Max Verstappen nagy győzelmet aratott a fő rivális Lewis Hamilton egyik kedvenc vadászterületén két héttel ezelőtt, s 12 pontra növelte, vagyis megduplázta az előnyét a bajnoki összetettben, szóval magabiztosan készülhetett a folytatásra, főleg annak tudatában, hogy a mexikói pálya köztudottan kedvez a Red Bullnak.
NOVEMBER 5., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.341 | ||||
2. szabadedzés: 22.00–23.00 | ||||
NOVEMBER 6., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 18.00–19.00 | ||||
Időmérő: 21.00–22.00 | ||||
NOVEMBER 7., VASÁRNAP | ||||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda |
A „vörös bikák” nem is más céllal érkeztek meg a helyszínre, mint hogy kettős győzelemmel távozzanak, így az első szabadedzés legnagyobb kérdése az volt, Verstappenéknek sikerül-e már a hétvége kezdetén lépéselőnybe kerülni.
A mezőny gyorsan ellepte az Autódromo Hermanos Rodríguezt, igaz, a csapatok által választott gumitaktika meglehetősen eltérő volt, hiszen az első fél órában a lágy, a közepes és a kemény keveréket is sokan használták.
Érdekes volt látni, hogy a két élcsapat is más-más stratégiára voksolt, hiszen a Mercedes azonnal felpakolta a piros jelzésű Pirelliket, míg a Red Bull a keményen kezdte meg a körözést. Ám hiába volt papíron nagy a gumikülönbség, az első helyen a két vb-aspiráns, Hamilton és Verstappen váltotta egymást, s félidőben is mindössze 45 ezred választotta el őket kettejüket, méghozzá a brit javára.
A vezető kettőst Cunoda Juki követte, akiről hamar kiderült, hogy csak a mezőny végéről vághat majd neki vasárnap a futamnak, miután az AlphaTauriban több motorelemet is cserélni kellett. A japánhoz hasonlóan Lance Stroll is ugyanezen okból kényszerül a rajtrács végére.
Az első ötöst Valtteri Bottas, valamint Pierre Gasly egészítette ki, míg a hazai pályán versenyző Sergio Pérez, illetve Charles Leclerc egy-egy koccanással hívta fel magára a figyelmet. A két versenyző a 16-os kanyarnál hibázott, és találta el az autó hátuljával a falat, a mexikói ráadásul el is vesztette a hátsó szárnya felét az ütközés következtében, így egy időre a garázsba kényszerült.
A „vörös bikák” azonban szerencséjükre viszonylag hamar végeztek az RB16B-vel, így a mexikói még vissza tudott térni a pályára a kockás zászló megjelenése előtt.
Az újabb lágyon teljesített körök után aztán Bottas vette át a vezetést, a finn 1:18.341-nél állította meg a stoppert, mögé a csapattárs, Hamilton zárkózott fel 76 ezredes hátránnyal, míg a harmadik pozíciót Verstappen foglalta el – a holland lemaradása bő egy tized volt.
Az első hármast Pérez követte, majd Gasly, Carlos Sainz Jr., Fernando Alonso, Leclerc, Esteban Ocon, valamint Sebastian Vettel egészítette ki az első tíz sorát.
A két gyakorlás között Hamiltonnak, valamint a tizenkettedik helyen záró Kimi Räikkönennek is jelenése lesz a sportfelügyelőknél, miután nem a kijelölt úton tértek vissza a pályára az 1–3-as kanyarnál.
Folytatás 22 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.341 | átlag: 197.781 km/ó | 28 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.417 | 0.076 mp h. | 24 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.464 | 0.123 | 28 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.610 | 0.269 | 20 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:18.985 | 0.644 | 23 |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.463 | 1.122 | 26 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:19.656 | 1.315 | 26 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.667 | 1.326 | 20 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.759 | 1.418 | 20 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:19.858 | 1.517 | 27 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:20.011 | 1.670 | 30 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.026 | 1.685 | 26 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.030 | 1.689 | 27 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.273 | 1.932 | 25 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.301 | 1.960 | 26 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.344 | 2.003 | 27 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:20.517 | 2.176 | 23 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.580 | 3.239 | 23 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:22.144 | 3.803 | 27 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:22.819 | 4.478 | 24 |