásul azt is megmutatta, hogy van sebesség: jobb időeredményt ért el a tavalyi Bahreini Nagydíj leggyorsabb körénél – és nagyon meglepő lenne, ha nem gyorsulna tovább a mezőny a következő három napban, nem is beszélve a teszt jövő heti zárásáról.

A mai napon bemutatkozott nyilvánosan a Lotus is, de Romain Grosjean autója hét megtett kör után eltűnt a garázsban, a Renault hibridjének energiatárolói romlottak el, és már nem volt idő a megjavításukra.

A Williams és a Marussia sem volt sokat a pályán, míg a Ferrari és a Sauber piros zászlós megszakítást okozott – előbbi még az első körében műszaki hibával, utóbbi Adrian Sutil kicsúszásával.

F1-ES TESZT, SZAHÍR, 1. NAP
1. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:36.880 (78 kör)
2. Alonso (spanyol, Ferrari) 1:37.879 (64)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:37.908 (74)
4. Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:38.295 (81)
5. Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:40.224 (14)
6. Sutil (német, Sauber-Ferrari) 1:40.443 (81)
7. Frijns (holland, Caterham-Renault) 1:42.534 (64)
8. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:44.346 (5)
9. Grosjean (francia, Lotus-Renault) 1:44.832 (7)
Massa (brazil, Williams-Mercedes, 5 kör) és Bianchi (francia, Marussia-Ferrari, 3) nem futott mért kört.

AZ ESEMÉNYEK PERCRŐL PERCRE

15.30 Ezzel véget is ért a napi száguldás, Hülkenbergé a legjobb köridő, Magnussené a legtöbb megtett kör.

15.29 Csak Frinjs tudott javítani, ő is csak néhány ezredet, maradt a 7. helyen.

15.20 Magnussen kihasználja az utolsó perceket, a körök számát tekintve az élre tör.

15.15 Az utolsó negyedóra elején Hülkenberg, Magnussen és Alonso van a pályán.

15.09 Frijns a boxba, Magnussen a pályára hajtott.

15.02 Az eddig megtett körök: Hamilton 74, Sutil 69, Frijns 57, Magnussen 56, Hülkenberg 55, Alonso 50, Vettel 14, Grosjean 7, Kvjat 4, Massa 4, Bianchi 3.

15.00 Hamilton már utcai ruhában sétálgat a paddockban, ezek szerint az ő napi munkája véget ért. Frijns a pályára hajtott a Caterhammel.

14.56 Már ő sem, csend honol az extra 30 perc előtt Szahírban. Azért tart 15.00 helyett 15.30-ig a teszt, mert reggel nem foglalták el időben a helyüket a pályabírók, és félórás késéssel kezdődött a teszt. A csapatok pedig nem azért utaztak ennyit, hogy 30 percet csak úgy eltapsoljanak, egyesek elég gondot okoznak maguknak is.

14.55 Már csak Magnussen köröz a McLarennel.

14.50 A Williams és a Marussia is mért kör nélkül tért vissza, Hülkenberg szakadatlanul köröz, a 13. körében jár zsinórban.

14.46 Massa is követte, a Williamst is sikerült helyrehozni. A csapat a Twitteren megerősítette, hogy az üzemanyag-adagolóval volt problémája.

14.43 Ki is ment a francia, ő lehet a tizedik, aki mért kört jegyez.

14.41 Bianchi felöltözött, készen áll arra, hogy a pályára hajtson a Marussia-Ferrarival. Eddig csak két kört tett meg, időeredménye még nincs.

14.36 Alonso is kijött, és a Ferrarival feljött a második helyre.

14.28 Újra szabad a pálya, Hülkenberg, Sutil és Frijns ment ki a boxból. Magnussen csatlakozott hozzájuk.

14.13 Visszavitték a Red Bullt a boxba. Vettel 14 kört tett meg, kérdéses, hogy ki tud-e menni ma még a pályára.

14.09 Újabb, a mai negyedik piros zászló, ezúttal Vettel miatt. Későn kezdett a Red Bull és a Toro Rosso, és amikor el is indult az autó, akkor sem ment sokáig.

14.05 Alonso bejött 1:40 alá, első nem Mercedes-motorosként. Vettel is javított.

14.04 Hülkenberg egyből megjavította a mai rekordot, rajta kívül Vettel, Alonso, Magnussen és Sutil hajtott a pályára.

14.00 Újra zöld a lámpa, másfél óra maradt a napi tesztből.

