A McLaren, az AlphaTauri és az Alfa Romeo után a mezőnyből negyedikként a Red Bull mutatta meg a nagyvilágnak a 2021-es autóját. Ahogyan az utóbbi években, több csapattal ellentétben idén sem rendeztek nagy bemutatót az osztrák alakulatnál, csupán online hozták nyilvánosságra az első képeket az új gépükről.
Ami a versenyzőket illeti, az osztrák istállónál változtattak a felállásukon az előző idényhez képest. Az elmúlt másfél évben a nagycsapatnál versenyző Alexander Albon visszalépett teszt- és tartalék versenyzői szerepbe, s 2021-ben a Red Bull a német túraautó-bajnokságba (DTM) visszatérő csapatánál mérettetheti meg magát.
Albon helyét a Racing Pointtól érkező Sergio Pérez veszi át, aki a tavalyi Szahíri Nagydíjon aratta az első győzelmét, és összesen tízszer ünnepelhetett a dobogón a Formula–1-es karrierije során. Pérez csapattársa a Red Bullnál az ötödik teljes szezonját megkezdő Max Verstappen lesz.
A Red Bull a 2020-as idény végén szakított a névadó szponzorával, az Aston Martinnál, miután a brit vállalat idén már gyári csapatot indít Formula–1-ben. A Red Bull neve egyébként ennek az évnek a végén is változik majd, ugyanis az utolsó idényét kezdi meg hivatalosan a jelenlegi motorszállítójával, a Hondával.
A japán gyártónál még tavaly jelentették be, hogy a 2021-es idény végén elhagyják a királykategóriát, s bár egy ideig úgy tűnt, hogy a Red Bullnál új motorpartner után kell nézni, végül sikerült kiharcolniuk a motorfejlesztések befagyasztását, ami azt jelenti, hogy egészen a 2024-es idény végéig használhatják a Honda erőforrásait.
Azt minden csapat 2021-es esélyeivel kapcsolatban fontos leszögezni, hogy ez az idény igencsak átmeneti lesz az F1-ben, ugyanis a nagy szabályváltozások 2022-ben lépnek hatályba, s a hosszabb távú célokat szem előtt helyezve a csapatok már inkább arra az idényre koncentrálnak. Azt, hogy ez mennyiben lesz hatással az élmezőnyben zajló csatára, nem tudni, de arra lehet számítani, hogy 2021-ben is a Red Bull lesz a címvédő Mercedes legnagyobb kihívója.
Az is az átmeneti évre utal, hogy a Red Bull 2021-es autója az RB16B nevet kapta, vagyis a tavalyi gépnek egy kissé továbbfejlesztett változatával vágnak neki Verstappennék a nagy szabályváltozások előtti utolsó idénynek.
Ami az eltéréseket illeti a tavalyi és az idei konstrukciót között, főként az orrkúp és a hátsó szárny változott egy kissé. Utóbbi például jóval keskenyebb, mint a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által előírt maximum.
Christian Horner, az istálló csapatfőnöke nem beszélt sokat az elvárásaikról. Az előző szezont győzelemmel záró alakulatnál főként a tavaly tanultakból építkeznének.
„Úgy gondolom, hogy a 2020-as szezon alatt sokat fejlődtünk. Meglátjuk, hogy az RB16B-re milyen kihívások várnak a szabályváltozások előtt, de persze más csapatok is hasonló helyzetben vannak, mint mi. Remélhetőleg a tavalyi év tanulságait fel tudjuk használni az ide autóval kapcsolatban” – mondta Horner.
Legközelebb március 2-án tartanak autóbemutatót, akkor ráadásul két csapat új gépéről is lehull a lepel. Aznap láthatjuk ugyanis először a Mercedes és az Alpine 2021-es négykerekűjét. A csapatok közül már csak a Haas adós azzal, hogy bejelentse az autóbemutatója időpontját.
CSAPAT | DÁTUM |
MERCEDES | Március 2. |
FERRARI | Március 10. |
RED BULL-HONDA | Lehullt a lepel Verstappen és Pérez 2021-es autójáról |
ALPINE | Március 2. |
HAAS-FERRARI | ?? |
MCLAREN-MERCEDES | Bemutatkozott az új McLaren-Mercedes – képek |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Március 3. |
ALFA ROMEO-FERRARI | Megújult festéssel mutatkozott be az Alfa Romeo idei gépe |
ALPHATAURI-HONDA | Új külsőt kapott az AlphaTauri 2021-es versenygépe – képek |
WILLIAMS-MERCEDES | Március 5. |