Noha a Ferrari magabiztosan kezdett a melbourne-i nyitó napon, az új diffúzort használó Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak a második szabadedzésen, és elégedett volt az új elemmel, a maranellóiak szombatról vasárnapra virradóra visszatértek a korábbi verzióhoz, mert nem akarták igazságtalan előnyhöz juttatni a monacóit. Így érdekes volt látni, hogy a Red Bull vajon közelebb tud-e kerülni hozzá.
ÁPRILIS 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:19.806 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.978 | ||||
ÁPRILIS 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 5.00–6.00 | ||||
Időmérő: 8.00–9.00 | ||||
ÁPRILIS 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja: 7.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami | |||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A Scuderia mellett az új hátsó szárnnyal készülő Aston Martin is visszaváltott a kisebb leszorítóerőt generáló csomagra, és azon volt, hogy simább tréninget fusson a kezdeti nehézségek után. A silverstone-iak számára azonban a szombat sem indult zökkenőmentesen: Lance Stroll késve gurulhatott ki a garázsból, mert a csapat nem végzett még a beállítások módosításával, amivel a negyedik DRS-zóna kivételére reagált, míg Sebastian Vettel mindössze néhány tapogatózó körig jutott.
Az erőforráscsere miatt a teljes második gyakorlást kihagyni kényszerülő német ugyanis kisebb hibát követett el, és beleszállt a falba az Aston Martinnal. Az első két nagydíjtól a pozitív koronavírustesztje miatt távol maradó négyszeres világbajnok azonnal elnézést kért a csapatától, amelyre nagy munka vár a kvalifikáció előtt, hiszen többek között a padlólemez is sérült az AMR22-esen.
Az esetet piros zászlós szakasz követte, ekkor az első lágy gumis körét már teljesítő Fernando Alonso állt az élen a fejlesztésekkel nagyot javuló, és Ausztráliában a harmadik erővé előrelépő Alpine-nal, míg a Red Bull szemlátomást szenvedett. A pénteken a helyes beállítások megtalálásában még nagyon bízó Max Verstappen pont a gyors köre végén forgott meg, miután egyéni legjobb első, és abszolút legjobb második szektort futott, majd az incidens után már nem is igazán tudott időmérős szimulációt futni.
Nem az egyéni címvédő volt az egyetlen, aki hibázott: Lewis Hamilton több kisebb hibát is vétett, és egy ízben még a falat is érintette a továbbra is pattogó Mercedesszel. A hétszeres világbajnok miatt többször is lendült a sárga zászló, és noha egy ponton lila első részidőt ért el, csak sokszori próbálkozás után tudott egy másodpercen belülre kerülni az újabb lágy gumis körök után élre álló Lando Norrishoz viszonyítva.
A McLaren britje 1:19.117-nél állította meg a stoppert, és kisebb meglepetésre meg is tartotta az első helyet, mert az utolsó percekben friss lágyakat kapó Leclerc is elmaradt tőle 132 ezreddel. Harmadikként Sergio Pérez érkezett, míg a negyedik helyet Alonso foglalta el, méghozzá nem is nagy hátránnyal, a top 4-et ugyanis mindössze 158 ezred választotta el egymástól.
A top 5-öt Carlos Sainz Jr. zárta, míg az első tízbenmég Daniel Ricciardo, Verstappen, Hamilton, Valtteri Bottas, valamint Cunoda Juki végzett.
George Russell tizenegyedik lett a másik Mercedesszel, míg a hétvégén gyomorbántalmakkal küzdő Kevin Magnussen tizenhetedikként zárt.
A gyakorlás végén másodszor is előkerült a piros zászló, Stroll törte kissé össze az egyetlen állva maradt Aston Martint a 11-es kanyarban, így meglehetősen nagy lesz a sürgés-forgás a silvertone-i alakulatnál a következő két órában.
Folytatás 8 órakor az időmérővel.
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.117 | átlag: 240.160 km/ó | 12 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.249 | 0.132 mp h. | 15 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:19.265 | 0.148 | 17 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:19.275 | 0.158 | 15 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.419 | 0.302 | 17 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.693 | 0.576 | 14 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.809 | 0.692 | 16 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.896 | 0.779 | 13 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.008 | 0.891 | 17 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:20.071 | 0.954 | 12 |
11. | George Russell | brit | Mercedes | 1:20.096 | 0.979 | 16 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.133 | 1.016 | 14 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.205 | 1.088 | 14 |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.692 | 1.575 | 17 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.836 | 1.719 | 16 |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:20.958 | 1.841 | 16 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.025 | 1.908 | 14 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.050 | 1.933 | 14 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.636 | 2.519 | 11 |
20. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | – | 5 |