13.55 Már több mint negyedórája áll a gyakorlás. Szintén a napok híre, hogy Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója is beállt azok sorába, akik az utolsó futamon osztandó dupla pontok rendszerét kritizálják. A tervezőzseni szerint a szabály elértékteleníti az F1-et, mert mesterséges módszerekkel próbálja fokozni az izgalmakat.

13.50 Az eddig megtett körök: Hamilton 74, Sutil 58, Frijns 52, Magnussen 46, Hülkenberg 45, Alonso 40, Vettel 10, Grosjean 7, Kvjat 4, Massa 3, Bianchi 2.

13.48 Újra a boxban az STR9, lassan újraindul a teszt.

13.42 Miközben visszahozzák a Toro Rossót, említsük meg, hogy a Red Bull utánpótlásprogramjához csatlakozott Jann Mardenborough, aki versenyzőtársaival ellentétben nem gokarttal, hanem videojátékkal kezdte el karrierjét. A brit 2011-ben nyerte meg a Nissan és a PlayStation által szervezett számítógépes GT-autóverseny-bajnokságot, aminek jutalmául részt vehetett a dubai 24 órás viadalon, ahol kategóriájában a harmadik lett. Egyéb GT-kategóriák után a formaautók világába is belekóstolt, tavaly például már a brit F3-ban is bemutatkozott. A 22 éves pilóta a Red Bull támogatásával 2014-ben a GP3-ban versenyezhet.

13.36 Piros zászló, Kvjat autója eddig bírta.

13.33 Kvjat visszatért apályára, és mért kört futott. Ezzel a Renault az első motorgyártó, amelynek mindegyik csapata felkerült az időlistára Bahreinben. A Williams és a Marussia adós még mért körrel.

13.28 A Lotusnál problémák vannak a motorral, az elektronikai vezérlőprogram és az akkumulátor is elromlott, utóbbit ki kell cserélni. Massához hasonlóan Grosjean is abban reménykedik, hogy a plusz félórában lesz ideje kimenni a pályára.

13.24 Hamilton újra a pályán, 1:38.7-tel kezdett, majd lassabb, kétperces körrel folytatta, s végül visszatért a boxba.

Nico Hülkenbergnek a hátát nézi a mezőny (Fotó: Twitter/clubforce)
Nico Hülkenbergnek a hátát nézi a mezőny (Fotó: Twitter/clubforce)

13.16 Hülkenberg már gyorsabb a Force Indiával, mint Vettel tavaly a futamon: 1:36.953!

13.01 A Williams üzemanyag-adagoló pumpája elromlott, ki kell cserélni, ami hosszú folyamat, nem biztos, hogy Massa ma még a pályára hajthat. A Marussiánál s gondok vannak, Bianchi két korai köre óta nem volt a pályán. Grosjeant is régen láttuk a Lotusszal.

12.59 Hülkenberg hamar visszatért a boxba, csak Magnussen maradt a pályán.

Kevin Magnussen és a McLaren továbbra is gyors (Fotó: Twitter/SAPsports)
Kevin Magnussen és a McLaren továbbra is gyors (Fotó: Twitter/SAPsports)

12.52 Kvjat megtette a Toro Rosso első körét, így már mindegyik csapat autója volt a pályán. Magnussen és Hülkenberg köröz kint.

12.49 Az eddig megtett körök: Hamilton 70, Sutil 57, Frijns 44, Alonso 40, Hülkenberg 32, Magnussen 25, Grosjean, Vettel 7-7, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat 0.

12.42 Vettel javított a legjobbján, és feljött a hatodik helyre – már ő a leggyorsabb, Renault-motort használó pilóta. Ezt követően visszatért a német a boxba.

12.38 Vettel visszatért a pályára, ahol Hamilton továbbra is köröz, megint 1:39-es köröket fut.

12.29 Hamilton továbbra is a pályán, túl a 60. körön, 1:40-1:41 körüli köröket fut.

12.17 Két legyet egy csapásra: Hamilton 1:37.908-cal az élre állt, és már csak egy másodpercre van Vettel tavalyi versenyen futott leggyorsabb körétől (1:36.961). (A pole pozíciót Nico Rosberg 1:32.330-cal szerezte meg.)

12.12 Hamilton visszament a pályára. Megtett körök tekintetében visszaveheti a vezetést Sutiltól, az időeredményén majdnem egy másodpercet kell javítania, ha Magnussen elé akar kerülni.

