Charles Leclerc zárt az élen a meglehetősen változékony időjárást hozó Olasz Nagydíj két pénteki szabadedzésén, ám a hazai pályán favoritnak tartott Ferrarihoz nagyon közel került Lewis Hamilton is. Az utolsó gyakorlás legnagyobb kérdése így az volt, a teljesen száraz pályán tudják-e növelni az előnyüket a maranellóiak, vagy továbbra is ilyen szoros marad a mezőny.
SZEPTEMBER 6., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:27.905 | |||
2. szabadedzés:1. Leclerc 1:20.978 | |||
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.294 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj |
Az utolsó tréning piros zászlóval indult, miután nem sokkal a szabadedzés előtt óriási bukás történt az F3-as versenyen. Alex Peroni hajtott rá egy kerékvetőre, aminek következtében autója a levegőbe emelkedett, többször megforgott, majd a gumifalban landolt. A versenyző szerencsére sértetlenül szállt ki a kocsiból, az esetet követően pedig az összes ilyen elemet eltávolították a bukótérből – ezért nem indulhatott időben a körözés.
A versenyzők végül csak bő tíz perccel a hivatalos kezdés után kaptak zöld jelzést, utána azonban gyorsan megtelt a pálya, hiszen a csapatoknak volt mit bepótolni. Az edzés elején így használatban volt a lágy, a közepes és a kemény keverék is, egyesek időmérős köröket futottak, míg mások versenyszimulációval kezdték meg a programot.
Félidőben Leclerc vezérletével a két Ferrari állt az élen, mögöttük Ricciardo, Albon és Giovinazzi sorakozott az első ötösben, míg a két Mercedes a 17–18. helyet foglalta be, miután hosszú etappal nyitottak. Hamilton a lágyon, míg Bottas a közepesen tesztelt, de hozzájuk hasonlóan a rajtbüntetéssel sújtott Norris is versenyszimulációt futott.
Az edzésen azonban nemcsak a köridők, hanem a büntetések is röpködtek – az FIA ugyanis jelezte, nagyon szigorúak kezelik a pályaelhagyásokat, így amennyiben egy versenyző négy kerékkel átlépi a fehér vonalat a 11-es kanyar külső ívén, akkor törlik az aktuális, illetve az azt követő körét is. Így járt többször a két Haas-pilóta, Grosjean és Magnussen is, de a Red Bull-os Albon egyik gyors körét is elvették.
Az utolsó bő tíz percben aztán mindenki teljesítette az időmérős szimulációját: a Ferrari a szélárnyékos taktikát is kipróbálta, sVettela kisebb hibája ellenére is 1:20.294-nél állította meg a stoppert, amivel átvette a vezetést. Mögötte a rajtbüntetéssel számoló Verstappen zárt 32 ezredes hátrányban, ami jól mutatja, mennyit lépett előre a Honda az új erőforrásával.
A 3–4. helyen végző Bottas és Leclerc eközben azonos kört futott, és csak azért lett Bottasé a jobb pozíció, mert előbb érte el az idejét. Az ötödik kisebb meglepetésreRicciardo lett a Renault-val, míg hatodikként a gyors körein többször is hibázó Hamilton zárt. A brit lemaradás így sem volt óriási, 301 ezreddel végzett az első Vettel mögött.
Az első tízes sorát Hülkenberg, Albon, Giovinazzi és Kvjat zárta.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:20.294 | átlag: 259.730 km/ó | 14 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.326 | 0.032 mp h. | 11 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.403 | 0.109 | 23 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.403 | 0.109 | 14 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:20.564 | 0.270 | 11 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.595 | 0.301 | 21 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:20.752 | 0.458 | 13 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:20.827 | 0.533 | 17 |
9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.881 | 0.587 | 15 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:20.945 | 0.651 | 20 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:20.949 | 0.655 | 21 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:21.003 | 0.709 | 15 |
13. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:21.073 | 0.779 | 22 |
14. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:21.292 | 0.998 | 21 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.325 | 1.031 | 19 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.336 | 1.042 | 16 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:21.621 | 1.327 | 16 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:21.639 | 1.345 | 17 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:22.374 | 2.080 | 22 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:22.758 | 2.464 | 21 |