Hiába Lewis Hamiltoné lett a győzelem, a Brazil GP kulcsfigurája Max Verstappen volt. A Red Bull pilótája megnyerhette volna a versenyt, a 44. körben azonban összeakadt Esteban Oconnal. Verstappen kicsúszott, a mögötte érkező Hamilton pedig vissza tudta venni az első helyet, majd végül abban a pozícióban is látta meg a kockás zászlót. A holland a leintést követően ingerülten nyilatkozott.
„Nagyszerű autónk volt ma, aminek nagyon örülök, és a stratégia is jól működött. A saját tempómmal tudtam menni, amíg nem löktek ki – emlékezett vissza. – Azt hiszem, hogy a büntetés eleget mond, hiszen ha a sportfelügyelők így döntenek, akkor tudni lehet, hogy ki volt a hibás az adott szituációban. Könnyen lehet a futam után azt mondani, hogy nekem volt több veszítenivalóm, de én csak próbáltam a magam versenyét futni. Majd hirtelen egy hátrébb lévő megpróbál velem versenyezni és nagyot kockáztatva bevetődik. Mit tehetnék ilyenkor? Számomra az a büntetés, hogy elveszítettem a győzelmet, de remélhetőleg tizenöt év múlva ezen is már csak nevetni fogunk.”
Verstappen és Ocon ügyének egyébként korántsem nem lett vége a leintés után: a holland a mérlegeléskor rátámadt Oconra, amiért mindkettőjüket behívták a sportfelügyelők, majd döntést is hoztak Verstappen ellen. A futam utáni sajtótájékoztatón Verstappen ismét beszélt a történtekről.
NOVEMBER 9., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:09.011 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:08.846 |
NOVEMBER 10., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:07.949 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:07.281 |
NOVEMBER 11., VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton 2. Verstappen 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ (UTOLSÓ) FUTAM |
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj |
„Odamentem hozzá, hogy rákérdezzek a dologra, ő meg csak egy hülye választ adott. Amikor lobbanékony vagy, megtörténik az ilyen, de én is versenyző vagyok. Végül nem történt semmi, és nem tudom, mi baja volt” – fogalmazott a hatodik győzelmétől megfosztott Red Bull-pilóta.
Természetesen Esteban Ocont is megkérdezték az esetről, aki szerint Verstappennek nem lett volna szabad így viselkednie. Úgy tűnik, a francia akkor még nem volt tisztában azzal, hogy a kisebb verekedésről készült videó szinte azonnal bejárta az internetet, de abban biztos volt, hogy agresszív ellenfele nem mutatott jó példát a fiatalabb generációnak.
„Durva és amatőr viselkedés volt a részéről – vélekedik Ocon. – Az FIA munkatársának kellett leállítania őt. Ha nem így tett volna, megütött volna, viszont ez talán jó lett volna, mert mindenki láthatta. Profi versenyzőként nem így kellene viselkedned. Közvetlenül a futam után feldúlt vagy, amit megértek, de beszélhetsz is, nem kell rögtön a kezeidet használnod. A csatározásnak a pályán kell folynia, sportolók vagyunk, és sok gyerek és televíziónéző figyel minket, ha pedig a ma történteket felvették, annak hatalmas hírértéke lesz. Számomra ez egyáltalán nem jó.”
A sportfelügyelőkkel való találkozás után egyébként a két pilóta kezet fogott egymással, ami azt feltételezi, hogy többé-kevésbé sikerült rendezniük a nézeteltérést.
A futamgyőzelem nem mellesleg Lewis Hamiltoné lett Brazíliában, ráadásul a brit egész csapatának van miért ünnepelni – a Mercedes sorozatban az ötödik konstruktőri világbajnoki címét szerezte meg Interlagosban. Hamilton a futam után ismét elmondta, mennyire hálás, amiért a Mercedes versenyzőjeként érheti el az utóbbi években a sikereit.
„Hihetetlen kaland volt ez velük – mondta a csapattársairól és a szezonról a brit. – Ezért dolgozott mindenki az egész évben. Mindig is mondtam, hogy mekkora megtiszteltetés náluk versenyezni. Ma a lehető legjobban teljesítettünk, hiszen amúgy szenvedtünk, és a futam végéig problémáink voltak. Egy bizonyos ponton könnyű célpontok voltunk.”
Bár az utolsó körig védenie kellett a pozícióját Daniel Ricciardóval szemben, Kimi Räikkönen végül a harmadik helyen látta meg a kockás zászlót, így dobogóra állhatott Brazíliában. A futamot követően igencsak elismerően nyilatkozott a Ferrari versenyzője.
„Jó és izgalmas verseny volt. Kemény csatáink voltak végig, az autó pedig az egész futam alatt megfelelően működött – árulta el a finn pilóta. – Megvolt a sebességünk, és nem akadt különösebb problémánk. Jó volt az első szett gumi a rajtnál, de aztán kissé elkoptattam, amikor megpróbáltam megelőzni a Mercedest. Ami a stratégiát illeti, azt tettük, amit a legjobbnak gondoltunk. Természetesen ez nem a legjobb eredmény, de nem hiszem, hogy több lett volna bennünk: ráadásul nem hibáztunk és keményen küzdöttünk. A konstruktőri vb-címről tudtuk, hogy nehéz lesz megszerezni. Megtettük a tőlünk telhető legtöbbet, de sajnos ez sem volt elég. A legjobb csapat nyert idén, de így mennek a dolgok.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.09.066 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1.469 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 4.764 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 5.193 mp h. | |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 22.943 mp h. | |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 26.997 mp h. | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 44.199 mp h. | |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 51.230 mp h. | |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 52.857 mp h. | |
10. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. | |
13. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
14. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 2 kör h. | |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Nico Hülkenberg | német | Renault | 32 | feladta | |
Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 20 | feladta |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 10 | 16 | 19 | 383 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 11 | 19 | 302 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 12 | 17 | 251 |
4. | Valtteri Bottas | – | 8 | 18 | 237 |
5. | Max Verstappen | 2 | 10 | 16 | 234 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 12 | 158 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 69 |
8. | Sergio Pérez | – | 1 | 11 | 58 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 10 | 55 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 9 | 50 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 10 | 49 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 12 | 45 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 6 | 35 |
14. | Charles Leclerc | – | – | 9 | 33 |
15. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 29 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 4 | 12 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 6 | 9 |
18. | Lance Stroll | – | – | 2 | 6 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 3 | 4 |
20. | Szergej Szirotkin | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 620 |
2. | Ferrari | 553 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 392 |
4. | Renault | 114 |
5. | Haas-Ferrari | 90 |
6. | McLaren-Renault | 62 |
7. | RPFI-Mercedes | 48 |
8. | Alfa Romeo Sauber | 42 |
9. | Toro Rosso-Honda | 33 |
10. | Williams-Mercedes | 7 |