Remek formában várta a Red Bull a mexikói kvalifikációt, mert nemcsak az élen zárta a második és a harmadik szabadedzést, hanem igen nagy is volt a fölénye a Mercedeshez képest. Max Verstappen azonban nem éppen problémamentesen kezdte meg az időmérőt – már percek elteltek a Q1-ből, amikor még mindig szerelték a 33-as számú autó hátulját.
Igaz, a Red Bull nyertek némi időt azzal, hogy hét perccel az első szakasz kezdete után félbe kellett szakítani az időmérőt. Lance Stroll miatt került elő a piros zászló: a kanadai az utolsó kanyarban falnak csapta az Aston Martinját. A kvalifikáció hosszabb ideig állt, mert igencsak megsérült az energiaelnyelő fal ott, ahol Stroll becsapódott, így helyre kellett hozni az elemet, mielőtt újra a pályára engedték volna a versenyzőket.
Huszonöt percnyi várakozás után folytatódhatott az időmérő, amelyet Verstappen is végre meg tudott kezdeni. Carlos Sainz Jr. számára azonban majdnem azonnal véget is ért, hiszen az 55-ös számú Ferrariban elment a motorerő a bokszutcából kijövet. Sainz kapott néhány utasítást a csapatrádión, és végül sikerült újra működésre bírnia a gépet.
Az első gyors köre máris az élre repítette Verstappent, aki ráadásul elsőként ment be a hétvégén 1:17 alá. A Q1 legvégén azonban gyorsan javult a pálya, így többen sokat javítottak. Az élen Bottas zárta az első szalaszt, a második Charles Leclerc lett, majd következett Verstappen. Kiesett Fernando Alonso, Nicholas Latifi, Mick Schumacher, Nyikita Mazepin és az időmérő elején nagyot bukó Stroll.
NOVEMBER 5., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.341 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.301 | ||||
NOVEMBER 6., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:17.024 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:15.875 | ||||
NOVEMBER 7., VASÁRNAP | ||||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda |
A Mercedesnek és egész pontosan Lewis Hamiltonnak sikerült megvillantania magát a Q2 elején, Verstappen igen gyors körétől ugyanis csupán 16 ezredmásodperccel maradt el. Szintén pozitív értelemben hívta fel magára a figyelmet Cunoda Juki, aki a harmadik helyen állt az első próbálkozások után.
A japán ráadásul csak bő két tizedmásodperccel maradt el Verstappen idejétől, és harmadikként jutott be a Q3-ba. Az utolsó percekben Hamilton ugrott az élre, így a Mercedes elsőségét hozta az időmérő második szakasza. Búcsúzni kényszerült viszont Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, George Russell, Antonio Giovinazzi és Esteban Ocon.
Bár a Mercedes fejlődése megfigyelhető volt az első két szakaszban, az utolsó rész első körei után a német istálló mindkét versenyzője Verstappen előtt állt. Az addigi leggyorsabb Bottas ráadásul 3.5 tizedmásodpercet adott a hollandnak, akinek az utolsó köre sem sikerült túl jól. Verstappent a pályát előtte elhagyó Pérez és Cunoda zavarta meg, s már nem tudott igazán harcba szállni a mercedesesekkel a rajtelsőségéért.
Bottasé lett a pole pozíció a Mexikói Nagydíjon, mellőle Hamilton várhatja majd a piros lámpák kialvását. A Red Bull versenyzői Verstappen, Pérez sorrendben a második sorból vághatnak neki a 71 körös futamnak.
A Mexikói Nagydíj vasárnap 21 órakor veszi kezdetét!
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.875 | átlag: 204.209 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.020 | 0.145 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.225 | 0.350 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:16.342 | 0.467 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.456 | 0.581 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:16.761 | 0.886 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.763 | 0.888 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.837 | 0.962 |
9. | Cunoda Juki* | japán | AlphaTauri-Honda | 1:17.158 | 1.283 |
10. | Lando Norris* | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.830 | 20.955 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:17.746 | 1.272 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.958 | 1.484 |
13. | George Russell** | brit | Williams-Mercedes | 1:18.172 | 1.698 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.290 | 1.816 |
15. | Esteban Ocon* | francia | Alpine-Renault | 1:18.405 | 1.931 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.452 | 1.725 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.756 | 2.029 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:18.858 | 2.131 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:19.303 | 2.576 |
20. | Lance Stroll* | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.873 | 4.146 |
* a mezőny végéről rajtol erőforráselemek cseréje miatt | |||||
** 5 rajthelyes büntetés sebességváltó cseréje miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:16.727 | 1. | Hamilton | 1:16.474 |
2. | Leclerc | 1:16.748 | 2. | Verstappen | 1:16.483 |
3. | Verstappen | 1:16.788 | 3. | Cunoda | 1:16.701 |
4. | Gasly | 1:16.908 | 4. | Bottas | 1:16.864 |
5. | Pérez | 1:17.003 | 5. | Gasly | 1:16.955 |
6. | Hamilton | 1:17.207 | 6. | Leclerc | 1:17.034 |
7. | Cunoda | 1:17.330 | 7. | Pérez | 1:17.055 |
8. | Vettel | 1:17.502 | 8. | Ricciardo | 1:17.092 |
9. | Sainz | 1:17.517 | 9. | Sainz | 1:17.248 |
10. | Norris | 1:17.569 | 10. | Norris | 1:17.473 |
11. | Räikkönen | 1:17.606 | 11. | Vettel | 1:17.746 |
12. | Ricciardo | 1:17.719 | 12. | Räikkönen | 1:17.958 |
13. | Giovinazzi | 1:17.897 | 13. | Russell | 1:18.172 |
14. | Russell | 1:17.958 | 14. | Giovinazzi | 1:18.290 |
15. | Ocon | 1:18.126 | 15. | Ocon | 1:18.405 |
16. | Alonso | 1:18.452 | |||
17. | Latifi | 1:18.756 | |||
18. | Schumacher | 1:18.858 | |||
19. | Mazepin | 1:19.303 | |||
20. | Stroll | 1:20.873 |