A Mexikói Nagydíj pénteki és szombati napja a Red Bull dominanciájáról szólt – miután Max Verstappen megnyerte mindhárom szabadedzést, az első sort is a „bikák” bérelték ki az időmérőn. A pole pozíció azonban kisebb meglepetésre Daniel Ricciardóé lett.
Az ausztrál a szezon végén elhagyja az osztrák istállót – a Renault-nál folytatja karrierjét –, és vélhetően szép befejezést szeretett volna Red Bull-os éveinek. A rajt azonban nem sikerült túl jól az ausztrál számára, miközben úgy tűnt, hogy Hamilton (kibújva a két Red Bull között) átveszi a vezetést, Verstappen jobb íven volt, így az első kör végén a holland vezette a versenyt. A világbajnoki reményei életben tartásáért küzdő Sebastian Vettel maradt a negyedik.
A mezőny második felében történt néhány koccanás, Brendon Hartley és Esteban Ocon emiatt már az első kör végén a bokszutcába hajtott orrkúp-, illetve kerékcserére. Egy körrel később Fernando Alonso még rosszabbul járt. A spanyol McLarenjében – miután az első körben Oconnal összeért – technikai hiba lépett fel, amiért Alonso félrehúzódott, és megállt. „Pályára küldték” a virtuális biztonsági autót, de a korlátozás mindössze négy körig tartott.
Nyolc körrel a rajt után Hamilton máris arra panaszkodott, hogy ultralágy gumijai rohamosan fogynak. A 12. körben – csapattársával egyszerre – ki is állt friss abroncsokért, majd egy körrel később Ricciardo is letudta a kerékcseréjét. Verstappen a 14. körben állt ki az élről ugyanezen ok miatt.
OKTÓBER 26., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1.Verstappen 1:16.656 |
2. szabadedzés 1. Verstappen 1:16.720 |
OKTÓBER 27., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:16.284 |
Időmérő edzés: 1. Ricciardo 1:14.759 |
OKTÓBER 28., VASÁRNAP |
verseny: 1. Verstappen 2. Vettel 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj |
Az élmezőnyből Räikkönen zárta az első kerékcserék sorát, az állás nem változott az első hat között. A 25. körre csupán a 13. helyen álló Hartley autóján voltak fenn ultralágy gumik, a nem sokkal az előtt a bokszutcát megjáró Lance Stroll pedig azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a nem éppen tökéletesen sikerült kerékcseréje közben elesett az egyik szerelője. Szerencsére nem történt nagyobb baj.
Verstappen hihetetlen tempót diktált az élen, a 28. körre már több mint 10 másodperc volt az előnye a második helyen autózó Hamilton előtt.
A 31. körben ismét virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe, ekkor Carlos Sainz Jr. Renault-ja állt meg a pálya szélén. Két körig korlátozták a szabad versenyzést, majd az újraindítás után Vettel tovább támadhatta Ricciardót. A 34. körben sikerült elkapnia az ausztrált, és feljött a harmadik helyre.
A német könnyen lerázta magáról Ricciardót, nem sokkal később pedig már Hamiltont támadhatta a második helyért. Az előzésre sem kellett sokat várni – a 38. körben Vettel maga mögé utasította vb-riválisát.
A 41. körben a hazai pályán versenyző Sergio Pérez futama ért véget fékproblémák miatt. Ricciardo közben rohamosan közeledett Hamiltonra, majd a 47. körben hibára kényszerítette a britet. Hamilton elfékezte a már igencsak rossz állapotban lévő gumijait, és a pálya menti füvet is megjárta. Ricciardo így feljött a második helyre, Hamilton pedig a bokszutca felé vette az irányt friss ultralágy abroncsokért.
Néhány körön belül az élen állók is újra megjárták a bokszutcát – kivéve Ricciardót, aki, úgy tűnt, végigcsinálhatja a versenyt egy kiállással. A 62. körben azonban jött a dráma, a 3-as számú Red Bullból ugyanis először fehér füst szállt fel, majd le is állt a gép. Idén nyolcadik alkalommal esett ki Ricciardo technikai probléma miatt.
Ismét a virtuális biztonsági autó lassította a mezőnyt, ez alatt Bottas harmadszor is megjárta a bokszutcát friss gumikért. Közben az élen álló Verstappen arra kérte a csapatát, hogy ellenőrizze a motorját, szükséges-e lecsavarni azt a hátralévő nyolc körre. Könnyen megtehette volna, ugyanis 14 másodperces előnyt épített ki a második Vettellel szemben.
Hartley 5 másodperces időbüntetést, illetve két büntetőpontot is kapott az Oconnal történt incidens miatt, így a 14. helyre esett vissza. |
A Red Bull végül elővigyázatosságból állított is a holland erőforrásán, Verstappen így könnyen behozta az autót az első helyre. Mögötte a Ferrari párosa végzett Vettel, Räikkönen sorrendben, majd jött Hamilton a negyedik helyen, aki ezzel biztossá tette ötödik világbajnoki győzelmét.
Az első tízben végzők további sorrendje: Bottas, Hülkenberg, Leclerc, Vandoorne, Ericsson és az utolsó helyről rajtoló Gasly.
Hiába vált biztossá Hamilton idei vb-győzelme, a szezonból hátravan még két hétvége. Az elsőre két hét múlva kerül sor Brazíliában.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:38:28.851 | |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 17.316 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 49.914 mp h. | |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.738 p h. | |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1 kör h. | |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 2 kör h. | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. | |
8. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 2 kör h. | |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. | |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 2 kör h. | |
11. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 2 kör h. | |
12. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
13. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
14. | Brendon Hartley* | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 2 kör h. | |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 61 | hidraulika | |
Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 38 | fék | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 28 | elektronika | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 3 | baleset | |
* 5 másodperces időbüntetés baleset okozásáért |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 9 | 15 | 18 | 358 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 11 | 18 | 294 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 11 | 16 | 236 |
4. | Valtteri Bottas | – | 8 | 17 | 227 |
5. | Max Verstappen | 2 | 9 | 15 | 216 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 11 | 146 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 69 |
8. | Sergio Pérez | – | 1 | 10 | 57 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 9 | 53 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 9 | 50 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 10 | 49 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 12 | 45 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 31 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 29 |
15. | Charles Leclerc | – | – | 8 | 27 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 4 | 12 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 6 | 9 |
18. | Lance Stroll | – | – | 2 | 6 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 3 | 4 |
20. | Szergej Szirotkin | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 585 |
2. | Ferrari | 530 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 362 |
4. | Renault | 114 |
5. | Haas-Ferrari | 84 |
6. | McLaren-Renault | 62 |
7. | RPFI-Mercedes | 47 |
8. | Alfa Romeo Sauber | 36 |
9. | Toro Rosso-Honda | 33 |
10. | Williams-Mercedes | 7 |