12.09 A Williams egy órája azt ígérte, tíz percen belül visszatér a pályára Massa, ám a brazilt nem láttuk azóta sem. Súlyosabb a probléma, mint gondolták.

12.07 Az eddig megtett körök: Sutil 51, Hamilton 50, Frijns 42, Alonso 40, Hülkenberg 32, Magnussen 23, Grosjean 7, Vettel 4, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat 0.

12.05 Vettel visszatért a boxba. Már csak Massának és Bianchinak nincs ideje, s Kvjat nem hajtott ki a pályára.

12.03 megvan az első mért kör is, hét másodperccel lassabb, mint az éllovas Magnussené.

12.00 Ha már belejött, Vettel vissza is ment a pályára.

Vettelnek bő három órája maradt a száguldásra – már csak az a kérdés, hogy mennyit bír menni a Red Bull?
Vettelnek bő három órája maradt a száguldásra – már csak az a kérdés, hogy mennyit bír menni a Red Bull?

11.53 A sikeres próbakör után a világbajnok visszatért a boxba.

11.48 És, majdnem öt órával a teszt megkezdése után Vettel elhagyta a garázst a Red Bull Renault-val.

11.42 A Red Bull és a Renault vezetői a paddockban tárgyalnak, nem boldogok. Vettel autójában már jár a motor.

11.39 A Red Bull, ahogy ígérte, eltávolította a falakat a garázsa elől, és Vettel beült az RB10-esbe.

11.38 Felgyorsultak a Mercedes-motoros autók a pályán, Magnussen 1:39 alá került, Hamilton és Hülkenberg is javított a legjobbján.

A McLaren kitart hátsó kerékfelfüggesztése mellett (Fotó: Sky Sports)
A McLaren kitart hátsó kerékfelfüggesztése mellett (Fotó: Sky Sports)

11.30 A McLaren ezúttal is a különleges hátsó kerékfelfüggesztését használja, amely több riválisa szerint szabálytalan, mert aerodinamikai célokra használja a csapat.

11.26 Fantasztikus interaktív videó érhető el a Mercedes honlapján: a nézők az autóra szerelt forgatható kamera segítségével megtehetnek egy kört Silverstone-ban Nico Rosberggel úgy, hogy közben ők irányítják, hogy mit látnak. Kihagyhatatlan, ide kattintva megtekinthető!

11.15 Sutil újra a pályán a Sauberrel, Hamilton is hajtja a Mercedesét. Hivatalos ebédszünet nincs, azaz folyamatos száguldás elképzelhető.

11.11 A Williams 10, a Red Bull 30 perc múlva menetkész lesz – ígérik a csapatok. A grove-iaknál a motor üzemanyag-ellátása romlott el, azt kellett megjavítani, míg a Red Bull lassan végez a kirakós játékkal.

11.00 A nap felénél még nincs a pályán a Red Bull, amelyről a német Auto Motor und Sport megtudta, hogy több alkatrész délelőtt érkezett meg, helyi idő szerint délben (magyar idő szerint 10 órakor) kezdték el beszerelni. Helmut Marko elmondta, a hűtési problémákra kétféle módszerrel próbálnak megoldást találni.

A villanyoszlopokkal felszerelt szahíri pálya látképe (Fotó: Twitter/glenn_dunbar)
A villanyoszlopokkal felszerelt szahíri pálya látképe (Fotó: Twitter/glenn_dunbar)

10.58 Hülkenberg és Frijns kihasználta, hogy szabad az út, és kiment a pályára.

10.55 Eltávolították a bukótérből a Saubert, lassan újraindulhat a tesztelés, amely szerdai féltávjához érkezik.

10.54 A Toro Rosso olajszivárgás és az energiatároló elemek hibája miatt nem mehet ki a pályára.

10.50 Az eddig megtett körök: Sutil 33, Hamilton 30, Frijns 26, Alonso 21, Hülkenberg 20, Magnussen 14, Grosjean 7, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat, Vettel 0-0.

10.44 Sutil Sauberje leállt a pályán, piros zászlóval megszakították a gyakorlást. A Sauber a célegyenes végén kicsúszott – Jerezben Sutil és csapattársa, Esteban Gutiérrez is így járt.

10.38 Sokan féltik Hamiltont, hogy elveszik az idei F1-ben, amely során az üzemanyaggal való spórolás az előtérbe kerül, ő viszont akkor az igazi, ha nem kell takarékoskodni, hanem nyomni kell, ami a csövön kifér. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója szerint azonban nem arról lesz szó, hogy minden körben vissza kell fogniuk magukat a pilótáknak, és az elmúlt években is hozzászokhattak a pilóták ahhoz, hogy spórolni kell a gumikkal és az üzemanyaggal.

