Az olasz istálló egy évvel ezelőtt többek között egy a Mercedesétől teljesen eltérő első szárnykoncepcióval kezdte meg az évet, aminek eredményeképp bár autója rendkívül gyors volt az egyenesekben, a leszorítóerő hiánya miatt a versenyzők nehezen tudták a megfelelő működési tartományba hozni az abroncsokat, s az ebből adódó gumikezelési problémák nyomán csak bizonyos pályákon tudták eredményre is váltani az előnyüket, illetve kihasználni a motorerőt.
A Ferrari végül újabb évet fejezett be a konstruktőri tabella második helyén, az olaszok nyeretlenségi szériája így már 2008 óta íródik, hiszen azóta nem tudták elhódítani egyik címet sem.
A hírek szerint az újabb sikertelen idény után a gárda úgy határozott, alapjaiban szabja át a 2019-es autóját, és nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ezúttal nagyobb leszorítóerő álljon a rendelkezésére. A pletykák szerint azonban a változtatások eddig nem hozták a remélt eredményeket, s az Auto Bild információ szerint a mérnökök egyelőre azt sem tudják, mi lehet ennek az oka.
Idejük viszont még van, főleg, ha valóban azt az utat választják, mint egy évvel ezelőtt a Mercedes is. A németek ugyanis egy olyan alapautóval vágtak neki az első teszthétnek, amellyel nem állt szándékukban versenyezni, így több idejük maradt annak a konstrukciónak a fejlesztésére, amelyet ténylegesen akartak használni a továbbiakban.
Igaz, ezúttal kevesebb tesztlehetőség áll a csapatok rendelkezésére, hiszen a kétszer négynapos teszt helyett ezúttal összesen 6 napot gyakorolhatnak, így a kockázat is nagyobb. Nem mellesleg a Ferrarit az is hátráltathatja, hogy új szimulátora a hírek alapján a tervezettnél csak később készül el, így egyelőre a régebbire kell hagyatkoznia.
„Az a célunk, hogy jóval nagyobb legyen az idei autónk leszorítóereje. Ez persze azt eredményezi, hogy nagyobb lesz a légellenállás is, szóval nem számítunk arra, hogy akkora előnyünk lesz az egyenesekben, mint eddig – bocsátotta előre a csapatfőnök, Mattia Binotto, majd azt is elárulta, hogy sokat változtatnak az erőforrásukon is, ami azt vetíti előre, a 2020-as gép alapjaiban fog eltérni az elődjétől.
A Ferrari február 11-én leplezi le az új konstrukcióját a Romolo Valli városi színházban.
CSAPAT | DÁTUM | BEMUTATÓ |
MERCEDES | Február 14. | |
FERRARI | Február 11. | |
RED BULL | ? | |
MCLAREN | Február 13. | |
RENAULT | Február 12. | |
ALPHA TAURI | Február 14. | |
RACING POINT F1 | Február 17. | |
ALFA ROMEO | Február 19. | |
HAAS | ? | |
WILLIAMS | ? |