A napsütéses csütörtöki szabadedzések után szombat reggelre megérkezett az eső Monacóba, ám a harmadik szabadedzés kezdetére nemcsak elállt, de a pálya már szinte teljesen fel is száradt. A mezőny egyébként nem siette el a pályára hajtást, amikor zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, ám miután a mezőny nagy része túl volt az első körein, a csütörtökön is erős teljesítményt nyújtó Ferrari állt ismét az élen.
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK | ||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684 | ||||
MÁJUS 22., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.294 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
MÁJUS 23., VASÁRNAP | ||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 20., 15.00 | Francia Nagydíj, Paul Ricard | |||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj |
Az első negyedórában Charles Leclerc és Carlos Sainz Jr. váltogatta egymást az élen, ám a középmezőnyben igen erősnek tűnt a szintén Ferrari-motorral hajtott Alfa Romeo is. A Mercedes párosa utolsóként teljesítette az első gyors körét, Valtteri Bottas az ötödik, Lewis Hamilton a 12. pozícióban nyitott.
Húsz perc elteltével a Red Bull tudta leginkább megközelíteni a Ferrarit Max Verstappen révén, s nem sokkal később a holland át is vette a vezetést, ráadásul a hétvége addigi legjobb idejével. Az élen azonban nem sok időt tölthetett, hiszen bár minimálisan, de Sainznak sikerült túlszárnyalnia az idejét a következő percekben.
Később azonban Sainz edzése majdnem drámai fordulatot vett, ugyanis Lando Norrisszal nem értettek meg egymást a pálya utolsó szektorában, és nem sokon múlt, hogy a brit nem szaladt bele hátulról a Ferrariba. Az eset szerencsésen végződött, hiszen a két autó végül nem ért össze.
Nicholas Latifi találkozása a szalagkorláttal igen csúnyán végződött. A Williams versenyzője az uszoda kijáratánál hibázott, és összetörte az autóját, ami miatt a piros zászlót is lengetni kellett. A félbeszakítás alig öt percig tartott, így a mezőnynek maradt némi ideje a végén a körözésre.
A tervezettnél mégis kicsivel hamarabb kellett befejezni a pályán zajló munkát, ugyanis az utolsó percekben Mick Schumacher még Latifiénél is jobban összetörte az autóját. A második edzéshez hasonlóan így a harmadiknak is a piros zászló vetett véget, ráadásul mivel a baleset nem sokkal a leintés előtt történt, kérdéses, hogy Schumacher részt tud-e venni az időmérőn.
Az első helyen a nem sokkal a félbeszakítás előtt az élre álló Verstappen végzett, őt a Ferrari párosa követte Sainz, Leclerc sorrendben. Az első tízbe még Bottas, Pérez, Norris, Hamilton, Räikkönen, Gasly és Vettel fért be.
Folytatás 15 órakor az időmérővel!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.294 | átlag: 168.502 km/ó | 19 kör |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:11.341 | 0.047 mp. h. | 28 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.552 | 0.258 | 27 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:11.765 | 0.471 | 21 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:11.817 | 0.523 | 18 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.988 | 0.694 | 20 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.020 | 0.726 | 20 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.298 | 1.004 | 25 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:12.357 | 1.063 | 28 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:12.537 | 1.243 | 24 |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.539 | 1.245 | 21 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.700 | 1.406 | 22 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.959 | 1.665 | 25 |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:13.139 | 1.845 | 21 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:13.329 | 2.035 | 19 |
16. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:13.390 | 2.096 | 20 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:13.447 | 2.153 | 29 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:13.475 | 2.181 | 22 |
19. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:13.522 | 2.228 | 30 |
20. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:13.614 | 2.320 | 18 |