10.34 Alonso csatlakozott Hamiltonhoz, és egyéni legjobb részidőt futott. A kör vége azonban 1:43 lett.

10.26 A hosszabb csendet a pályán Hamilton törte meg a Mercedesszel. A Red Bull RB10-ese továbbra is az emelvényen.

10.16 Taki Inoue, a legszókimondóbb visszavonult pilóta megtalálta a Red Bullt: „Még mindig nem ment ki a Red Bull? Nagyon kíváncsi vagyok Helmut Marko véleményére. Nagyon rossz lehet neki, hogy elment Mark Webber, ilyenkor ugyanis mindig őt hibáztatta. Még nincs meg az a személy, akivel pótolhatja" – írta a Twitteren.

10.11 A Toro Rosso sem jött még ki, a Sky Sports szerint pár órába még beletelhet, hogy elindul az STR9.

10.07 Az eddig megtett körök: Sutil 30, Hamilton 23, Frijns 18, Alonso 14, Magnussen, Hülkenberg 14-14, Grosjean 7, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat, Vettel 0-0.

10.00 Újra beindították a Renault-motort a Red Bullban. Volt már ilyen, de akkor nem jött ki Vettel. „Kisebb csúszásban vagyunk, a srácok még most rögzítenek néhány elemet. A motor működik, remélhetőleg hamarosan a pályán leszünk.További információk később" – írta a csapat a Twitteren.

9.59 Csak Sutil van a pályán, a Sauber jerezi fékproblémái megoldódni látszanak.

9.53 Magnussen hosszabb menete végén visszatért a boxba, körei mind 1:39 és 1:40 között voltak – a paddockban először McLaren-színekben megjelenő Eric Boullier büszke lehet új csapatára. Hülkenberg is bejött 1:40 alá hétkörös menetében.

9.50 Az eddig megtett körök: Hamilton, Sutil 23-23, Frijns 16, Alonso 14, Magnussen 11, Hülkenberg 10, Grosjean 7, Massa 3, Bianchi 2, Kvjat, Vettel 0-0.

9.47 Jerezre emlékeztet az eredménylista: elöl a Mercedes-motoros autók, aztán a ferrarisok, hátul a Renault hajtóműveit használók. A Red Bullnál felbőgött a motor, de az autó még az emelvényen áll.

9.46 Hülkenberg a hetedik pilóta mért körrel, Hamilton mögé jött be a 3. helyre. Frijns Grosjean elé ugrott a Caterhammel.

9.45 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta az istálló idei autójáról, hogy a Formula–1 történetének valaha volt legbonyolultabb négykerekűje. Talán túl nagy falat is az RB10-es a négyszeres világbajnok istálló szerelőgárdájának. Még mindig nem jött ki a kocsi Bahreinben Vettellel.

9.38 A dán a második körében Hamiltonnál is gyorsabb volt.

9.36 Magnussen megtette az első mért körét a McLaren-Mercedesszel, a 2. helyre jött be vele.

9.35 Az eddig megtett körök: Sutil 16, Hamilton 15, Alonso 14, Grosjean, Frijns, Hülkenberg 7-7, Magnussen, Massa 3-3, Bianchi 2, Kvjat, Vettel 0-0.

9.30 Hamilton az első, aki 1:40-en belülre került, csak három másodperccel marad el a tavalyi futam leggyorsabb körétől.

9.26 Hamilton újabb hosszabb menetre ment a pályára. Vettel közben kezeslábasban besétált a Red Bull garázsába, talán tényleg hamarosan elindul a Jerezben szinte használhatatlan autó.

Grosjean nagy munkában a Lotusnál (Fotó: Twitter/Lotus_F1Team)
Grosjean nagy munkában a Lotusnál (Fotó: Twitter/Lotus_F1Team)

9.18 Grosjean ismét a pályán a Lotusszal.

9.16 A Red Bull bejelentkezett a Twitteren. „Jó reggelt a napos Bahreinből! Folyik a munka a garázsban, hamarosan a pályára gurul az autó."

9.15 Frijns visszatért a boxba, Hülkenberg a terveknek megfelelően ki-be hajt a boxba, mért kört nem tesz meg.

9.11 Frijns, a Caterham tartalék pilótája kiment első hosszabb menetére, és feliratkozott az eredménylistára. A csapat közölte, a holland teendője annyi lesz ma, hogy kilométereket pakoljon a CT05-ösbe.

