A Formula–1-et az Egyesült Államokban tizenegyedik pályaként vendégül látó Miami International Autodrome-on szikrázó napsütésben kezdhették meg a versenyzők a felkészülést, akiknek nemcsak az új pályával, hanem a csapatuk által hozott újdonságokkal is ismerkedniük kellett.
MÁJUS 6., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:31.098 | ||||
2. szabadedzés: 23.30–00.30 | ||||
MÁJUS 7., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 19.00–20.00 | ||||
Időmérő 22.00–23.00 | ||||
MÁJUS 8., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja: 21.30 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
A tíz alakulatból ugyanis nyolc készült fejlesztésekkel, köztük a továbbra is a helyes irányt kereső Mercedes, amely új első és hátsó szárnyat is hozott az idény ötödik viadalára, és saját bevallása szerint is kísérletként fogja fel a hétvégét.
Az ismerkedés eléggé döcögősen indult, Max Verstappen a falat súrolta a Red Bull-lal, Charles Leclerc és Csou Kuan-jü megpördült, míg Esteban Ocon veszély kiengedés miatt került bajba, miután csapata teljesen ráengedte George Russellre, aminek következményeként a brit kénytelen volt megállni a bokszutcában – ez utóbbi esetet ráadásul a sportfelügyelők is vizsgálják.
Az első köröket követően Carlos Sainz Jr. vezérletével a Ferrari kettőse állt az élen, mögöttük az autó túlmelegedése okán az első etapját néhány kör után abbahagyó Verstappen, Pierre Gasly, az alacsony leszorítóerős csomaggal futó Russell, Valtteri Bottas, az ülésére panaszkodó Sergio Pérez, Alexander Albon, Lewis Hamilton, valamint Lando Norris alkotta az első tízest.
Félidőben továbbra is Sainz vezetett, ráadásul a közepesen elért idejével, míg mögé kisebb meglepetésre a már lágyon futó Hamilton zárkózott fel 21 ezredes hátránnyal. A hétszeres világbajnokot a csapattárshoz hasonlóan a sárga jelzésű Pirelliken köröző Leclerc követte, majd Norris és Pérez egészítette ki a top 5-öt.
Nem sokkal később aztán kényszerű szünet következett, a piros zászlós szakasz kiváltója a mindhárom napra különböző sisakdizájnnal készülő Valtteri Bottas volt, aki a 7-es kanyarnál hibázott és állt bele az autó hátuljával a falba.
Nem sokkal a megszakítás után aztán Sainz került bajba, a spanyol a 4-es kanyarnál csúszott meg, és mutatott be egy megforgást a friss lágyakon, aminek következményeként jobb első defektet kapott.
Az utolsó percekben a mezőny nagy része újabb gyors köröket futott, és jócskán átalakult az addig kialakuló sorrend is: Leclerc végül 1:31.098-as idővel zárt az élen, őt kisebb meglepetésre Russell követte 71 ezredes hátránnyal, majd Verstappen, Pérez és Gasly egészítette ki a top 5-öt.
Hatodikként a Williamsszel remeklő Albon érkezett, mögötte az utolsó gyors körén forgalomba kerülő Hamilton, Kevin Magnussen és Daniel Ricciardo alkotta az első tízes sorát.
Folytatás 23 óra 30 perckor a második szabadedzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.098 | átlag: 213.870 km/ó | 26 kör |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:31.169 | 0.071 mp h. | 23 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.277 | 0.179 | 14 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:31.301 | 0.203 | 22 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:31.498 | 0.400 | 27 |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:31.528 | 0.430 | 25 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.854 | 0.756 | 20 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.956 | 0.858 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:32.559 | 1.461 | 20 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.592 | 1.494 | 21 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.615 | 1.517 | 26 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:32.884 | 1.786 | 31 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.020 | 1.922 | 23 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:33.024 | 1.926 | 24 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.417 | 2.319 | 27 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.576 | 2.478 | 23 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.773 | 2.675 | 13 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:34.043 | 2.945 | 27 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:34.945 | 3.847 | 20 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.637 | 4.539 | 27 |