Az idényt négy győzelemmel kezdő Nico Rosberg a Magyar Nagydíjon vesztette el vezető helyét a világbajnokságon, és a nyári szünetre 19 pontos hátránnyal vonult pihenni. Ám azóta mindkét versenyt megnyerte, két pontra csökkentette a hátrányát, és Szingapúrban minden esélye megvan arra, hogy visszaelőzze Lewis Hamiltont.
„Ez egyike volt életem három legjobb körének – mondta a pole pozíciós menetéről Rosberg. – A Red Bull szuperlágy gumis köre megijesztett a második szakaszban, nem tudtuk, milyen gyors lesz az ultralágyakon. Mindent bele kellett adnom, és nagyszerű érzés, hogy sikerült. Veszélyes lesz a Red Bull a versenyen, főleg úgy, hogy a szuperlágyakon rajtol."
SZEPTEMBER 16., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:45.823 |
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:44.152 |
SZEPTEMBER 17., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Rosberg 1:44.352 |
pole: Rosberg 1:42.584, 2. Ricciardo 1:43.115 |
SZEPTEMBER 18., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.808 km) rajtja |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Október 2., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 9., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 23., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Lewis Hamilton rezignáltan vette tudomásul, hogy harmadik lett az időmérőn. A világbajnoki címvédő gratulált csapattársának, de megjegyezte, az egész idényben úgy érezte, hogy rájár a rúd.
„Nem bosszant, ami az időmérőn történt, ez a hétvége eleve nem volt az enyém – mondta Hamilton, akinek pénteki műszaki hibája miatt nem volt lehetősége versenyszimulációt futni.. – A szabadedzéseken sem voltak jó köreim, és az időmérőn sem tudtam összerakni. Az egész szezonban formán kívül vagyok, ez már nem oszt, nem szoroz. Igyekszem a lehető legjobban versenyezni, ám innen nehéz lesz előrébb jutni. A biztonsági autós időszakokban bízhatok. Nico megmutatta, milyen jó az autó, megpróbálok legalább mögé kerülni, hogy a kettős győzelem meglegyen."
Daniel Ricciardo kihasználta Hamilton gondjait, és az első sorba juttatta a Red Bullt. Az ausztrál számára stratégiai előnyt jelenthet, hogy az ultralágy helyett a szuperlágy gumikon rajtolhat, azaz tartósabbak lehetnek az abroncsai a verseny elején. Persze ez csak akkor fog számítani, ha a Red Bullnak lesz esélye a Mercedes ellen.
„Már amikor az első szabadedzésre készültünk, tudtuk, hogy megkíséreljük a második szakaszt a szuperlágy gumikkal teljesíteni. Azt hittük, mások is így fognak határozni, ezért meglepett, hogy csak mi döntöttünk e mellett – mondta Ricciardo. – Monacóban már megpróbáltuk, de az eső miatt nem tudhattuk meg, mennyire jó döntés. Majd most kiderül. Szerettem volna az első sorba kerülni, ám nem igazán hittem benne, nagyon örülök, hogy kaptam egy esélyt."
Sebastian Vettel csak az utolsó helyről kezdheti meg a vasárnapi Szingapúri Nagydíjat, mert az időmérőn gondjai akadtak a felfüggesztéssel, és sokszor szemmel láthatóan három keréken autózott. Vettelnek már a Q1-ből sem sikerült továbbjutnia, hiszen képtelen volt értékelhető kört futni. „Szégyen, hogy ez történt – nyilatkozta Vettel. – Volt annyira jó az autónk, hogy az első sorban végezhettem volna. Nyilvánvaló, hogy nem lehet három kerékkel végigmenni a pályán." Vettel azt is elmondta, hogy a kanyarstabilizátor tört el az autójában, de mivel kevés volt hátra a kvalifikáció első szakaszából, a csapat már nem tudta megoldani a problémát. „Nem maradt időnk megjavítani az elemet. Én már korábban is vissza akartam jönni a bokszba, de végül úgy döntöttünk, hogy kinn maradok, és mire később kiálltam, már reménytelen volt a helyzetem. A versenyre azonban sok gumim maradt, és ez előnyt jelenthet. Rossz lesz a rajtrács végéről rajtolni, ám egy biztonsági autós szakasz vagy valami más segíthet" – beszélt az esélyeiről a négyszeres világbajnok, aki felvetette, hogy esetleg új motort kér a versenyre – a rajthelyén ez úgysem változtat. |
Csapattársa, Max Verstappen számára nagyon jól indult a hétvége, ugyanis első lett az első szabadedzésen, a harmadik gyakorláson pedig csupán 59 ezred volt a hátránya az élen végző Rosberggel szemben. A kvalifikáció azonban nem úgy alakult a holland számára, ahogy szerette volna, és végül a negyedik helyen végzett.