9.06 A hőmérséklet meghaladta a húsz fokot, az aszfalt közel 40-nél tart.

9.04 Massa megint a pályán, Sutil folyamatosan köröz a Sauberrel, már 14 körnél tart.

9.00 Az eddig megtett körök: Alonso 13, Hamilton, Sutil 11-11, Grosjean, Hülkenberg 5-5, Magnussen 3, Frijns, Massa, Bianchi 2-2, Kvjat, Vettel 0-0.

8.54 Alonso a 12. körét is megtette, Massa újra a pályán a Williamsszel. Toro Rosso és Red Bull még mindig nincs.

8.45 A pálya igazgatósága közölte a Ferrarival, hogy Alonso autójáról nem érkeznek jelek a mérőközpontba. Az F14 T ezúttal is hatalmas aerodinamikai mérőrácsokkal az oldalán hajtott ki a pályára, amelyeket még Jerezben láthattunk.

8.43 Alonso a második helyre jött be az időlistán Hamilton mögé.

8.42 Az eddig megtett körök: Hamilton 11, Sutil 9, Grosjean 5, Hülkenberg 4, Alonso 4, Magnussen 3, Frijns 2, Bianchi 2, Massa 1.

8.40 Grosjean köröz a pályán, Alonso csatlakozott hozzá. A Lotus első mért körei is megvannak.

A kiszivárgott fotó a Williamsről az Autosprintben
A kiszivárgott fotó a Williamsről az Autosprintben

8.36 Az olasz Autosprintben megjelent egy fotó a Williamsről úgy, hogy már nem a sötétkék tesztfestésében volt látható, hanem az új főszponzor, a Martini színeiben. A fotó máris kering az interneten.

8.32 Senki sincs a pályán, a Toro Rosso és a Red Bull még egyetlen kört sem tett meg.

8.29 Alonsóról kiderült, hogy korábbi leállása után újra tudta indítani az autóját, és platós kocsi nélkül, lassan vissza tudott térni a boxba. Ám a pályára azóta sem tért vissza az F14 T-vel.

8.23 Hamilton, akárcsak korábban Sutil, körről körre gyorsul. Jerezben a Mercedes tette meg a legtöbb kört, s most is gyorsan munkába állt az angol pilótával.

8.21 A Force India közölte, Hülkenberg ma elsősorban állandó sebességű aero teszteket végez az egyenesekben, illetve a boxba ki-be hajt majd.

8.20 Hamilton megtette első mért körét, 1:41.750 lett az eredménye.

8.08 Sutil visszatért a boxba a Jerezhez képest számos új aerodinamikai elemmel felszerelt Sauberrel, Hülkenberg megtette második ellenőrző körét. Massa elhagyta a depót.

8.05 Közben egyre több részlet szivárog ki Franciaországban Michael Schumacher hivatalos nyomozási anyagából. A hatóságok kizárták, hogy a legenda sisakja december 29-ei síbalesetekor a fejkamera miatt tört össze, az ok inkább az volt, hogy Schumacher, miután megbotlott, tíz és fél métert repült a levegőben, mielőtt fejjel a sziklának csapódott. RÉSZLETEK ITT!

8.03 Sutil tovább köröz, 1:45 alá jött.

8.01 S ha már Vettel szóba került, a Red Bull garázsajtaja zárva, csendben dolgozik a vb-címvédő.

8.00 A miheztartás végett: a tavalyi Bahreini Nagydíj leggyorsabb köre 1:36.961 volt Sebastian Vetteltől, a pole pozíciót Nico Rosberg 1:32.330-cal szerezte meg.

7.57 Sutil is kiment, és a teszt első mért körét jegyezte: 1:48.710.

7.53 Hamilton és Magnussen ment ki a pályára elsőként az ellenőrző körét követően. Helyszíni beszámolók szerint Alonso Ferrarijából már a boxutcában folyt valami, amikor kiment korábban a pályára, lehetséges, hogy emiatt állította le az autóját elővigyázatosságból.

A Lotus E22-ese a pályán (Fotó: Twitter/SkySportsF1)
A Lotus E22-ese a pályán (Fotó: Twitter/SkySportsF1)

7.40 Az aszfalt 33, a levegő 18 fokos.

7.38 Újra zöld a lámpa. Frijns ment ki a pályára a Caterhammel.

