Max Verstappen több mint száz pontos előnnyel és abszolút favoritként érkezhetett meg Monzába, míg a némileg sárgába öltöző Ferrari, valamint az elmúlt versenyeken egyre magabiztosabb formát mutató Mercedes nehezebb hétvégére készült, az első edzés legnagyobb kérdése így az volt, mennyire tudnak a riválisok közel kerülni a „vörös bikákhoz”.
SZEPTEMBER 9., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:22.410 | |||||
2. szabadedzés: 17.00–18.00 | |||||
SZEPTEMBER 10., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
SZEPTEMBER 11., VASÁRNAP | |||||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
Az már csütörtök délután biztossá vált, hogy Lewis Hamilton, valamint Valtteri Bottas is rajtbüntetést kap motorelemcsere okán, és az első egyórás gyakorlás ideje alatt további négy versenyző hátrasorolását erősítették meg.
Sergio Pérezt és Cunoda Jukit a mezőny végére küldik, míg Carlos Sainz Jr. jelen állás szerint tizenöt, Verstappen meglepetésre pedig öt helyes rajtbüntetést kap a versenyre, azonban fontos megjegyezni, hogy ez a hétvége előrehaladtával még változhat, illerve más pilótát is hátrasorolhatnak még.
A mezőny nem volt teljes az első tréningen, hiszen Sebastian Vettel helyén Nyck de Vries vezetethetett az Aston Martinnál, míg Mick Schumacher ülését Antonio Giovinazzi foglalhatta el a Haasnál, ami azt jelentette, nem gurulhatott német versenyző a pályára.
Az első köröket követően Verstappen vezetett, mögötte Cunoda, a két Alpine-pilóta, valamint Pierre Gasly alkotta az első ötöst, miközben a versenyszimulációval kezdő Mercedesek a top 10-en kívül sorakoztak.
A lágy gumis próbálkozások után aztán Leclerc ugrott az élre, a monacói 77 ezreddel előzte meg a csapattársát, Sainzot, míg a harmadik Russell hátránya 279 ezred volt. Negyedikként Hamilton érkezett a másik Mercedesszel, majd Verstappen zárta az első ötös sorát. A holland pozíciója ugyanakkor csalóka volt, hiszen két lila szektort követően utolérte Lando Norrist, aminek okán nem tudott javítani a piros oldalfalú Pirelliken.
A holland a folytatásban már nem futott újabb gyors kört, és az élen sem változtak a különbségek, vagyis a Ferrari kettőse zárta az élen az első gyakorlást. Mögöttük a Mercedes duója érkezett, majd Verstappen, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Cunoda, Bottas és Daniel Ricciardo egészítette ki az első tízes sorát.
Folytatás 17 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:22.410 | átlag: 253.061 km/ó | 25 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:22.487 | 0.077 mp h. | 23 |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 1:22.689 | 0.279 | 27 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.831 | 0.421 | 24 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:22.840 | 0.430 | 27 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:23.075 | 0.665 | 28 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:23.099 | 0.689 | 26 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:23.260 | 0.850 | 26 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.394 | 0.984 | 27 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.511 | 1.101 | 26 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:23.529 | 1.119 | 24 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.570 | 1.160 | 28 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:23.640 | 1.230 | 27 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:23.661 | 1.251 | 21 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:23.688 | 1.278 | 28 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.856 | 1.446 | 27 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:24.006 | 1.596 | 24 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Haas-Ferrari | 1:24.317 | 1.907 | 25 |
19. | Nyck de Vries | holland | Aston Martin-Mercedes | 1:24.731 | 2.321 | 22 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:24.941 | 2.531 | 24 |