„Nem vagyok túl boldog – mondta Verstappen az időmérőt követően. – Egész hétvégén gyors voltam, de most nem tudtam megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Nehéz volt felmelegíteni a gumikat, az elsők többször is blokkoltak. Ha nem érzed magad kényelmesen az autóban ezen a pályán, akkor nehéz gyorsan menni. Meglátjuk, hogy alakul a verseny. A rajtpozícióm nem tökéletes, de azért nem is annyira rossz."
Kimi Räikkönen Sebastian Vettel korai búcsúja után egyetlen állva maradt ferrarisként teljesítette a kvalifikáció nagy részét, s az ötödik helyet szerezte meg. A finn nem elégedett a rajtpozícióval, azonban tudja, hol hibázott.
„A szabadedzéseken közelebb voltunk az előttünk lévőkhöz, de az is igaz, hogy az edzések nem a valós képet mutatják – ismerte el Räikkönen. – Az ötödik hely kiábrándító, ettől függetlenül úgy gondolom, mindent kihoztam az autóból. Jól sikerült az első köröm, viszont tudtam, hogy a másodiknál többet kell beleadnom, és többet is kell kockáztatnom. Túl szélesen vettem be az első kanyart, és az utolsó szektorban is gondjaim voltak a tapadással. Az autónk jól működik, ám több tapadásra lenne szükségünk, hogy gyorsabbak lehessünk."
Sergio Pérez nyolc rajthelyes büntetést kapott, mert veszélyesen közlekedett sárga zászlónál. Az időmérő második szakaszának végénRomain Grosjean és Jenson Button leálló autója miatt is sárga zászlókat lengettek, a mexikói mégis olyan jó kört ment, hogy bejutott vele a harmadik szakaszba.
A Force India pilótáját öt rajthellyel sorolják hátrébb azért, mert nem lassított le kellőképpen, és hárommal azért, mert megelőzte sárga zászlónál Esteban Guitiérrezt. Így Pérez a 10. helyett a 18. rajthelyről indul.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
9. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
16. | Kevin Magnussen | dán | Renault |
17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari |
18. | Sergio Pérez* | mexikói | Force India-Mercedes |
19. | Jolyon Palmer | brit | Renault |
20. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes |
21. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes |
22. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
*5+3 rajthelyes büntetés a sárga zászló figyelmen kívül hagyásáért |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:42.584 | átlag: 177.747 km/ó |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:43.115 | 0.531 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.288 | 0.704 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:43.328 | 0.744 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:43.540 | 0.956 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:44.197 | 1.613 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:44.469 | 1.885 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:44.479 | 1.895 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:44.553 | 1.969 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:44.582 | 1.998 |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:44.740 | |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:44.991 | |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:45.144 | |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:45.593 | |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:45.723 | |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:47.827 | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:46.825 | |
18. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:46.860 | |
19. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:46.960 | |
20. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:47.667 | |
21. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:48.296 | |
22. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:49.116 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Ricciardo | 1:44.255 | 1. | Rosberg | 1:43.020 |
2. | Räikkönen | 1:44.964 | 2. | Hamilton | 1:43.471 |
3. | Verstappen | 1:45.036 | 3. | Ricciardo | 1:43.933 |
4. | Hamilton | 1:45.167 | 4. | Verstappen | 1:44.112 |
5. | Pérez | 1:45.204 | 5. | Räikkönen | 1:44.159 |
6. | Button | 1:45.262 | 6. | Kvjat | 1:44.475 |
7. | Kvjat | 1:45.291 | 7. | Sainz | 1:44.493 |
8. | Rosberg | 1:45.316 | 8. | Alonso | 1:44.653 |
9. | Alonso | 1:45.373 | 9. | Pérez | 1:44.703 |
10. | Gutiérrez | 1:45.465 | 10. | Hülkenberg | 1:44.737 |
11. | Sainz | 1:45.499 | 11. | Bottas | 1:44.740 |
12. | Grosjean | 1:45.609 | 12. | Massa | 1:44.991 |
13. | Massa | 1:46.056 | 13. | Button | 1:45.144 |
14. | Hülkenberg | 1:46.081 | 14. | Gutiérrez | 1:45.593 |
15. | Bottas | 1:46.086 | 15. | Grosjean | 1:45.723 |
16. | Ericsson | 1:46.427 | 16. | Ericsson | 1:47.827 |
17. | Magnussen | 1:46.825 | |||
18. | Nasr | 1:46.860 | |||
19. | Palmer | 1:46.960 | |||
20. | Wehrlein | 1:47.667 | |||
21. | Ocon | 1:48.296 | |||
22. | Vettel | 1:49.116 |