7.37 A Ferrari máris teszteli a pályabírók készenlétét, bár Alonso szívesen eltekintett volna ettől.

7.34 Grosjean visszatért a boxba a Lotusszal. Mindenki visszatért, csak Alonso nem. A Ferrari, akárcsak Jerezben, itt is leállt az első körében.

7.32 Alonso, Hamilton, Magnussen, Sutil és Hülkenberg is kiment a pályára, de egyből piros lett a lámpa, meg is kellett szakítani a tesztet.

7.31 Megvolt a névsorolvasás, minden rendben, zöld a lámpa, a Lotus az első a pályán.

7.30 Sutil, Hülkenberg, Massa, Grosjean, Alonso és Frijns már az autójában ül, apályabírók a pályán állnak, mintha azt ellenőriznék, megvan-e a kellő létszám a gyakorlás elindításához.

Alonso kész a tesztelésre (Fotó: Twitter/InsideFerrari)
Alonso kész a tesztelésre (Fotó: Twitter/InsideFerrari)

7.21 Alonso bent ül a Ferrariban, de kérdés, mikor mehet ki.

7.15 Most indult el a pályára egy személyautó, amely valószínűleg bejárja az aszfaltcsíkot, hogy minden rendben van-e. A Lotus szerint túl kevés pályabíró van a pályán, ez az oka a halogatásnak.

7.12 A lámpa piros a boxutca végén, ezért nem indult még el senki sem. Az időjárás nem indokolja a késleltetést, a csapatok is értetlenül állnak az időhúzás előtt, mennének már a pályára. Alonso azért nyugodtan üldögél a a Ferrari garázsában.

7.10 Massa bemászott a Williamsbe, Frijns készen áll a Caterham ellenőrző körére.

SZAVAZÁS

Mi lesz a Red Bull-lal a 2014-es F1-es idényben?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

7.07 A Red Bull számára rendkívül fontos ez a teszt, hiszen messze a legkevesebb kilométert futotta az első teszten. Ám Mark Webber, a csapat tavalyi pilótája amondó, hogy ha a csapat rendbe hozza a kocsiját , Vettel az intelligenciája, alkalmazkodókészsége és sokoldalúsága révén megoldja a többit.

7.02 A Lotus garázsa előtt nagy a mozgolódás, kinyílt a garázsajtó, bőg a Renault-motor.

7.00 A tesztről készült beharangozó írásunkat ide kattintva olvashatják.

6.57 Valtteri Bottas a Twitteren megírta, hogy kemény erőnléti tréningek után érkezett Bahreinbe, ahol ma pihenőnapja van, csütörtökön viszont beül a Williamsbe, amely ezen a teszten még a Jerezben látott sötétkék festésében vesz részt. Ezt követően érkezik majd valamikor a fehér alapú Martini-festés.

6.55 Helyi idő szerint 9-kor kezdődik a gyakorlás. Ma reggel az is kiderült, hogy a Williams-Mercedest Felipe Massa, a Sauber-Ferrarit Adrian Sutil kormányozza.

6.45 Tiszta, napsütéses, de egyelőre hűvös a reggel a szahíri versenypályán, amelyen az idén már naplementés, villanyfényes versenyt rendeznek. A tesztet azonban napfényben tartják meg, hiszen éppen azért mentek a csapatok a sivatagba, hogy megtudják, melegben hogyan működnek z autóik, főleg az új turbó hibrid hajtóművek.

A BAHREINI TESZT BEOSZTÁSA
szerda csütörtök péntek szombat
RED BULL Sebastian Vettel Sebastian Vettel Daniel Ricciardo Daniel Ricciardo
MERCEDES Lewis Hamilton Nico Rosberg Lewis Hamilton Nico Rosberg
FERRARI Fernando Alonso Fernando Alonso Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen
LOTUS Romain Grosjean Romain Grosjean Pastor Maldonado Pastor Maldonado
McLAREN Kevin Magnussen Kevin Magnussen Jenson Button Jenson Button
FORCE INDIA Nico Hülkenberg Nico Hülkenberg Sergio Pérez Sergio Pérez
SAUBER Adrian Sutil
?
?
?
TORO ROSSO Danyiil Kvjat Jean-Eric Vergne Danyiil Kvjat Jean-Eric Vergne
WILLIAMS Felipe Massa
Valtteri Bottas
?
?
MARUSSIA Jules Bianchi Max Chilton Max Chilton Jules Bianchi
CATERHAM Robin Frijns Kobajasi Kamui Kobajasi Kamui Marcus Ericsson
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik